Over @home, kabelmodem, coax, UTP, enzovoort.

Pagina: 1
Acties:

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Dag vriendjes en vriendinnetjes.

25 september krijg ik kabel (nog 11 dagen!). Voor de install wil ik alle kabels klaar liggen hebben.

Zoals ik heb begrepen van vrienden, gaat er vanuit de aansluiting een coax kabel in de kabelmodem, en van de kabelmodem naar de netwerkkaart gaat een UTP kabel.

Probleem: kabeltrekken.

Er ligt namelijk al een 'reserve' coax door het huis (van beneden naar boven, naar de PC dus...), momenteel gebruikt voor radio.

Vraag 1: kan ik die beneden in het (te plaatsen) @home kastje pluggen, mijn kabelmodem op mijn PC zetten, en het andere uiteinde boven in de kabelmodem douwen?

Vraag 2: als mijn kabelmodem per se beneden moet staan, moet er dus een UTP door het huis, wat veel extra werk oplevert. Is dit noodzakelijk?

Vraag 3: hoe zit het met de maximumlengte voor die UTP, dat schijnt 18 meter te zijn. Die ga ik, als ik het zo doe als bij vraag 2, ruim overscrhrijden dan.

Graag wat duidelijkheid...

Alvast bedankt...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Ok omdat ik op die datum jarig ben zal ik maar ff replyen.

Ze doen het zo: Die kabel van je radio gebruiken ze NIET kan ook niet

waar de kabel binnenkomt komt een nieuw kastje.

1:

3 uitgangen:

1 voor kabelmodem
1 voor radio
1 voor teevee

2:

Kabel modem mag boven ken iemand die dit heeft zorg gewoon dat je hem in de meterkast krijgt als daar je aansluiting zit. Dus ja utp door hele huis ( normaal ) maar het hoeft niet moet je wel vermelden

3:

Over die lengte deden ze bij mij niet moeilijk was nog stukje nodig en kreeg ik zo

Verwijderd

DE maximum lengte van UTP is 100 meter.

• Captain Pervert
Waarom kan mijn bestaande coax kabel niet gebruikt worden?

Van het te plaatsen kastjes naar de kabelmodem gaat een coax, maakt het dan een biet uit hoe lang die is?

Ik snap het niet helemaal...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bij mij hebben ze het zo gedaan: kabelmodem direct naast de TV etc. aansluiting. Dus een klein stukje coax (10 cm ofzo). Dan van het kabelmodem naar mn PC (op zolder) 20 meter UTP. Die coax die je nu hebt zal dus niet gebruikt worden. Coax kan ook niet eens zo lang zijn omdat het veel meer signaalverlies heeft dan UTP.

• Captain Pervert
Kijk DAT wilde ik horen... Dan trek ik wel ff een nieuw kabeltje.

Tnx guys

• Major Carnage
  • Laatst online: 19-08 02:59

Major Carnage

waki miko Reimu

Nog iets.. bij @home hoef je helemaal geen kabels of wat dan ook klaar hebben liggen
nemen ze allemaal mee, en kost je nix extra

ennu.. probeer je coax zo kort mogelijk te houden.. hoe langer de kabel, hoe meer storing, en dus lagere speeds

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• Captain Pervert
Een vriend van mij heeft een papier met alerlei tarieven -
UTP kabel ong. 7,50 per meter
weggewerkt ong. 11,- per meter...
enz...

Hij krijg woensdag zijn install.

Heel raar, waar is dat nou weer voor dan?

• Palomar
  • Niet online
ja klopt.. dat stond bij mij ook op een papier.. maar dat is alleen voor extra werk, je krijgt standaard iets van 18 meter UTP en als ie daar ver overheen gaat moet je bijbetalen.. bij mij was het 20 maar ik hoefde verder niet bij te betalen..

• IceStorm
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Kijk, dan ga ik het even leuk maken :).
Bij mij staat mijn lieve modem dus gewoon NAAST mijn pc.
Signaal komt binnen in de meterkast, wordt gesplit, gaat dan via coax naar 3 kamers verder (meter of 10), gaat daar pas mijn modem is en dan heb ik gewoon UTP naar mijn pc.
En ja het werkt perfect :)....

Ennuh ik heb lekker 2x 12 meter UTP kado gekregen ;)...

• Palomar
  • Niet online
dat is dus de oude manier.. die monteur vertelde dat ze het vroeger idd zo deden, maar omdat er nog wel eens problemen waren door signaalverlies van de lange coaxkabel doen ze het nu zoals bij mij.. :)

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-08 15:16
Ga nou zelf geen kabels trekken

Doen hun wel en ze doen het ook wel netjes als je ze ff handje helpt

• Palomar
  • Niet online
hehe.. ze doen het helemaal niet netjes.. ze pleuren gewoon zo'n kabel neer en je moet zelf maar zorgen dat je het wat wegwerkt..

• IceStorm

IceStorm

Uhm, nou de monteur was het er absoluut NIET mee eens met die 10 meter coax :)... En ik zei... dat kan WEL... ;) Dus uitgeprobeerd en ja hoor makkelijk.
Kan zijn dat het nu echt niet meer mag... ik was vrij vroeg met @home hiero.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

bij mij ging het ongeveer ook zo rik_h

maar ik had zelf al een utp kabeltje gelegd want als hun het neerleggen betaal je
7,95,- per meter , en ik heb voor 20 meter
5,00,- betaald

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Captain Pervert
Heej Pier, ik nie snap?

Je had al een kabel liggen, waarom koop je dan eentje voor f5,- (of bedoel je die die je al had liggen?)

Luister, ik laat die UTP leggen door de @home dude... Gaat mij dat nou geld kosten of nie, leveren ze dat ding gratiz?

• Palomar
  • Niet online
ik snap Pier ook niet...

Je hoeft helemaal niet te betalen voor die UTP kabel (je betaalt wel, maar dat zit in de aansluitkosten). Je krijgt dacht ik 18 meter kabel. Dat is voor de meeste mensen wel genoeg. Ga je daar nou ruim overheen dan moet je pas bijbetalen.

• IceStorm

IceStorm

Van iedereen die ik ken met kabel deden ze nergens moeilijk over kabels.. vriend van me kreeg een half netwerk aan UTP kado ;)
Pagina: 1