probleem: ik heb een dbgrid met als datasource een sql query (een select). ik wil de info in deze grid posten in een database, maar ik weet niet hoe. ik kan de query niet in edit mode zetten: 'cannot preform operation on a closed dataset'? hoe moet ik dit aanpakken
Verwijderd
Open de delphi help file en type dan onder het tabblad index deze keywords " TBDEDataSet,UpdateObject " en dan ff de instructies volgen ...
En dan moet het allemaal gaan werken wat jij wilt.
En dan moet het allemaal gaan werken wat jij wilt.
owke, ik heb het allemaal prima aan de praat gekregen op 1 ding na. Hij voert de updatesql uit als ik op een andere row klik. De live-update en de autorefresh staan aan. Klik ik nu op dezelfde row dan veranderd hij de gegevens weer terug in de oude. Als er maar 1 row in staat kan ik die dus niet veranderen. hoe kan ik dit oplossen ?
Gewoon rustig een dagje wachten, misschien heb je dan meer resultaat. Dit is alleen maar irri.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Naar de volgende row gaan. Er wordt een nieuwe row aangemaakt in uw grid en de gegevens van de vorige row worden gepost.Op dinsdag 19 maart 2002 13:29 schreef Ludwich_von_Ludsjmich het volgende:
owke, ik heb het allemaal prima aan de praat gekregen op 1 ding na. Hij voert de updatesql uit als ik op een andere row klik. De live-update en de autorefresh staan aan. Klik ik nu op dezelfde row dan veranderd hij de gegevens weer terug in de oude. Als er maar 1 row in staat kan ik die dus niet veranderen. hoe kan ik dit oplossen ?
btw, grids zijn ugly. En zeker als ze editable zijn.
https://fgheysels.github.io/
Pagina: 1