[WD HDD] RMA aanvragen heeft zin!!

Pagina: 1
Acties:

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Topicstarter
Ik had dus 2 HDD's van Western Digital in RAID 0 set up in mijn computer. Alleen was ik er niet echt tevreden over. Sinds de 2e erbij kwam, had ik vaak problemen en kon ik windows opnieuw gaan installen. Toen maar een progje van de website gedownload en een paar tests gedaan. Het leek in eerste instantie goed te gaan, maar na een anderhalve maand ging het toch weer mis. Uiteindelijk heb ik in 2 maanden tijd tot 3 keer toe dat programma van WD moeten gebruiken om mijn HDD op orde te krijgen. Dit ging me behoorlijk vervelen en heb toen de helpdesk van WD zelf gebeld. Alles uitgelegd en zij gaven toe, dat dat inderdaad te veel van het goede is. (Ze hebben daar overigens een hele goede helpdesk, die jongens loodsen je blindelings door die website van ze heen, maar ala, das hun werk.) Ik heb toen een RMA aangevraagd en ben aan de bak gegaan. Vrijdag 8 maart mijn HDD op de post gedaan naar WD in Duitsland. En vandaag opeens: Tring, UPS voor de deur met een gloednieuwe HDD. Uiteindelijk heb ik slechts 11,11 euro betaald voor het op de post doen en kreeg een compleet nieuwe. Met andere woorden, mensen, als jullie ook zo iets overkomt, ik kan je aanraden om inderdaad even de moeite te nemen om een RMA aan te vragen en dan dat stuk hardware op de post te doen.

Ik wilde dit gewoon even met jullie delen, ik ben namelijk nogal in een enorme *D stemming.

Zijn er overigens mensen die slechte ervaringen hebben met het aanvragen van een RMA en zo ja, over wat voor hardware ging het toen?

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Waarom niet gewoon via de dealer regelen? Kost het je ook geen verzendkosten :7

Verwijderd

'k heb goede ervaringen met Maxtor. 't moest alleen naar Ierland.

Dealer vroeg 60 piek voor hetzelfde. De zaak waar de HD vandaan kwam wilde helemaal niets doen. 't was al een garantie geval geweest bij hun.
Ik betaalde alleen porto.

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ken dat: kostte mij 7 euro verzendkosten (incl. verzekering)

[topic=430416/1]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 15:45

jotheman

Was like that when I got here!

Nice, weet ik dat ook weer, net vrijdag die RMA aangevraagd, HD'tje gaat morgen op de bus :)
* jotheman w8 met ongeduld op zun nieuwe 20 giegje :)

edit:

Lol 20 20gieg schijfjes?, I don't think so (typo) :+

I see dead pixels...

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03
Hier dient RMA toch voor? Om kapotte dingen om te laten ruilen of te repareren zodat je weer een goed product hebt?

Verwijderd

Inderdaad. Maar 't is voor anderen toch leuk om te weten dat het werkt. Je zal maar problemen hebben met een eigenwijze winkelier die niet weet dat de meeste HD's 3 jaar garantie hebben. 't is verder ook gemakkelijk te weten dat je op de site van HD fabrikanten d.m.v. het type/serie nummer kan controleren tot wanneer je garantie hebt. Je kan zelfs checken of je HD tot een partijtje gestolen HD's hoort.....

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
WD is inderdaad nog een bedrijf met 'fatsoen' superservice,

ik heb nog een hdd teruggekregen welke net uit de fabriek kwam (4 dagen oud!)

beter werk dus,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik heb het meegemaakt bij zowel WD als SEAGATE en binnen een week had ik een 'nieuwe' schijf thuis liggen.
WD was net 2 dagen uit de fabriek en SEAGATE was zelfs een grotere schijf.
De dealers doen hier vaan 'moeilijk' over omdat het voor hum best wel wat administratief werk heeft. Zelfs meegemaakt dat een dealer het bedrag voor versturen aan mij in mindering heeft gebracht bij een volgende aankoop.

Verwijderd

Edit: hier stond Blaat! sorry |:(
Pagina: 1