[linux] Locked files

Pagina: 1
Acties:

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022
Met samba kun je zien welke files gelocked zijn (smbstatus) maar hoe kun je zien welke files gelocked (in gebruik) zijn die gewoon gemount zijn via een nfs mount ???

• TA2
Ik wil namelijk kunnen zien welke files er allemaal gebruikt worden en geopend zijn geweest, t liefst in een log file.

Weet iemand hier iets voor ??

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Welke er gebruikt worden op het moment kun je zien met 'lsof'. Met 'lsof +D /mijn/mount/dir' krijg je alle geopende bestanden te zien in die dir en al zijn subdirectories, inclusief de processen waardoor ze gebruikt worden.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• TA2
Thanx :)

... is er ook een manier om dit te loggen ???

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ja .. na dat lsof commando > of >> /tmp/output.txt en dan wordt het in een file geschreven.

http://ldp.nllgg.nl/LDP/abs/html/index.html

Dit is wel makkelijk denk ik

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• TA2
Dat lsof commando werkt goed maar dan zie ik alleen maar de locked files die via samba gebruikt worden.
Er zijn namelijk computers op m'n server aangesloten die gewoon het ip nummer van m'n server mounten en zo alle storage kunnen gebruiken, geeft niet maar dat zie ik niet welke files er gelocked zijn met lsof, ik zie alleen dat er packetjes gestuurd worden naar die pc.
Iemand nog ideen ???
Pagina: 1