<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat wil je er eigenlijk mee? Als je het alleen gebruikt om een tellertje "er zijn x users op de site" te hebben lijkt me een applet echt veel te lomp.[/quote]Ik ben dit natuurlijk niet aan het maken omdat ik wil weten hoeveel gebruikers er samen met mij op m'n pagina zijn. Het is wel leuk om dat te laten zien, maar het grote voordeel ligt er volgens mij in dat je kunt zien
hoe lang gebruikers op je site blijven.
Kijk, als je NedStat counter zegt dat je bijvoorbeeld 2000 bezoekers hebt gead tot nu toe, dan is dat veel voor een kleine site en meen je je al snel wat. Maar met het programma waar ik aan bezig ben kun je dan dus zijn dat die gebruikers maar 2 seconden bleven. Dan weet je meteen dat je hoognodig verbeteringen aan moet brengen...
Verder vallen de gebruikte recourses nogal mee, één gebruiker neemt hooguit een paar kB geheugen in, dus dat is geen probleem. Het enigste wat eventueel een probleem zou kunnen vormen is als ik met dat interval ga werken voor meerdere sites, maar ik denk dat ik dat bij nader inzien maar stiekempjes laat (zou onze sysadmin ook niet echt op prijs stellen hier).
Terranca:
Dat VisTrack pakket zal nu binnen 1 of twee weekjes klaar zijn, maar ik denk dat ik het gewoon als service ga aanbieden, aangezien de meeste mensen geen toestemming hebben om op hun server een programma continue op de achtergrond te laten draaien. Als je daar ook interesse in hebt, dan laat ik het je wel zo snel mogelijk weten als alles funtioneert zoals het moet...
[edit]
De gebruikte applet is tot nu toe overigens zo simpel dat een 386 hem nog met gemak zou kunnen trekken

Er zit geen GUI toestand in en hij is iets van 0,75 kB groot. Ik ben het nu wel zo aan het maken dat je alles zo'n beetje zelf kunt aanpassen naar je eigen wensen en wat er nog aan de Applets gaat veranderen weet ik nog niet, maar we zien wel.