Rumoerige fan op Creative Geforce 3

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 14:38
Hi all,

Aller eerst wil ik Creative alle complimenten toekennen die ik kan verzinnen...Ik had namelijk een Geforce DDR maar die is dood gegaan (fan stopte ermee). Ik had de retail versie en nog 1.5 jaar garantie over, dus ik naar Ierland bellen en een week later lag er een Geforce 2 GTS in de bus...Ik al helemaal blij omdat die natuurlijk sneller is. Maar dat was een DOA helaas....

Dus ik weer bellen en ik moest de defecte kaart weer opsturen en vandaag lag er een andere kaart in de bus...

EEN DIKKE GEFORCE 3!!! Geen TI 200, Maar een orginele :D

Installeren die hap en benchen maar! 5100 3DMarks2001 :P

Das meer dan twee keer zo hoog dan mijn oude :D en die nature test is echt :9~

Maar nu het probleem! Er zit nogal een rumoerige ventilator op. Is dat normaal? Zo niet, wat kan ik er tegen doen? Zoja...Ik wen er wel aan ;)

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:52 schreef PhoneTechnician het volgende:

Maar nu het probleem! Er zit nogal een rumoerige ventilator op. Is dat normaal? Zo niet, wat kan ik er tegen doen? Zoja...Ik wen er wel aan ;)
Terug sturen natuurlijk :P

Krijg je misschien een T5 terug

• PhoneTech
Tjsa...Dat kan..Maar dat risico ga ik niet nemen want misschien komen ze er dan achter dat ik eigenlijk maar een Geforce 2 GTS zou moeten krijgen....

Een nieuwe fan lijkt mij een betere optie...Welke kan ik daar voor kopen dan?

Oja...Ik heb ook een beetje met NVMAX liggen kloten , en heb nu de core op 240 staan en mem op 500..Dat is nog het niveau van een TI500 toch? Er zitten geen heatsinks op het RAM, en volgens mij is het 3.8 ms (of ns)geheugen..

Wat zijn de max resulaten van een Geforce 3?

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:22
Woei gewoon eeen dikke geforce3 voor niks terugkrijgen

ik zou m niet terugsturen vervang zelf de fan zelf met een bleurorb voor 10 €

mem op 500 is TI500 niveau ja

en het is ns ;)

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dikke geluksvogel :P

• PhoneTech
Dit geeft toch maar weer aan om alleen maar Retail te kopen in plaats van OEM. Meestal veel betere garantie...Ik ga eerste kijken of ik aan het nieuwe geluidje kan wennen...Zo niet...dan stop ik er een blue orb op:D

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:14
ik ben benieuwd wat je terug krijgt als je een ti500 opstuurt :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ga m'n 386 is opsturen naar Intel :P

Ja meneer Intel, hij hield er na 13 jaar ineens stiekem mee op?? Hij was retail hoor! :D

hehe

• PhoneTech
Op maandag 18 maart 2002 22:43 schreef marteltor het volgende:
ik ben benieuwd wat je terug krijgt als je een ti500 opstuurt :P
Ik heb geen TI500 gekregen. Ik heb een orginele GF 3 gekregen maar op het niveau van TI500 geklokt :D
Op maandag 18 maart 2002 22:57 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:

Ja meneer Intel, hij hield er na 13 jaar ineens stiekem mee op?? Hij was retail hoor! :D

hehe
LOL

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op maandag 18 maart 2002 22:57 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:

hehe
Hebben wij een een keer gedaan met een ouwe S3trioPCI :Z, die ging op een dag spontaan de pijp uit :'(... We hebben hem daarna compleet verrot geschoten met een luchtbuks >:) en opgestuurd naar de fabrikant :P... Helaas geen reactie ;(

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hahaha

Misschien had een vlammenwerper wonderen gedaan, dan zeg je er gewoon bij dat hij een tikkeltje warm werd 8-)

>:)

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op maandag 18 maart 2002 22:12 schreef Turismo het volgende:
Woei gewoon eeen dikke geforce3 voor niks terugkrijgen

ik zou m niet terugsturen vervang zelf de fan zelf met een bleurorb voor 10 €

mem op 500 is TI500 niveau ja

en het is ns ;)
Je zou er ook een crystal orb op kunnen zetten, want ik heb zelf ook een blorb op m'n geforce 1 ddr, en wat een tering herrie maakt dat ding zeg! nog meer herrie dan mijn casefans+cpufan samen!
Als ik een nieuwe videokaart neem dan ga ik denk ik eerst ff kijken of ik een wat stillere koeler kan krijgen (als ik de standaard zou willen vervangen).
Ennuh ik weet niet hoe het geluid van een crystal orb is, maar die zou je misschien kunnen proberen, maar ik raad een blorb niet aan, want ik denk dat het nog wel meer geluid maakt dat de fan die er nu op zit :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• PhoneTech
Ik zit een beetje te kijken op Tomshardware.com en het valt me op dat ongeveer alle TI500's 3.8 ns geheugen hebben...Als ik op mijn GF3 kijk, dan zie ik op de geheugenchips ook 3.8 staat...Betekent dit dan ook 3.8ns geheugen?

Ik draai nu al de kloksnelheden van een TI500 zonder enige artifacts of instabiliteit.

Wat ik wel heb gezien, is dat de twee spoelen aan de bovenkant zitten ipv aan de zijkant zoals de TI200, 500

En de clock generator zit aan de rand in plaats van er ietsjes vanaf.

Ik weet zeker dat ik een orginele GF3 heb dus. Wat voor een resultaten kan je hier mee berijken?

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:03

MartNL

Misschien is het handig.
Om gewoon een radeon te kopen.
Die maken nl nooit lawaai. :+

• PhoneTech
Op dinsdag 19 maart 2002 10:53 schreef MartNL het volgende:
Misschien is het handig.
Om gewoon een radeon te kopen.
Die maken nl nooit lawaai. :+
Hhhmm....Misschien als je de thread had gelezen, heb ik deze kaart gratis gekregen van Creative!

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik heb ook een GF3 "classic" van creative.

En inderdaad die fan maakt een TERING herrie, hij resoneert ook de hele kast door :)
Ligt gewoon aan die fan, dat is gewoon een misbaksel.
Ik heb de fan op 7 volt gedaan, en er een 80mm fan op 7volt opgericht.
Met mijn temperatuur sensor zie ik dat de temperatuur zo zelfs is gedaald! En het is lekker stil :z

• PhoneTech
Ok...Thnx, nu weet ik tenminsten niet dat ik de enige ben :D, maar nu heb ik nog een vraag..

Is het makkelijk om zo een ventilator te vervangen met bijvoorbeeld een crystal orb? Zit deze fan vastgeplakt of geklemd? Moet ik pasta gebruiken?

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 08:55 schreef Tha_ExOrCiSt het volgende:
Hahaha

Misschien had een vlammenwerper wonderen gedaan, dan zeg je er gewoon bij dat hij een tikkeltje warm werd 8-)

>:)
Tha_ExOrCiSt haal NU MIJN ICOON VAN JE PROFIEL AF! |:(

• PhoneTech
Op dinsdag 19 maart 2002 16:21 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Kan je dit niet beter in lieve adjes doen ofzo? Je vervuilt een beetje mijn topic ;(

Verwijderd

Wat dacht je fan smeren of vervangen?

Gefeliciteerd trouwens met je nieuwe kaart, scheelt je weer een upgrade.

• PhoneTech
Ik ben al vanplan de fan te vervangen. Ik zou alleen nog niet weten met wat...Twijfel tussen blorb of crystal orb.

En hoe kan je het beste dan de fan smeren? Ik heb nog kruipolie ergens staan...Dat geleid geloof ik niet...Tips anyone?

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 16:41 schreef PhoneTechnician het volgende:
Ik ben al vanplan de fan te vervangen. Ik zou alleen nog niet weten met wat...Twijfel tussen blorb of crystal orb.

En hoe kan je het beste dan de fan smeren? Ik heb nog kruipolie ergens staan...Dat geleid geloof ik niet...Tips anyone?
Die maken al helemaal een pokke herrie!

Verwijderd

Hmz op mijn Gainward maakte mijn fan eerste ook herrie,

Ik had hem eraf gehaald, ArtiC silver op mijn GPU gedaan, Fan geolied (sticker eraf halen en wat drupjes naaimachine olie erin) en er zat een soort Badge sticker ook nog op de fan die er ook af... en voila stille fan en beter te clocken

• PhoneTech
Ok...Dus geen Orbs...

Het lijkt er meer op dat de kast resoneert omdat de fan niet goed gebalanceerd is denk ik...Weet ik niet zeker..

Er zitten trouwens helemaal geen heatsinks op het geheugen...Is het beter dat ik die er wel op plak, of is het eigenlijk alleen maar voor de sier...
Ik draai nu op het niveau van een TI500 en dat gaat retestabiel :D, dus volgens mij zit er nog meer rek in..

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op dinsdag 19 maart 2002 16:21 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Ja ja :9

moest ff nieuwe zoeken...

dit is drie keer niks maar goed doe ik ooit nog wellis

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Gelukszak :P , ik zou die fan erop laten zitten emaar hem op lagere voltage aansluiten, weg herrie en je hebt je garantie nog, wie weet krijg je dan next time en gf4Ti mocht je huidige kapot gaan :9 , dus je garantie verknallen door de fan te veranderen zou ik niet doen.

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 16:43 schreef MasterDisaster het volgende:

[..]

Die maken al helemaal een pokke herrie!
Right...

Ik heb een crystal orb en hij is erg stil. Ik heb dan wel het dekseltje (makkelijk eraf te clicken) eraf gehaald. Ik heb van meerdere mensen gehoord, dat wanneer ze het dekseltje eraf halen, de orb erg stil is :P...

Iig die van mij is stil

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 17:10 schreef PhoneTechnician het volgende:
Ok...Dus geen Orbs...

Het lijkt er meer op dat de kast resoneert omdat de fan niet goed gebalanceerd is denk ik...Weet ik niet zeker..
Precies dat was het volgens mij ook met mijn GPU fan maar dat was dus over toen ik die badge sticker eraf had gehaald etc.. zie vorige posting
Pagina: 1