Toon posts:

attentie! opgelet @home gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds een aantal weken @home internet deze maken gebruik van proxy en dynamisch adressen toewijzing.

Wat betekent dit, kort samengevat:

- je installeert je computer
- je installeert je netwerkkaart
- je geeft je computer een naam (die je van @home hebt gekregen) <- dit is het probleem
- verder hoef je niks in te stellen (geen subnetmask,wins,enz..)

Dit houd dus in, dat wanneer ik dus iemands computernaam(@home gebruiker) kan bemachtigen. Ik op zijn ip-adres kan verder rotzooien. Ik weet niet of @home hiervan op de hoogte is, maar ik voel me er niet echt veilig mee. Ik ben erachter gekomen toen ik een simpele ip-scanner gebruikte met mijn ip-range als uitgangspunt. (hierbij zag ik dus alle gebruikeres van @home binnen die range) ik stopte nadat ik er 400 binnen had gehaald. (nou heb ik gelukkig geen kwaad in de zin, maar je kan je voorstellen wat mensen ermee kunnen aanrichten)

Wie kan mij helpen mijn hostname te beveiligen?

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

je moet eens naar een grote lanparty gaan dan kan je alle hostnamen van @home gewoon overschrijven of print screen doen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47

Wildfire

Joy to the world!

Niemand kan jouw naam beveiligen. Iedereen heeft een CCxxxxx-x of CPxxxxx-x naam en die zijn gewoon te gokken...

Daarnaast kun je wel iemands naam inpikken, maar dan ontstaan er verbindingsproblemen. Een IP wordt dan dubbel gebruikt hetgeen problemen oplevert die niet zonder de helpdesk zijn op te lossen.

IP-Diefstal komt dus wel voor, maar in zeer lage mate. In een dergelijke mate zelfs dat je je er echt niet druk over hoeft te maken.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

je moet gewoon een firewall installen.
@home weet er van is er mee bezig heb ik een tijd terug gelezen.

ik werk met een freesco router met ingebouwde firewall is heel goed dicht getimmerd

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 18 maart 2002 22:19 schreef dynabyter het volgende:
je moet gewoon een firewall installen.
@home weet er van is er mee bezig heb ik een tijd terug gelezen.

ik werk met een freesco router met ingebouwde firewall is heel goed dicht getimmerd
dit gaat over heeeeeel iets anders...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 22:12 schreef sharp het volgende:
Ik ben erachter gekomen toen ik een simpele ip-scanner gebruikte met mijn ip-range als uitgangspunt.
Dat kan je een gele kaart opleveren als je niet uit kijkt

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-06 21:39

Booster

Superuser

@home kijkt bij controles meer naar het MAC-adres dan naar jou IP-adres.

Als er iets niet in de haak is wordt als eerste vergeleken of er iemand gerommeld heeft met hostnames (controleren in de 'history' die de routers afgeven)
Je hoeft niet echt bang te zijn dat iemand jou hostname misbruikt (zeker niet als je zelf gewoon niks vreemds uithaalt)

Je kunt er zowiezo zelf niets aan doen.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

het "voordeel" is wellicht dat dit alleen mogelijk is voor andere @home-gebruikers. als ik met een Chello/Casema/whatever- verbinding doormiddel van zo'n CP/CC-nummer een IP wil bemachtigen zal dat niet gaan lukken.
de IP-diefstallen die bij @home voorkomen zitten in hun eigen netwerk/gebruikersgroep, maw de "dieven" zijn ook @home-gebruikers.

[edit] zit me achteraf te bedenken dat dit wel erg simpel is, dat kan iedereen weten, :P :z

Verwijderd

Ik gebruik heel soms bewust IP-diefstal. Ik heb het al vaker meegemaakt dat ik niet meer online kwam met de IP's die @home mij had verstrekt, en dat de DHCP morsdood was.

Dan kaap ik een IP (gaat meestal wel goed zonder conflicten), en zoek dan m'n gegevens op die de DHCP zou hebben moeten verstrekken als ie niet weer eens overleden was. FF keihard vastzetten, en voilá.

Die paar minuten heb ik dus een IP gestolen. Swa .. big deal.

• Booster

Booster

Superuser

Op maandag 18 maart 2002 22:42 schreef HlpDsK het volgende:
Die paar minuten heb ik dus een IP gestolen. Swa .. big deal.
True. Ik heb het zelf nog nooit hoeven doen gelukkig, maar ik weet dat het werkt, @home let hier verder niet uitgebreid op, zolang er maar geen klachten binnen komen daarover.

Zodra dit wel gebeurt dan is het allemaal vrij simpel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 22:25 schreef thedolf het volgende:

[..]

Dat kan je een gele kaart opleveren als je niet uit kijkt
En wie ben jij dan een @home administrator? >:)
Ik toon alleen maar aan dat het netwerk van @home eigenlijk 1 grote lanparty is, hehe :P
Ik denk die iedereen het hiermee eens is.
Vrijdag ga ik @home bellen en informeren over het probleem, want dit kan zo echt niet door de beugel.
Er zijn mensen die echt afhankelijk zijn van internet.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op maandag 18 maart 2002 23:01 schreef sharp het volgende:

[..]

Ik toon alleen maar aan dat het netwerk van @home eigenlijk 1 grote lanparty is, hehe :P

[..]
Mooi niet dus. Er is niets te bekennen van een LAN bij @Home, ik kan bv. echt niet bij andere @Homers op hun HD kijken.

• Booster

Booster

Superuser

Op maandag 18 maart 2002 23:01 schreef sharp het volgende:
Ik denk die iedereen het hiermee eens is.
Vrijdag ga ik @home bellen en informeren over het probleem, want dit kan zo echt niet door de beugel.
Er zijn mensen die echt afhankelijk zijn van internet.
Ik zou zeggen: verwacht vooral niets, dan zal het altijd meevallen.

Wat betreft de stelling dat het makkelijk is om iemand zijn hostname te hijacken: duidelijk zat...
Maar de gevallen waar ik vanaf weet is het ook simpel opgelost: men kreeg gewoon een splinternieuwe hostname en de andere werd voorgoed gedisabled. (geblocked op bepaalde routers en niet meer instelbaar via DHCP)

Zover ik weet wordt vervelend gedrag zoals het constant/regelmatig hijacken gewoon prima aangepakt als het optreed.

Verder heb ik niet echt een idee wat @home hieraan zou moeten doen, behalve ipjes en hostnames koppelen aan MAC-adres. Maar dan krijg je weer problemen met mensen die van netwerkkaart wisselen enzo.

• Booster

Booster

Superuser

Op maandag 18 maart 2002 23:07 schreef Brian Dickens het volgende:
Mooi niet dus. Er is niets te bekennen van een LAN bij @Home, ik kan bv. echt niet bij andere @Homers op hun HD kijken.
Dat klopt, ik kan ook helemaal niet zien. Maar iemand zijn hostname kapen is makkelijk: je veranderd gewoon de naam van je PC in die van iemand anders en je gebruikt zijn account.

Overigens was er laatst dacht ik al ergens een storing die al 3 maanden duurde waardat de interne beveiliging weggevallen was en je juist weer wel overal kon kijken op HD's en printen enzo :)
Maar dat was niet regio Den bosch dus daar weet ik niets vanaf.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik weet dat @home er niks aan doet. Maar ik mag toch wel klagen? En het is wel een Lan,)
als ik www intyp in de browser, krijg ik verbinding met de webserver van @home. Ga mij niet vertellen dat iemand anders dat ook heeft.

Een WANNER, wide area network user, kan deze via deze link zien:

http://start.home.nl/

dacht ik tenminste.... maar ik kan het mis hebben

• Kettrick
  • Laatst online: 14:05

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 18 maart 2002 23:08 schreef Booster het volgende:

[..]

Maar dan krijg je weer problemen met mensen die van netwerkkaart wisselen enzo.
Niet als ze het MAC adres van de Com21 gebruiken..

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:24

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op maandag 18 maart 2002 23:14 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Niet als ze het MAC adres van de Com21 gebruiken..
Zoals het zou horen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• Booster

Booster

Superuser

Op maandag 18 maart 2002 23:11 schreef sharp het volgende:
ja, ik weet dat @home er niks aan doet. Maar ik mag toch wel klagen? En het is wel een Lan,)
als ik www intyp in de browser, krijg ik verbinding met de webserver van @home. Ga mij niet vertellen dat iemand anders dat ook heeft.
Dat is standaard :z

Was de ouwe URL van de portal, die wordt gewoon netjes doorgelinked.

Maar het is geen LAN maar een WAN uiteraard, maar ik meen niet het in bedrijfsnetwerken enorm veel moeilijker is een hostname of ip te jatten...

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 13:30

spacy

+++

het gebeurt veel,

ik heb al meerdere malen gehoord dat mensen andere CC nummers gebruiken,

1 daarvan vertelde mij dat hij met sommige nummers meer bandbreedte kreeg, ik weet niet of dit waar is of uberhaupt mogelijk kan zijn.

Maar ik weet wel dat er tegenwoordig door @home zonder waarschuwen gekickt wordt, en het is voor hun 1 stekkertje eruit en jij kunt helemaal niets meer.

Maar dit kicken heeft volgens mij hoofzakelijk te maken met het draaien van servers, wat helaas nog steeds illegaal is bij @home.

doe ons een lol, en geef ons de vrijheid om met onze toch al afgeknepen upload een servertje te draaien.

• Booster

Booster

Superuser

Op maandag 18 maart 2002 23:18 schreef spacy_ het volgende:
1 daarvan vertelde mij dat hij met sommige nummers meer bandbreedte kreeg, ik weet niet of dit waar is of uberhaupt mogelijk kan zijn.
Dat lijkt me enorm sterk... Maar ik heb ook al eens gedemonstreerd gezien dat @home 's nachts af en toe de upload naar 256 Kbit wilde zetten. Ik verwacht echter dat dit testjes waren... (was meestal ook maar voor 30 minuten ofzo)
doe ons een lol, en geef ons de vrijheid om met onze toch al afgeknepen upload een servertje te draaien.
@Home doet eigenlijk niet echt moeilijk, beetje afhankelijk van wat voor services je draait. Mailservers is men veel alerter op dan http, ftp en dingen zoals telnet en ssh worden eigenlijk gewoon overgeslagen.

edit:
mh, er stond wat dubbel :P

Verwijderd

Paar zaken :

je identiteit wordt vastgesteld op : hostname + macadres modem

@home stelt geen limiet op bandbreedte, maar als er veel mensen zijn, dan deel je de bandbreedte, waardoor je in een druk internettende @home wijk een veel lagere snelheid hebt, dan in een wijk waar jij de enige bent die @home gebruikt.

Flatgebouwen hebben meestal een paar kabelaansluitingen, dus je deelt je bandbreedte.

• Booster

Booster

Superuser

Op maandag 18 maart 2002 23:58 schreef VipTweak het volgende:
@home stelt geen limiet op bandbreedte, [cut]
Mh jawel, tegenwoordig 3 3.8 Mbit, of 500 486,4 Kb/s max. Alles erboven zijn rekenfouten van meetproggies.

edit:
jaja :+ tis al verbeterd

• Koffie
  • Laatst online: 11:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move > IT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:01
Je Modemnummer wordt aan je CC******* nummer gekoppeld. Fraude is dus niet zo makkelijk.

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 08:02 schreef gratiz het volgende:
Je Modemnummer wordt aan je CC******* nummer gekoppeld. Fraude is dus niet zo makkelijk.
Lees effe de hele topic slimmerd, 8-)

Je kunt d.m.v. het veranderen van je computernaam, een ander ip-adres verkrijgen. (probleem van @home) dat is waar dit over gaat.
code:
1
DHCP -> DYNAMIC HOST CONTROL PROTOCOL

Het gaat erom dat ze die hostnames niet afschermen

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
het is wel vaag... ik had een tijdje terug de nic van mn vaders pc en die van mij omgewisseld (driver probleem met xp :( ), kreeg ik (met mn eigen hostname) het ip van mn vader en andersom. toen ik eindelijk de driver had en ze weer terug omwisselde kreeg ik weer mn eigen ip :? :?
Op maandag 18 maart 2002 23:18 schreef spacy_ het volgende:
als je de nieuwe aanvullende voorwaarden leest staat er dit:
"De @Home Internet-Service is bestemd voor persoonlijk, niet- commercieel gebruik door consumenten. Het is niet toegestaan om een server in verbinding met de @Home Internet Service te draaien." wordt: "De Kabelinternetdienst is bestemd voor persoonlijk, niet-commercieel gebruik door consumenten. Het is niet toegestaan om een server in verbinding met de Kabelinternetdienst te draaien of om op andere wijze (bijv. middels routers) een server te draaien, met uitzondering van de gebruikers die meerdere IP-adressen hebben aangevraagd."
houdt dus in dat je wel een server mag draaien als je meerdere ip's hebt >:)
(bron: troubles@home)

nog ff miereneuken:
code:
1
DHCP -> DYNAMIC HOST CONTROL PROTOCOL

isniegoe, Dynamic Host Configuration Protocol :P

Maak je eigen poll

• Kettrick
  • Laatst online: 14:05

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 18 maart 2002 23:24 schreef Booster het volgende:

Mailservers is men veel alerter op dan http,
Ook dat valt wel mee, Open-relay's vinden ze minder leuk :)

• Booster

Booster

Superuser

Op dinsdag 19 maart 2002 08:47 schreef BOOTZ het volgende:
het is wel vaag... ik had een tijdje terug de nic van mn vaders pc en die van mij omgewisseld (driver probleem met xp :( ), kreeg ik (met mn eigen hostname) het ip van mn vader en andersom. toen ik eindelijk de driver had en ze weer terug omwisselde kreeg ik weer mn eigen ip :? :?
Dit heb ik ook wel eens gehoord, maar zelf nooit last van?
Ook niet als ik bv de kabel omplug naar een andere PC en die instel op @home.
Op dinsdag 19 maart 2002 10:32 schreef RoeLz het volgende:
Ook dat valt wel mee, Open-relay's vinden ze minder leuk :)
Ook dat ja :P
Maar het valt echt enorm mee zover ik weet, tis ook nog wel een beetje afhankelijk van of het veel bandbreedte trekt natuurlijk enzovoort.
Maar de keren dat ik gehoord heb van mensen 'ik heb een mailservertje opgezet!' dan hadden ze de volgende dag een telefoontje of ze het gaarne weer uit wilde zetten :)

edit:
Het verschilt ook gewoon enorm per regio heb ik wel gezien, maar wij zitten ook gewoon in een enorm relaxt stukje van het @home netwerk

• BOOTZ
Op dinsdag 19 maart 2002 11:40 schreef Booster het volgende:
Dit heb ik ook wel eens gehoord, maar zelf nooit last van?
Ook niet als ik bv de kabel omplug naar een andere PC en die instel op @home.
wat ik bedoel is dat je waarschijnlijk een ip krijgt op basis van mac adress _of_ hostname. als ie je mac adress kent zal ie aan de hand daarvan een ip geven ofzo (tenminste dat lijkt het wel te zijn)

Maak je eigen poll

• IceStorm
  • Laatst online: 16:58

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op dinsdag 19 maart 2002 00:41 schreef Booster het volgende:
Mh jawel, tegenwoordig 3 Mbit, of 500 Kb/s max.
3,8 Mbit oftewel 486,4 Kb/s :P

Verwijderd

Ja, allemaal heel leuk. Maar als je een andere computer naam invult kick je een ander eraf, je word opgespoort en per direct gedisconnect... tevens krijg je nog een waarschuwing

• Booster

Booster

Superuser

Op dinsdag 19 maart 2002 16:07 schreef IceStorm het volgende:
3,8 Mbit oftewel 486,4 Kb/s :P
Dat zeg ik :+

Maar klopt... ben nooit zo goed met Mbits rekenen, maar de 500 kb/s kwam in de buurt in ieder geval.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op maandag 18 maart 2002 22:31 schreef eppo1313 het volgende:
het "voordeel" is wellicht dat dit alleen mogelijk is voor andere @home-gebruikers. als ik met een Chello/Casema/whatever- verbinding doormiddel van zo'n CP/CC-nummer een IP wil bemachtigen zal dat niet gaan lukken.
de IP-diefstallen die bij @home voorkomen zitten in hun eigen netwerk/gebruikersgroep, maw de "dieven" zijn ook @home-gebruikers.

[edit] zit me achteraf te bedenken dat dit wel erg simpel is, dat kan iedereen weten, :P :z
idd Iedereen bij @home kan op het cp, cc, cm nr van een ander internetten.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het effe helemaal duidelijk maken over mac adressen en nic's.

Toen die monteur van @home bij ons was geweest, had ik een paswoord nodig om mijn account te wijzigen. Maar ik kon dat wachtwoord nergens vinden in mijn mooie boekje. Dus ik bellen naar @home....

ik -> Ja uhhh probleem, ik heb geen wachtwoord gekregen.
@Home ->We mogen u alleen verder helpen als u het mac adres van de modem doorgeeft via de telefoon.
ik ->Dus ik met onze draadloze telefoon, meterkast in, nummer doorgegeven.(achterkant van de modem
@Home-> Ja nu kunnen we uw verder helpen, uw wachtwoord is...... :9~

Dus voor alle echte experts is het al duidelijk.
@home controleert alles met behulp van de mooie com21 modempjes,...

Maar nou de tricky question, als die modems 10mbit aankunnen en ik thuis 3 computers heb die alledrie precies 300kb down en 18kb up hebben.
Hoe wordt dit dan geregeld door @home
Door de modem?(lijkt me sterk)Door een server om de hoek?(betekent dus dat ze voor elke 15 man een server hebben)Of vanuit de hoofdserver bij mij in de buurt?

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Quote:
Maar nou de tricky question, als die modems 10mbit aankunnen en ik thuis 3 computers heb die alledrie precies 300kb down en 18kb up hebben.
Hoe wordt dit dan geregeld door @home
Door de modem?(lijkt me sterk)Door een server om de hoek?(betekent dus dat ze voor elke 15 man een server hebben)Of vanuit de hoofdserver bij mij in de buurt?
Unquote

Nee hoor dat word geregeld op de centrale server ergens in de omgeving (de zg HCX) daar word de snelheid bepaald.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Booster

Booster

Superuser

Het is max 500 kb/s down en 16 kb/s up per verbinding (dus niet per PC, als je dit bedoeld)

En dit wordt inderdaad geregeld aan de @home kant...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op dinsdag 19 maart 2002 19:25 schreef sharp het volgende:

[..]

[..]
Mocht je willen! Je krijgt maar één @Home-aansluiting per adres en die ene verbinding is gewoon gelimiteerd op 3,8 megabit/sec (zo'n 480 kilobyte/sec dus). Die bandbreedte wordt dan gewoon over je drie PC's verdeeld...

• BOOTZ
Op woensdag 20 maart 2002 00:52 schreef Brian Dickens het volgende:
Mocht je willen! Je krijgt maar één @Home-aansluiting per adres en die ene verbinding is gewoon gelimiteerd op 3,8 megabit/sec (zo'n 480 kilobyte/sec dus). Die bandbreedte wordt dan gewoon over je drie PC's verdeeld...
waarom kan ik hier dan met 3 pc's tegelijk allemaal met 300k/sec downloaden. upstream is wel gekoppeld (gedeeld), maar downstream niet (lijkt mij tenminste)

Maak je eigen poll

• Booster

Booster

Superuser

Enige wat ik kan bedenken is rekenfouten :?

Zowiezo is 900 kb/s halen met @home kabel wel enorm snel (ok, @home is hier ook snel, maar niet ZO snel).

Er is officieel door @home een limiet gelegt op 480 kb/s en het lijkt me dan ook vrij lastig om daar overheen te komen.
(in deze regio lukt het ook echt niet meer heb ik begrepen)

• BOOTZ
Op woensdag 20 maart 2002 10:35 schreef Booster het volgende:
Enige wat ik kan bedenken is rekenfouten :?

Zowiezo is 900 kb/s halen met @home kabel wel enorm snel (ok, @home is hier ook snel, maar niet ZO snel).

Er is officieel door @home een limiet gelegt op 480 kb/s en het lijkt me dan ook vrij lastig om daar overheen te komen.
(in deze regio lukt het ook echt niet meer heb ik begrepen)
het meeste wat ik op mn eigen computer gehaald heb was ongeveer 700k/sec (wel met DAP maargoed). en niet voor een paar secs maar minutenlang :Y)
die limiet (3,8 mbit) is er door @home wel gelegd maar je kan er dus overheen (en nee ik heb niks bijzonders gedaan, gewoon ff iets downloaden van een snelle server).
kan er natuurlijk wel mee te maken hebben dat we een van de eersten waren bij ons in de buurt, en deze snelheden haal ik tegenwoordig nooit meer :'(

Maak je eigen poll

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op woensdag 20 maart 2002 08:39 schreef BOOTZ het volgende:

[..]

waarom kan ik hier dan met 3 pc's tegelijk allemaal met 300k/sec downloaden. upstream is wel gekoppeld (gedeeld), maar downstream niet (lijkt mij tenminste)
Kijk dan nog maar eens goed. Je krijgt over je @Home connectie maximaal zo'n 475 kilobyte/sec downstream en die wordt gewoon verdeeld over je drie PC's.

Het enige wat je van @Home extra krijgt zijn IP-adressen. Je krijgt dus gèèn extra snelheid.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En waardes aangegeven door DAP kloppen van geen kant.
Als die zouden kloppen dan kan ik af en toe ook dloaden met Chello op 2,2 Mbit ;) Helaas niet dus, DAP klopt niet.

• Booster

Booster

Superuser

Gemeten met DAP? Dan zijn het zowiezo rekenfouten :)

Ik ken geen enkel programma dat de reputatie heeft echt goed te meten.

Maar ik zou zeggen: mocht je een dezer dagen een snelle server vinden waar jij die snelheid haalt, dan houd ik me aanbevolen, dan wil ik wel eens kijken of ik daar hetzelfde haal of niet.

Ik zit hier in een dorp, waar misschien 6 @home gebruikers zitten en meer niet. Dus snelheid zou prima overeen moeten komen.

• BOOTZ
Op woensdag 20 maart 2002 16:37 schreef Booster het volgende:
Maar ik zou zeggen: mocht je een dezer dagen een snelle server vinden waar jij die snelheid haalt, dan houd ik me aanbevolen, dan wil ik wel eens kijken of ik daar hetzelfde haal of niet.
sorry die mag ik je niet geven. private fxp 8-) :P

Maak je eigen poll

Verwijderd

de snelheid is bij @home afhankelijk van een aantal dingen, zoals bij ander ISP's.
downstream wordt bij @home gecapped op (geloof ik) 467kB/s.
dan heb je nog je Com21, die zijn ook niet allemaal precies hetzelfde.
niet ieder1 heeft een 2GB+ PC-tje thuis.
de kwaliteit v/d aansluiting kan verschillen, aansnijden coax, knijpen connectoren bv.
de signaalsterkte op de coax, hoe dichterbij de kast op de straat, hoe slechter het signaal.

en zo kan ik er nog een paar opnoemen.
gemiddeld genomen denk ik dat de snelheid downstream in heel het essent-gebied op ruim 200 kB/s zit.

• Booster

Booster

Superuser

Op woensdag 20 maart 2002 16:52 schreef BOOTZ het volgende:
sorry die mag ik je niet geven. private fxp 8-) :P
Dat dacht ik al 8-)

Maar ik bedoel, als je een andere server vind, eentje die wel hier gepost mag worden, dan wil ik best eens kijken wat ik daar voor snelheden haal.

Pagina: 1