P3B-F hangt zichzelf soms op

Pagina: 1
Acties:

• DaCootMeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
Heya all,

Ik snap d'r geek fuck van, maar mijn ooit zo stabiele ouwe trouwe Asus P3B-F mobootje hangt zichzelf soms op onder XP Pro US :(
Het suffe is dattie ook echt hangt, geen bliep, geen blap, gewoon een screen-freeze :'(

FF me specs:

Mobo: Asus P3B-F v1.03 @ 115 Mhz FSB
Bios: beta 1008
CPU: Celly 1,1 Ghz @ 1,26 Ghz (Vcore 1,85 V) + slotket converter voor Celly
Mem: 512 Mb (1 x 256, 1 x 128 & 2 x 64)
Vid: Matrox G400 MAX, drivers v5.82

Natuurlijk heb ik ook non-overclocked gedraait maar dat maakte niet veel uit. CPU hoort op 1,1 Ghz @ 1,75 V te draaien. M'n memory wordt vanuit het BIOS aangestuurd door de SPD's, dus de traagste DIMM regeert. Overigens zijn de 128 en 256 Mb modules 133 Mhz reepjes.
M'n CPU wordt gekoeld met een standaard Intel cooler, die gaf het beste resultaat. Maar stressed kan ie 55C worden :\ , idle 32C.

Alstie hangt is het jammer en helaas, lekker een koude reboot dus. Niks is weggeschreven in de eventlog, dus ik weet ff niet meer waar ik moet beginnen met zoeken.

WIIIIEEEE kan me ff een zetje de goede richting in geven? :P

Check da Specz

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Doe je dan ook iets bijzonders op zo'n moment? Ik heb zelf ook een P3B-F en de enige freeze die ik wel eens kreeg werd veroorzaakt door PhotoShop (een known bug welke dé reden was voor een upgrade, want ik werd er gek van).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hier hetzelfde probleem, maar dan met een Celeron 700, ook convertor card. Dus ook freezes en somt niet willen starten.

Juist

• DaCootMeister
Op maandag 18 maart 2002 21:47 schreef Abbadon het volgende:
Doe je dan ook iets bijzonders op zo'n moment? Ik heb zelf ook een P3B-F en de enige freeze die ik wel eens kreeg werd veroorzaakt door PhotoShop (een known bug welke dé reden was voor een upgrade, want ik werd er gek van).
Nee, ik doe dan nikx bijzonders. Net weer een hangert, zat ik gewoon wat te ICQ'en :(
Ik heb m'n systeem zoveel mogelijk up-t date vwb drivers, dus lastig zoeken eh....

Check da Specz

• DaCootMeister
Op maandag 18 maart 2002 21:52 schreef Jeldert het volgende:
Hier hetzelfde probleem, maar dan met een Celeron 700, ook convertor card. Dus ook freezes en somt niet willen starten.
Hmmm, zou 't m in die slotket kunnen zitten? Ik heb jumpertjes derop zitten waarmee ik het voltage automatisch door m'n BIOS kan laten regelen of handmatig kan instellen. Jij ook?

Check da Specz

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op maandag 18 maart 2002 22:06 schreef DaCootMeister het volgende:

[..]

Hmmm, zou 't m in die slotket kunnen zitten? Ik heb jumpertjes derop zitten waarmee ik het voltage automatisch door m'n BIOS kan laten regelen of handmatig kan instellen. Jij ook?
Nee, zitten geen jumpers op die kaart, maar het komt denk doordat de kaart niet goed vastzit. Als ik namelijk in Windows zit en de kaart een klein tikje geef dan hangt hij meteen. Ook als hij niet wil booten, dan help het om aan de kaart te wiebelen.

We hadden de kaart al eens vastgezet met knelbandjes, alleen toen hing ie dus ook een keer, en kon ik de kaart niet meer bewegen, en wou hij niet meer opstarten.

Die kaart met Cel700 ligt dus nu een beetje aan de kant niks te doen.

Juist

• DaCootMeister
Ik heb wat aan de slotket gerommeld en de 2 traagste PC100 DIMMŽs uit mŽn systeem gehaald.
Vanavond ff kijken of het wat heeft uitgemaakt en anders moet er maar weer een schoon OSŽje op :(

Check da Specz

Pagina: 1