Sinds een paar weken hebben wij een abonnement van BabyXL via TU Delft. Dit werkt in principte naar behoren. Echter, wij hebben ons ingeschreven voor een 'studentenhuis' abonnement. Hierbij krijgen wij 4 ip-adressen. Omdat we echter een router ertussen hebben gebruiken we er slechts 1. Is het mogelijk om met Windows 2000 Adv. Server de andere 3 ip-adressen uit te delen aan computers op het interne netwerk (dhcp relaying)? Of dienen we dan statische ip-adressen te hebben? En zo ja, kunnen wij die dan krijgen?
Zover ik nu kom met Win 2000 is dat ik zelf statische ip-adressen nodig heb om ze door te kunnen sturen. Doordat de lease erg kort is (30 min) is het instellen als statisch ip van het verkregen ip niet te doen.
Het komt er dus op neer dat we onze 4 ip adressen met 1 computer via dhcp krijgen en dat die computer er weer 3 over het netwerk verdeelt. Enige hulp?
Zover ik nu kom met Win 2000 is dat ik zelf statische ip-adressen nodig heb om ze door te kunnen sturen. Doordat de lease erg kort is (30 min) is het instellen als statisch ip van het verkregen ip niet te doen.
Het komt er dus op neer dat we onze 4 ip adressen met 1 computer via dhcp krijgen en dat die computer er weer 3 over het netwerk verdeelt. Enige hulp?