Node Type Broadcast

Pagina: 1
Acties:

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Wanneer ik in dosbox ipconfig/all bekijk zie ik op mijn machine "Node Type" op "Broadcast" staan (Win2000Pro). Een ander PC op het p-to-p netwerkje meldt "Unknown" (WinXP Home). Moet dat niet gelijk aan elkaar zijn?
Wat is Node Type? Deelt m'n Alcatel modem dit uit?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 18 maart 2002 22:38 schreef BadVibes het volgende:
Wanneer ik in dosbox ipconfig/all bekijk zie ik op mijn machine "Node Type" op "Broadcast" staan (Win2000Pro). Een ander PC op het p-to-p netwerkje meldt "Unknown" (WinXP Home). Moet dat niet gelijk aan elkaar zijn?
Wat is Node Type? Deelt m'n Alcatel modem dit uit?
Die node type is voor netbios (file sharing).
Om netbios names om te zetten naar ip's.
Je kan broadcasten of van een WINS server gebruik maken.
Die ene pc gebruikt dus broadcast.

Wat ie met unknown bedoelt :?

Heb je problemen met filesharing & browsen in de netwerk omgeving ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• BadVibes
Ik heb inderdaad problemen met netwerk browsen. Ik begin nu te twijfelen aan 1 van de kabels.
Ik heb een hubje met daaraan 2 pc's en een Alcatel Pro. PC1 doet het prima (win2000), PC2 doet het niet (WinXP).
Ik heb van alles geprobeerd, zonder modem een netwerkje met ip ranges 192.168.0.xxx, met modem en DHCP uit/hardcoded IP/Subnet/Gateway, etc. etc.
Ben het nu echt zat aan het worden.

Het enige wat me nu houvast geeft is dus het verschil in Node Type en het feit dat beide PC's zitten te jammeren over Master browser (:?).
Ik ga straks de service 'computer browser' op Manual zetten op beide computers eens kijken wat dat oplevert (gelezen op een Microsoft KB).

Verder nog tips?

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
maar wat doet het dan niet? alleen filesharing of heb je helemaal geen verbinding met het netwerk?

Maak je eigen poll

• BadVibes
Op dinsdag 19 maart 2002 08:36 schreef BOOTZ het volgende:
maar wat doet het dan niet? alleen filesharing of heb je helemaal geen verbinding met het netwerk?
Netwerkkaart en hub geven beide status OK aan. LEDjes branden goed (alhoewel ik het LEDje op de hub wel eens heel snel zie knipperen, niet altijd overigens).
In Network Places zie ik beide computers wel staan maar om nou lekker te browsen binnen het netwerkt, nee, dat gaat niet soepel. Bestanden kopieren van ene naar ander share gaat wel maar vraag niet hoe, ik heb het al enkele keren uit de Task Manager moeten gooien zo lang duurt het. Vaak eindigt zo'n actie met een foutmelding dat de computer niet gevonden kan worden. Uiteindelijk staat het bestand er wel!

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
hmmm denk dan dat ie de computernaam niet kan converteren naar een ip-adres. als er broadcast staat zou het wel moeten werken, dan stuurt ie gewoon een pakketje naar alle computers op het netwerk met de vraag wie die naam om kan zetten.
check eens of alle tcp/ip-instellingen (behalve ip-nummer dan) het zelfde zijn

Maak je eigen poll

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Kijk eens bij de WINS properties die PC waar "unknown" staat.
WINS vind je bij de properties van TCP/IP en dan advanced.
Kijk netbios over TCP/IP aanstaat.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• BadVibes
aargggghhhh!! :r
Het bleek uiteindelijk toch een foute netwerkkabel te zijn!! Hele weekend verkloot om wille van een UTP kabeltje. Tja, als je zuinig wilt zijn op je centjes ga je op dat soort dingen besparen. Niet doen dus. Ik heb er van geleerd.

Het gekke was dat de kabel rechtstreeks op het Alcatel modem prima z'n werk deed, daarom vertrouwde ik de kabel wel..

Wat een opluchting.. eindelijk lekker slapen :z
Pagina: 1