Algemene mening over Mission boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.048 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent891
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 09:21
Deze week ga ik wat audio apparatuur ga aanschaffen.
Namelijk het volgende:

Mission M7C (center speaker)
Mission M7DS (surround speakers)
Mission M74 (front speakers)
Pioneer VSXD-710 (receiver)
Pioneer DV-444 (DVD speler)

En als ik een beetje rond kijk op dit forum, zie ik over het algemeen aardig veel uitgesproken meningen over diverse merken van speakers. Maar ik kan eigenlijk weinig terug vinden over jullie mening over Mission speakers. Dus daarom ben ik wel benieuwd naar de mening/ervaringen van jullie, over Mission boxen.

Dingen moet je regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb geen mening over die mission die jij aangeeft, maar ik weet dat ik de boekenplankboxjes van mission erg goed vind!!! (beter dan vele andere in de prijsklasse)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
mission stelde mij een beetje teleur.. (de m71) had daar vrij hoge verwachting van.... maar ben uiteindelijk met KEF cresta2 de winkel uitgelopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
op me stageplek hebben ze een aantal van die kleintjes staan, en ik moet zeggen dat er een behoorlijk lekker geluidje uit komt. bas is ook goed (weet niet of er een aparte subwoofer staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Degene die ik hier heb staan, de m71 vind ik zelf te 'boomy'. De bas is gewoon veel te zwaar, waardoor het irritant gaat dreunen.
Misschien dat de grotere modellen daar wat minder last van hebben, dat weet ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Laatst online: 10-02-2022
Op maandag 18 maart 2002 21:26 schreef Flippit het volgende:
Degene die ik hier heb staan, de m71 vind ik zelf te 'boomy'. De bas is gewoon veel te zwaar, waardoor het irritant gaat dreunen.
Misschien dat de grotere modellen daar wat minder last van hebben, dat weet ik verder niet.
???? ligt dat niet aan de positionering?.. ik heb juist de KEF's genomen omdat ik die steviger vond ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loudness aanstaan? Kleine speakers hebben vaak niet zoveel laag (uitzonderingen daargelaten) rond de 55 -60Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03
ik kan niet geheel objectief een oordeel geven over mission luidspreker omdat ik al een jaar of 8 verschillende mission luidsprekers heb (gehad). Op dit monent heb ik de 702e, 70c2 en 700 staan. Voor de prijs die mission voor haar luidsprekers vraagt vind ik de kwaliteit zeer goed. Als "budget"lijn vind de ik m7x lijn een beetje teleurstellen. Ik vind deze luidsprekers iets te nadrukkelijk aanwezig en denk dat dit naar verloop van tijd gaat vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent891
Zijn er nog meer mensen die hier een mening over hebben?

Dingen moet je regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 21:31
Ik heb de mission 701 en 702e gehad, en bij mn dealer veel andere modellen gehoord, en ik vind het een mooi merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent891
Ik heb nou een tijdje dit apparatuur in huis staan, en ik moet zeggen dat het geweldig klinkt. De Mission M74 kunnen een aardige diepe bas geven. En dan in combinatie met de surround M7DS, heb je echt het idee dat je in de film zit.

Dingen moet je regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 700 serie ben harstikke gek van mission speakers dingen klinken echt super
er komt zelfs een dikke bas uit die kleine speakertjes echt super dingen en 5 jaar garantie ook nog eens

top dingen raad iedereen aan als ze de kans krijgen er te kopen

maar er zijn genoeg goeie merken speakers net als
jamo
b&w
mission

jbl vindt ik niet echt super veel te duur en klinken nog niet echt helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveal!
  • Laatst online: 04-10 22:10
Ik heb ook mission speakers ... de 700's 701's en de 70c1 ... en ben er erg tevreden over ....
Voor de prijs vind ik de kwaliteit van de 701's en de 70c1 onverslaanbaar....(teminste heb nog niks beter gehoord voor fl 200,- en/of fl 99,- de speaker) (8>

Verder ben ik erg fan van b&w maar heb alleen geen zin om daar zoveel geld aan uit te geven ... ben nog maar student :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
"Algemene mening over Mission boxen"

Over het algemeen goede luidsprekers, voor een goede prijs.

Ow, btw. fuck die centerspeaker.. die raad ik je ten sterkste af. Ik snap niet waarom Mission geen goede centers bij hun "goedkopere" series maakt. Want de 70c1 vond ik al niets, en die nieuwe al HELEMAAL niet.. plastic geval, matched niet met de rest.. Goedkoop gebouwd en nog veel te duur.

Heb trouwens een jaar lang 4x Mission 701 (hele fijne luidspreker in mijn optiek) en een 70C1 gehad.. Later de 70C1 vervangen door een Mordaunt Short 905c, die ging goed samen met de 701's.. Maar klonk niet lekker icm mijn B&W 602's dus die is weer vervangen door een LCR60. Wat echt een lekkere center is.. (wel redelijk prijzig ca. 400 euro).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
ik vind ze persoonlijk een beetje bassloos.. maar als je daarvan houdt zijn het mooie speakers voor het geld.

die pioneer versterker is top. ik heb zelf de vsx839, erg tevreden. die dvd/mp3 speler is ook een leuk ding voor het geld.

owja tipje: kijk goed rond waar je ze koopt want de prijzen verschillen nog wel eens per winkel.. 100 euro verschil tussen sommige winkels is niks! geldt ook voor je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op zaterdag 30 maart 2002 13:03 schreef CK het volgende:
ik vind ze persoonlijk een beetje bassloos.. maar als je daarvan houdt zijn het mooie speakers voor het geld.

die pioneer versterker is top. ik heb zelf de vsx839, erg tevreden. die dvd/mp3 speler is ook een leuk ding voor het geld.

owja tipje: kijk goed rond waar je ze koopt want de prijzen verschillen nog wel eens per winkel.. 100 euro verschil tussen sommige winkels is niks! geldt ook voor je versterker.
Ik vergiste me ook :( De topicstater heeft alles al gekocht.. en kwam alleen nog ff vertellen dat hij tevreden ermee is ! En dat is natuurlijk het aller belangrijkste.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 30 maart 2002 12:57 schreef tbusquet het volgende:
"Algemene mening over Mission boxen"

Over het algemeen goede luidsprekers, voor een goede prijs.

Ow, btw. fuck die centerspeaker.. die raad ik je ten sterkste af. Ik snap niet waarom Mission geen goede centers bij hun "goedkopere" series maakt. Want de 70c1 vond ik al niets, en die nieuwe al HELEMAAL niet.. plastic geval, matched niet met de rest.. Goedkoop gebouwd en nog veel te duur.

Heb trouwens een jaar lang 4x Mission 701 (hele fijne luidspreker in mijn optiek) en een 70C1 gehad.. Later de 70C1 vervangen door een Mordaunt Short 905c, die ging goed samen met de 701's.. Maar klonk niet lekker icm mijn B&W 602's dus die is weer vervangen door een LCR60. Wat echt een lekkere center is.. (wel redelijk prijzig ca. 400 euro).
Ik heb die oude Missions gekocht, ben er heel tevreden over. Maar ik ben erg snel tevreden met speakers :)

Ze doen het iig beter dan mijn 2x40 watt Pioneers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

De Mission Pilastro

Afbeeldingslocatie: http://www.smr-home-theatre.org/ces2002/images/show_images/image_073.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.smr-home-theatre.org/ces2002/images/show_images/image_074.jpg

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 21:17
We hebben thuis in de woonkamer twee mission boxen staan. Aangezien ze aan de muur hangen en ik geen zin heb om die dingen van de muur te schroeven weet ik niet welk type het is. Ik vind dat ze een mooi geluid geven, en de bas klinkt ook best mooi, ondanks dat ze vrij klein zijn.

• Piletti
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-01-2023
Ik heb al 27 jaar Mission boxen staan en ik heb ze gekocht omdat ik ze geweldig vond klinken in de winkel toendertijd (radiobeurs Dordrecht).
Ze klinken heel warm en natuurgetrouw.
In mijn ogen zijn het speciale boxen want na 4 verhuizingen klinken ze nog steeds fantastisch.
Was de beste koop in mijn leven.
Mission boxen hebben als je goed luister iets speciaals...helder geluid en hoog en laag loopt mooi in elkaar over.
Na onderzoek kwam ik er ook achter dat er een paar extreem goede geluidsfanaten achter dit merk zitten met pure passie voor kwaliteit...
Ik kan er lang naar luisteren en ze gaan mij nooit vervelen... heb ze in de winkel ook lang mogen vergelijken met andere... allemaal topmerken, en ook zeer mooi. Maar deze vond ik persoonlijk het mooist klinken...
En dat is denk ik voor iedereen anders, want ieders oor is anders...dus laat je niet leiden door dit verhaal en ga lekker goed luisteren... maar ik schat dat je in ieder geval geen miskoop doet aan Mission boxen....geeeeewwweeellldig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:35
@Piletti misschien wil @Silent891 na 18 jaar nog wat feedback geven :P

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Na 18 jaar een oud topic uit de spreekwoordelijke sloot halen, is niet heel erg handig. Standaard reactie hieromtrent is dan dat het topic een slotje krijgt. Als er iemand behoefte heeft om nog uitgebreid te discussiëren rondom dit onderwerp, is hij/zij meer dan welkom om een nieuw topic te starten. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.