"speciale" mobo gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:24
ik wil dus een server bouwen (op school eigen kast(je) maken ) enzo.. dit ga ik samen met me neef doen (willen we doen)...

maar nu zoek ik een goed mobo'tje waar een beetje de volgende eisen (nou ja)aan moeten zitten :)
  • liefst 2 NIC's, iig 1
  • onboard videokaart
  • stabiel
  • "procesor" die niet veel "warmte geeft" ;)
  • en niet groot ;) microATX dus ofzo
[edit]
ff kleine is erbij en - 1

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

nForce bordje?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Waarom in godsnaam sound onboard? Server met sound? :?

Hoeveel geld wil je uitgeven?

Ik zou zeggen, zoek ergens een mooi Intel BX bordje met een P2/3 op. Voor FTP uithangen snel genoeg.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:26 schreef Moartn het volgende:
nForce bordje?
idd, nForce klink wel goed voor zo'n sys, zijn ook niet zo duur en hebben een onboard GF2 MX/400 (en algouw een onboard GF4 MX), onboard sound, en die slikken toch ook wel nog een heele hoop processortjes, van nog die goeie oude TB tot een XP 2000+

• maartenst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-04-2023
wel mobo heeft dat dan ?
type nummer merk enz.
daar hebben we wat aan !!
:)

• Ankh
Op maandag 18 maart 2002 21:29 schreef maartenst het volgende:
wel mobo heeft dat dan ?
type nummer merk enz.
daar hebben we wat aan !!
:)
das dus mijn neef :+

yup

nforce heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 21:30 schreef RaMMSTeiN het volgende:

[..]

das dus mijn neef :+

yup

nforce heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord :)
nForce is een chipset van nVidia:
http://www.tweakers.net/nieuws/20978?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• maartenst
Hij mijn neef wil er een server van maaken!! En ik een server en een divx box!! B-)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
de Aopen MX3S (of T) (gebruik deze zelf ook regelmatig in kleine servertje's voor het mkb)

deze heeft de volgende specs:

-sound onboard
-ata100 on board
-intel 815chipset
-video onboard
-intel nic onboard (10/100)

er moet alleen wel een celeron of een p3 cpu op (dus geen amd)

oh en het is microATX formaat

A wise man's life is based around fuck you

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Waar wil je hem voor gaan gebruiken. Is het een beetje file-sharing en routen, of gaat ie Apache draaien met een MySQL database? Voor wat simpel werk zou ik een Micro MSI bordje nemen, helaas vindt je er denk ik geeneen met onboard video... Tja, je kan een heeeeel erg duur nForce bordje halen, maar dan staat driekwart van je systeem constant uit z'n neus te vreten. Je gebruikt namelijk helemaal geen GF2 voor servertoepassingen. Ik zou gewoon een micro-bordje met een Slot1 nemen, P3/P2 erin, en een 8 MB PCI videokaartje... Meer dan genoeg. Je kan er zelf 2 Realtek NIC's in zetten...

• Ankh
Op maandag 18 maart 2002 21:36 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Waar wil je hem voor gaan gebruiken. Is het een beetje file-sharing en routen, of gaat ie Apache draaien met een MySQL database? Voor wat simpel werk zou ik een Micro MSI bordje nemen, helaas vindt je er denk ik geeneen met onboard video... Tja, je kan een heeeeel erg duur nForce bordje halen, maar dan staat driekwart van je systeem constant uit z'n neus te vreten. Je gebruikt namelijk helemaal geen GF2 voor servertoepassingen. Ik zou gewoon een micro-bordje met een Slot1 nemen, P3/P2 erin, en een 8 MB PCI videokaartje... Meer dan genoeg. Je kan er zelf 2 Realtek NIC's in zetten...
yup moet vanalles draaien :) :D :+
ik heb zo klein mogelijk maken namelijk.. dus probeer ik dus niets in de PCI sloten te pleuren :) hij moet dus alles onboard hebben

zoals dit: MS-6394 kan nergens een prijs vinden :'(

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:44 schreef RaMMSTeiN het volgende:

[..]

yup moet vanalles draaien :) :D :+
ik heb zo klein mogelijk maken namelijk.. dus probeer ik dus niets in de PCI sloten te pleuren :) hij moet dus alles onboard hebben

zoals dit: MS-6394 kan nergens een prijs vinden :'(
Die Realtek kaartjes zijn maar 2 cm hoog, alleen het besvetigingsplaatje is net zo hoog als de ruimtes bij de PCI sloten in de kast. Ook al koop je een hele kleine kast, die passen er altijd wel in. Tenzij je zelf een hele lage kast gaat maken, maar dan nog kan je gewoon dat plaatje eraf knippen... De koeler of proc is altijd hoger dan zo;n kaartje. Dat is echt geen probleem... Tja, wat is je budget. Prijzen kan je trouwens vinden in de Pricewatch op T.net...

• Ankh
Op maandag 18 maart 2002 21:51 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Die Realtek kaartjes zijn maar 2 cm hoog, alleen het besvetigingsplaatje is net zo hoog als de ruimtes bij de PCI sloten in de kast. Ook al koop je een hele kleine kast, die passen er altijd wel in. Tenzij je zelf een hele lage kast gaat maken, maar dan nog kan je gewoon dat plaatje eraf knippen... De koeler of proc is altijd hoger dan zo;n kaartje. Dat is echt geen probleem... Tja, wat is je budget. Prijzen kan je trouwens vinden in de Pricewatch op T.net...
van dit mobo'tje niet :'(

mha afknippen kan jah :)
* Rammstein gaat een speciale koeler maken ;) met 90C buis(je)

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:25 schreef RaMMSTeiN het volgende:

nu zoek ik een goed mobo'tje waar een beetje de volgende eisen (nou ja)aan moeten zitten :)
  • liefst 2 NIC's, iig 1
  • onboard videokaart
  • stabiel
  • "procesor" die niet veel "warmte geeft" ;)
  • en niet groot ;) microATX dus ofzo
Zoiets?

Inkoopactie

Kijk Rikz nog even lief aan en misschien mag je nog mee doen...

• Ankh
Op maandag 18 maart 2002 21:59 schreef Sir_Black het volgende:

[..]

Zoiets?

Inkoopactie

Kijk Rikz nog even lief aan en misschien mag je nog mee doen...
thnx.. maar is wel kewl jah :D
maar nee.. niet echt wat ik zoek :'(

• Ankh
iemand :'(

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:29 schreef carnman het volgende:

[..]

idd, nForce klink wel goed voor zo'n sys, zijn ook niet zo duur en hebben een onboard GF2 MX/400 (en algouw een onboard GF4 MX), onboard sound, en die slikken toch ook wel nog een heele hoop processortjes, van nog die goeie oude TB tot een XP 2000+
nforce is erg duur hoor

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 08:12 schreef zeven het volgende:

[..]

nforce is erg duur hoor
kijk anders bij http://www.gistron.com
daar hebben ze ook een klein bordje

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/Producten/Moederborden/810LMR/01.jpg
Supports AMD Duron/Athlon 500M~1.2GHz CPUs with frequency at 200MHz in Socket A for Micro ATX Form Factor.
Provides 2 DIMMs for PC133 SDRAM modules, and memory size is expand up to 1GB.
Highest Performance, 128-bit 3D AGP Graphics Accelerator with 64MB(MAX.) frame buffer embedded in North bridge, up to 1920x1200 16M resolution; AGP Rev. 2.0 Spec. Compliant.
Provides an AMR slot; DirectSound AC97 Codec on board, for Audio and Modem applications.
10/100Mbps Fast Ethernet LAN on board, supports IEEE 802.3 and 802.3u standards, and fully compliant ANSI X3.263 TP-PMD physical sub-layer.
Bundled an AMR 56K V.90 Fax/Modem card for internet communication.
2MB Flash ROM on board, provides complete Advance Configuration Power Interface (ACPI) and Legacy PMU; Ultra DMA 66/100 ; fully compliant with PC'97 and PC98 Spec.
Provides ATX power connector supports various functions of ATX Power such as Suspend, Shutdown, Wake on LAN, Wake on Modem, Wake on Alarm, Interrupt Wake-Up from Keyboard/Mouse, and Keyboard Power On/Off.
Built-in Hardware Monitor circuit supports Thermal, Power and Fan Speed monitor.
Supports PC99 Color Connector for easy identification of peripheral devices.
Optional external USB card for extra USB ports connection.
Bundled 3Deep, to deliver the precise imagery and display accurate color in your monitor.
Bundled Super Voice for Fax/Modem and Voice applications; MediaRing Talk for Internet Phone communication.

tja tis geen pentium 2/3 maar oke

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Afbeeldingslocatie: http://nexcom.com/product/ebc/ebc569/img/ebc569-big.jpg

http://nexcom.com/product/ebc/ebc569/

Past in een normale 5,25" Bay

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• Ankh
Op dinsdag 19 maart 2002 08:14 schreef zeven het volgende:

[..]

kijk anders bij http://www.gistron.com
daar hebben ze ook een klein bordje

[afbeelding]
Supports AMD Duron/Athlon 500M~1.2GHz CPUs with frequency at 200MHz in Socket A for Micro ATX Form Factor.
Provides 2 DIMMs for PC133 SDRAM modules, and memory size is expand up to 1GB.
Highest Performance, 128-bit 3D AGP Graphics Accelerator with 64MB(MAX.) frame buffer embedded in North bridge, up to 1920x1200 16M resolution; AGP Rev. 2.0 Spec. Compliant.
Provides an AMR slot; DirectSound AC97 Codec on board, for Audio and Modem applications.
10/100Mbps Fast Ethernet LAN on board, supports IEEE 802.3 and 802.3u standards, and fully compliant ANSI X3.263 TP-PMD physical sub-layer.
Bundled an AMR 56K V.90 Fax/Modem card for internet communication.
2MB Flash ROM on board, provides complete Advance Configuration Power Interface (ACPI) and Legacy PMU; Ultra DMA 66/100 ; fully compliant with PC'97 and PC98 Spec.
Provides ATX power connector supports various functions of ATX Power such as Suspend, Shutdown, Wake on LAN, Wake on Modem, Wake on Alarm, Interrupt Wake-Up from Keyboard/Mouse, and Keyboard Power On/Off.
Built-in Hardware Monitor circuit supports Thermal, Power and Fan Speed monitor.
Supports PC99 Color Connector for easy identification of peripheral devices.
Optional external USB card for extra USB ports connection.
Bundled 3Deep, to deliver the precise imagery and display accurate color in your monitor.
Bundled Super Voice for Fax/Modem and Voice applications; MediaRing Talk for Internet Phone communication.

tja tis geen pentium 2/3 maar oke
dat is niet erg :)

maar dann moet ik er nog een NIC bij zetten :) maar is niet zo erg :) heb je | naar _ converter? voor PCI. wel eens gezien maar nog nooit gezien

Verwijderd

en wa d8 je van een via eden!!!

http://www.viatech.com/en/Products/eden.jsp

maar die heeft geen onboard vidkaart zie k

• Ankh
Op dinsdag 19 maart 2002 09:59 schreef rdl het volgende:

volgens mij wel..
* Integrated low power AGP2X/4X graphics with high performance 3D acceleration, and full 2D/video acceleration including motion compensation and up to 32MB Frame Buffer
* CRT/TFT/DSTN Flat Panel/DVI Panel Monitor Support

Verwijderd

ja idd.... k had verkeerd gelezen... :)

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:36
mja, nForce is wel beetje overkill voor een simpel servertje, kun je denk ik beter een simpel i815 chipset bordje nemen, die nog onboard video heeft, en dan evt. een celeron erop, ben je ook lekker goedkoop uit, en lekker stabiel...

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op dinsdag 19 maart 2002 08:14 schreef zeven het volgende:

[..]

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Images/Producten/Moederborden/810LMR/01.jpg

[..]
Het lijk mij niet echt handig toe om een PCchips mobo in een server te zetten. Ik zou toch een betrouwbaarder merk nemen ivm met stabiliteit

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 19 maart 2002 11:34 schreef Gabriel-LG het volgende:

[..]

Het lijk mij niet echt handig toe om een PCchips mobo in een server te zetten. Ik zou toch een betrouwbaarder merk nemen ivm met stabiliteit
Blaat :( PC-Chips is (zeker de laatste tijd) stabiel als een rots, er valt alleen niet zo goed mee te tweaken of uit te breiden, twee dingen die in een server toch van ondergeschikt belang zijn-> bij uitstek een goede serverplank. Gewoon nog een 2e Realtek NIC erbij en klaar is kees.

Oslik blyat! Oslik!

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 16-08 21:41
Op dinsdag 19 maart 2002 12:14 schreef dion_b het volgende:

[..]

Blaat :( PC-Chips is (zeker de laatste tijd) stabiel als een rots, er valt alleen niet zo goed mee te tweaken of uit te breiden, twee dingen die in een server toch van ondergeschikt belang zijn-> bij uitstek een goede serverplank. Gewoon nog een 2e Realtek NIC erbij en klaar is kees.
Duurzaamheid is ook erg belangrijk en dat vind ik niet echt terug in PCchips bordjes... (Ik moet wel eerlijk zijn dat ik de laatste 2 jaar helemaal niet meer met PCchips produkten heb gewerkt, het kan dus zijn dat PCchips inmiddels is veranderd, maar toen waren de bordjes hardstikke instabiel en de helft was na 2 jaar kapot)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 11:34 schreef Gabriel-LG het volgende:

[..]

tis maar een aanbod :)

• maartenst
Maar waar is dit moboje te koop ziet er goed uit hoor heeft ales wat ik zoek :)
Op dinsdag 19 maart 2002 09:59 schreef rdl het volgende:

Verwijderd

nuja, voor in een server kan je best een MSI-bordje nemen denk ik, die zijn namelijk retestabiel

• maartenst
Heb ff een lijst met specs gemaakt
ja hij wil aleen een server maar ik wil er een met een TV out dus een divx box :9
www.shuttleonline.com/spec.php3?model=fv24 LAN TV out intel 1 PCI 0 AGP sound mobo
www.shuttleonline.com/sv24.htm LAN TV out intel 1 PCI 0 AGP sound kast 314 euro
www.shuttleonline.com/spec.php3?model=ms21 LAN AMD 3 PCI 1 AGP sound mobo
www.msi.com.tw/products/slim_pc/spec/6215.htm LAN TV out intel 2 pci 0 AGP sound kast 318 euro
www.msi.com.tw/products/slim_pc/spec/6218.htm LAN AMD 3 pci 0 AGP sound kast 242 euro
wel willen dus wel het zelfde mobo zo dat we 2 kasten kunnen bouwen.

• Ankh
Op dinsdag 19 maart 2002 19:33 schreef maartenst het volgende:
Heb ff een lijst met specs gemaakt
ja hij wil aleen een server maar ik wil er een met een TV out dus een divx box :9
www.shuttleonline.com/spec.php3?model=fv24 LAN TV out intel 1 PCI 0 AGP sound mobo
www.shuttleonline.com/sv24.htm LAN TV out intel 1 PCI 0 AGP sound kast 314 euro
www.shuttleonline.com/spec.php3?model=ms21 LAN AMD 3 PCI 1 AGP sound mobo
www.msi.com.tw/products/slim_pc/spec/6215.htm LAN TV out intel 2 pci 0 AGP sound kast 318 euro
www.msi.com.tw/products/slim_pc/spec/6218.htm LAN AMD 3 pci 0 AGP sound kast 242 euro
wel willen dus wel het zelfde mobo zo dat we 2 kasten kunnen bouwen.
zelf wil ik dus voor die onderste (msi 6218) gaan.. ziet er goed uit.. beetje zelf dingen om heen bouwen.. en daar kan mijn AMD 1400 in :D alleen.. dan wordt ie wel onwijs warm.. :'( en ik wil hem ook stil krijgen.. hoe moet ik dat dan doen? onderclocken :+

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Kijk ook naar de al genoemde
Shuttle FV24
www.spacewalker.com

Maar ook naar deze
Freetech P6F209
www.freetech.com

Die hebben beide klein en toch een socket 370. Denk geschikt voor wat jullie er mee willen doen ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1