Toon posts:

[Dev] Games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een paar leuke games voor linux, tuxracer en doom hebbik al gehad (doom heb ik in 15min uitgespeeld want ik ken het hele spel uit me kop :D) ik heb eens op freshmeat rond gekeken maar daar vond ik zo snel niet iets dat opviel, wie heeft een goeie arcade game voor mij? iets als jack rabbit, beetje oud maar wel fun als tijd verdrijf?

Edit: oeps Dev moet Etc zijn :P, ik was /dev/brian nog aant mounten dus ut ging mis ;)

Verwijderd

Freshmeat - Games :P

[/flauw]

Ik heb tuxkart ooit gedownload, niet echt geweldig. Daarnaast heb ik ooit een linux-death rally kloon gespeeld, waar ik helemaal weg van was. Helaas ben ik deze kwijtgeraakt ;(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 22:07 schreef beelzebubu het volgende:
Freshmeat - Games :P

[/flauw]
kwijtgeraakt ;(
daar was ik al geweest:P

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Je kunt koules en xkobo eens proberen. Het zijn redelijk simpele spelletjes, maar wel verslavend.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik speel altijd Same Game als ik me verveel of als ik moet wachten op iets, _ZWAAR_ verslavend tetris-achtig spelletje, er is een KDE variant [ksame] en een (mooiere!) GNOME versie [same-gnome], probeer het eens uit :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

dat xracer ziet er wel goed uit...

mame is ook altijd leuk

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14
SuSe linux al geprobeerd (je wordt daarmee zo wat dood gegooid met pinguins en andere spelletjes).

Taal fouten inbegrepen ;)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op maandag 18 maart 2002 22:44 schreef deadinspace het volgende:
Je kunt koules en xkobo eens proberen. Het zijn redelijk simpele spelletjes, maar wel verslavend.
I second that! Koules van Jan Hubicka is hopeloos verslavend en leuk. Het eerste spel wat ik ooit ergens in '96 (Linux 2.0.26 :)) voor Linux speelde. Ge-wel-dig.

En Same Game is ook tof, en verslavend.

Wat vinden jullie dan van oldtimers als rogue, moria en angband? Ik vind het geweldige spellen, maar ben er nog niet heel erg goed in. Alleen nethack vind ik een beetje sneu. (Doe mij maar moria en angband met hun Tolkien-invloeden O+)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
arcade, ala Jack Rabbit enzo, geen board of tertis clonen :P

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

JumpnBump is een erg cool spel met konijntjes (voor twee spelers of netwerk): http://www.jumpbump.mine.nu/
Verder is bobobot (mario-alike) wel leuk: http://www.newbreedsoftware.com/bobobot/

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Chromium is een mooie en leuke shoot 'm up.

Pingus (aka Lemmings) is ook wel leuk.

Space Tripper is ook een cool OpenGL spel, maar helaas is alleen de demo gratis te downloaden.

Over het algemeen levert zoeken op OpenGL levert je meestal de mooiste spellen op.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Ook een extreem verslavend spel is XBlast.

Dit is het spel Atomic Bomberman. Het is compileerbaar op meerdere platformen (inc Windhoos) en je kunt het ook over een netwerk spelen (is helemaal geweldig!!!)

Even zoeken op freshmeat naar xblast.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Topicstarter
nog ff een vraagje he, waarom draaid tuxracer echt suuuupppeeeer sllooom, dit op mijn game bak (gentoo, PIII667, 3dfx banshee, XFree 4.2.0, opengl)

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
freeciv is ook wel verslavend. Kan je ook via internet spelen :)

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 19 maart 2002 18:21 schreef Pieter het volgende:
nog ff een vraagje he, waarom draaid tuxracer echt suuuupppeeeer sllooom, dit op mijn game bak (gentoo, PIII667, 3dfx banshee, XFree 4.2.0, opengl)
Ik denk dat er dan geen opengl gebruikt wordt. Want op een p3-500 met een Radeon loopt het prima.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op dinsdag 19 maart 2002 18:33 schreef _Squatt_ het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan geen opengl gebruikt wordt. Want op een p3-500 met een Radeon loopt het prima.
Kleine aanvulling. Je hardware-driver wordt niet gebruikt. Er wordt puur softwarematig gerenderd. Heeft de Banchee wel Linux-opengl drivers? Zo ja, dan moet je kijken of er geen resten van Mesa (software-opengl) rondhangen waar je hardware-drivers zouden moeten zitten. Zoek een banchee opengl howto ergens.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Op dinsdag 19 maart 2002 17:03 schreef ajvdvegt het volgende:
Chromium is een mooie en leuke shoot 'm up.

Pingus (aka Lemmings) is ook wel leuk.

Space Tripper is ook een cool OpenGL spel, maar helaas is alleen de demo gratis te downloaden.
[..]
OOOOHHHH!!!! Spacetripper. Zwaar verslavend. 't is dat ik geen creditcard heb, anders had ik het gekocht.

Hmmm, ik zie dat je het ook op een andere manier kunt kopen. Wat is een money-order???

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 19:08 schreef Valium het volgende:

[..]

Kleine aanvulling. Je hardware-driver wordt niet gebruikt. Er wordt puur softwarematig gerenderd. Heeft de Banchee wel Linux-opengl drivers? Zo ja, dan moet je kijken of er geen resten van Mesa (software-opengl) rondhangen waar je hardware-drivers zouden moeten zitten. Zoek een banchee opengl howto ergens.
op google vind ik geen results

Verwijderd

Pagina: 1