Zalman/Enermax??

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Zo,khad laatst al ff een topic geplaats over hoe je kast stiller te krijgen. en toen werd mij de zalman cooler en enermax voeding aageraden.
Kep net ff zelf de bak open gehad om te kijken wat er nou in zit:

Voeding: 300W ATX

CPU cooler: TT SuperOrb DC 12v

Hier komt dus wel degelijk de herrie vandaan!

Maar ben ik verzekerd van een zeer stille kast als ik:

de ATX - 300 Watt PSU - Zalman ST300BLP Voeding en de
Zalman CNPS 5005 CU (Athlon/P4 - 2 GHz) CPU cooler neem??

en passen deze bijde in mn kast? zal toch wel he? Kep gewoon zo'n standaard ATX kast. Deze producten heb ik gevonden op www.perfectsystems.nl wat me opviel is dat bij de voedingen meer enermaxjes stonden, zijn die beter ofzo?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Test eerst je CPU cooler, dat deed bij mij ook wonderen toen ik die had vervangen. Ik kan eindelijk slapen met m'n pc aan.

Verwijderd

Een stille kast ben je dan bijna zeker van. En dat er meer Enermaxen staan komt gewoon omdat Zalman niet veel voedingen maakt. (volgens mij 1 type) Voor de Cpu fan zou ik de 5100 nemen dat is de opvolger van 5005. (www.space-promotion.nl of www.freezinghardware.nl)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
aha dus die 5100 is de opvolger van de 5005? hmz...
bij perfect systems is de 5005 € 54.48 en bij freezing hardware is die 5100 'maar' 49.99 is deze 5100 dan wel beter dan? omdat'ie zo goedkoper is (scheelt bijna een tientje zegmaar)

Verwijderd

veel weet ik er niet van, (ben meer een delta type >:) ) Maar ik meen dat het verschil de fanmate is die bij de 5100 er meteen bij zit en dat ie iets beter koelt. (maarja dat weet ik dus niet 100% zeker, op de Frontpage was laatst meen ik wel een testje)

edit:

gevonden: http://www.tweakers.net/reviews/286/3[quote]
Vergeleken met de CNPS5001-Cu zijn er een tweetal verbeteringen doorgevoerd aan de koeler. Allereerst is de ventilator vervangen door een beter exemplaar. Zoals al bleek in de vorige review liep de ventilator bij het oude model erg snel aan. De CNPS5005-Cu is uitgerust met een nieuw exemplaar die dat probleem gelukkig niet meer kent.

De tweede verbetering is de Fan Mate. De CNPS5100-Cu wordt geleverd met hetzelfde apparaatje als de CNPS6500-Cu en de CNPS6000-Cu om de snelheid van de ventilator te regelen. Hiermee is het toerental van de ventilator traploos te regelen tussen de 5000 en 3000RPM. Volgens Zalman komt dat overeen met respectievelijk 36,0 en 20,0 dB aan geluid, maar daar zet ik mijn twijfels bij.
[/quote]

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

mijn chieftec van 340 watt is ook erg stil en mooi geprijsd :)

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• generation
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb afgelopen zaterdag ook mijn enermax en zalman binnen gekregen en ik kan je verzekeren dat je niks tot bijna niks meer hoort.
Dit is echt een genot om er nu naast te zitten

En die nieuwe zalman cooler koelt nog goed ook mijn TB1333@1552 mhz wordt nu niet warmer als 47 graden als ie op silent mode staat.
Dus valt reuze mee.

En de reviews die ik er over gelezen heb neem ik ook maar met een korrel zout want vaak is een review een persoonlijke mening van diegene die getest heeft

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Maar koelen jullie je HD's nog wel fatsoenlijk?

Ik zou er op z'n minst nog 2 casekoelers bij nemen.
Maken ze teveel herrie dan bied een potmetertje alsnog uitkomst.

Je kan ook meteen Enermax fan's kopen.
Die zijn van zichzelf al vrij stil en hebben al een potmeter.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 23:50 schreef Gman het volgende:
Maar koelen jullie je HD's nog wel fatsoenlijk?

Ik zou er op z'n minst nog 2 casekoelers bij nemen.
Maken ze teveel herrie dan bied een potmetertje alsnog uitkomst.

Je kan ook meteen Enermax fan's kopen.
Die zijn van zichzelf al vrij stil en hebben al een potmeter.
De HD's kan je ook best goed passief koelen. (Al hoevel de meeste hd's niet eens cooling nodig hebben, mits je ze niet bovenelkaar zet)

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op dinsdag 19 maart 2002 00:04 schreef Oizo het volgende:

[..]

De HD's kan je ook best goed passief koelen. (Al hoevel de meeste hd's niet eens cooling nodig hebben, mits je ze niet bovenelkaar zet)
Je kan ze zelfs op elkaar stapelen als je wilt, maar dan moet je ook niet gaan zeuren als ze stuk gaan.
Het scheeld bij mij dik 10 graden.
7200 RPM dat moet je zowiezo al koelen.

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
Ok dan zal ik de Zalman CNPS5100CU (dit schijnt dus beter te zijn dan de 5005 he?) maar moeten aanschaffen dan. Of iemand moet zoiets hebben van "nee joh je ken beter deze nemen" ofzo maarja. Nu ff uitvinden waar'ie et goedkoopst is ;)

Verwijderd

5100 CU heeft meer koelribben en daardoor meer koeloppervlakte, en ik meen een andere fan. Ze worden beide met de Fanmate (dimmertje) geleverd. Ik draai hier een XP1700+ stressed op 49 graden met de fanmate op de allerlaagste stand. Je hoort hem dus bijna niet.

Koel en stil, just the way I like it
Pagina: 1