Toon posts:

Verloop stukje ps/2 serieel werkt niet!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een logitech draadloze muis gekocht en daar zit zo een verloopje bij maar zodra ik die aansluit werken de muisen die ik erop aansluit niet....

Iemand ideetje hoe ik dit kan oplossen..

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Ehm heb je echt niet en ps2 aansluiting ?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb dus 2 pc's waarvan er 1 oud is en op die ouwe zit alleen serieel aansluiting maar me verloopie werkt dus niet.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Logitech is wat betreft verloopstukjes net een Compaq-computer. Heel kieskeurig dus.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb dat k*t verloopie erbij gekregen...

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ken dit probleem heel goed. Heb ook een paar keer gehad dat die verloopjes het niet doen.

Had dus een stuk of 10 van die verloopstukjes(meeste verschillend) en ze deden het allemaal niet.
Dus mijn advies kooop een serieele muis.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 21:25 schreef Lover-for-ever het volgende:
ja maar ik heb dat k*t verloopie erbij gekregen...
Eerhm, het zou wel handig zijn als je erbij zij wat voor een muis enzo je dan hebt gekocht. Want bij de Logitech draadloze muizen die momenteel op de markt verkrijgen zijn zit geen PS/2 -> Serieel stekkertje volgens mij :X.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat moet dan maar he... en wat kosten die dingen??

Verwijderd

Topicstarter
klopt hij is al wat ouder. en type enzo weet ik niet. is in combinatie met toetsenbord

Verwijderd

Volgens mij zat er alleen een verloopje bij van USB naar PS/2, en die kan idd niet naar serieel

Verwijderd

Zelfde probleem heb ik ook met mijn 133, volgens mij komt het gewon omdat hij te oud is

Verwijderd

Topicstarter
zoals ik al zei hij is wat ouder en daarom zit er een verloop van ps/2 naar serieel bij

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:17 schreef Lover-for-ever het volgende:
Ik heb een logitech draadloze muis gekocht en daar zit zo een verloopje bij maar zodra ik die aansluit werken de muisen die ik erop aansluit niet....

Die verloopjes werken alleen met die ene logitech mouse!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Als zo'n verloopstukje erbij zit, dan werkt het ook op die muis. Op een andere muis zal zo'n verloopstukje in 9 van de 10 gevallen niet werken. Die dingen zijn niet universeel. Een muis waar zo'n ding erbij zit 'spreekt' PS/2 of Serieel. Een PS/2 muis zonder zo'n verloopstekker erbij 'spreekt' (meestal) alleen PS/2. Dus als je daar toch zo'n verloopstekker erop zet, dan begint ie PS/2 tegen een seriele poort te lullen en daar begrijpt de seriele poort dus niks van. Snappie het nog?

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:17 schreef Lover-for-ever het volgende:

Klopt..

Het werk alleen als het bij de muis heeft gezeten heeft, en anders moet het echt duidelijk in het gebruikerhandleiding staan.

Het is ook bedoeld voor mensen die zo'n verloopje kwijt zijn geraakt..
Vandaar..

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik heb zelf dus ook zo'n muis, en bij mij werkt ook alleen het orginele (groene) door logitech gefabriceerde verloopplugje. Ik denk dat Logitech zijn verlopen anders verbindt dan de standaard verlopen. Dus als je hem werkend wil krijgen moet je het orginele hebben.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Pagina: 1