Toon posts:

p 166 overclocken is dit mogenlijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een p 166 is deze te overclocken ik heb een vaag type mainbord een kpm v nog wat hij kan een max een p200 met mmx hebben. is het mogenlijk deze te over clocken zo ja hoe. en hoe zit het met de koeling er zit nu een standaard koelblokje op + fan en kloelpasta (8>

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het moet kunnen, maar ik zou rustig beginnen, toen ik m`n p166 wat over z`n toeren liet draaien (op 200) ging ie een beetje roken :D Goed, dan doe ik iets fout, maar toch.. :{

Verwijderd

Soms wel, soms niet, ligt aan welke versie de processor is. Op je moederbord zitten vast jumpertjes/dipswitches waarmee je de multiplier in kunt stellen.

Gewoon even zoeken en proberen, grote kans dat het werkt.

Over de koeler hoef je je geen zorgen te maken, de P200 processors werden verkocht met dezelfde koeler als de P166.

Verwijderd

mijn ouwe p 166 had ik stabiel op 187 draaien dus dat moet wel te doen zijn

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

ga dan liever voor het verhogen van de FSB dan voor het verhogen van de mutliplier. 225 MHz (3x75) moet wel mogelijk zijn met een beetje voltage klooien en goed koelen. Let wel ff op je PCI / RAM, soms wil een verhoogde fsb wel eens voor rare problemen geven.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
nog een vraagje is het mogenlijk om in windows de temp te checken in zowel mijn p166 en in mijn amd 1333 org.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:05 schreef GA!S het volgende:
ga dan liever voor het verhogen van de FSB dan voor het verhogen van de mutliplier. 225 MHz (3x75) moet wel mogelijk zijn met een beetje voltage klooien en goed koelen. Let wel ff op je PCI / RAM, soms wil een verhoogde fsb wel eens voor rare problemen geven.
En dan heb je de multiplier dus ook al aangepast (166 = 2.5*66 ) :)

Zo haal je dus wel het hoogst haalbare uit je proc.

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08-2023

gcb

Ik heb hier een 166 MMX op 225 (3x 75) lopen. Die zitten in mijn supersilent computer. Er zit een koelblok op, met een 80x80 ventilator op 5 volt. Hij wordt lauw warm. Zonder ventilator loopt hij na een tijdje vast.

166 MMX wordt over het algemeen niet zo warm. Dus probeer maar lekker. En anders koop je voor € 20 een nieuwe, en heb je een hoop ervaring erbij.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 21:05 schreef GA!S het volgende:
Dat heb ik gemerkt toen ik mijn Pentiun 90 over wou OC'en.
Inplaats van dat tie sneller werd (133mzh) draaide die langzamer. Raar maar waar. Snap er niets van :? :? :?
Zal wel weer wat fout doen |:(

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 18 maart 2002 21:07 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

En dan heb je de multiplier dus ook al aangepast (166 = 2.5*66 ) :)

Zo haal je dus wel het hoogst haalbare uit je proc.
Yep, maar als je kan kiezen dan liever 2.5x75 dan 3x66 :P

de betaler vervuilt

• gcb

gcb

Op maandag 18 maart 2002 21:06 schreef computerboer22 het volgende:
nog een vraagje is het mogenlijk om in windows de temp te checken in zowel mijn p166 en in mijn amd 1333 org.
Op je AMD 1333 waarschijnlijk wel. Motherboard Monitor (MBM) biedt misschien een oplossing.

Op die 166 vrijwel zeker niet. Dat soort dingen werden toen niet op de (consumenten) moederborden gebouwd.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb ook een pentium 166@200 mmx lopen ,loopt gewoon hardstikke stabiel ,staat nu bij een kamaraad als internet router zonder enige problemen ,warm wordt dat ding ook echt niet.

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik deze progies downloaden moederbord moinitor ect

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Motherboard Monitor 5 staat vast wel in de meuktracker.
Doe gewoon ctrl+f en dan mbm intikken ,dan vind je het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 21:16 schreef Bartjuh het volgende:
Motherboard Monitor 5 staat vast wel in de meuktracker.
Doe gewoon ctrl+f en dan mbm intikken ,dan vind je het wel.
nu even duidelijk ik snap er niks van :(

Verwijderd

Topicstarter
ik dank uw allen voor uw reacktie

• gcb

gcb

www.google.com 'motherboard monitor download'

zo moeilijk is denken toch niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 21:25 schreef gcb het volgende:
www.google.com 'motherboard monitor download'

zo moeilijk is denken toch niet?
dat valt soms best tegen

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Gaat goed hoor pentiumpje overklokken. Mijn oude P200MMX deed destijds 250 op een asus T2P4 (heerlijk bord!), en nog retestabiel ook....

Verwijderd

Ik heb een 166MMX op 200 draaien zonder problemen.
Gewoon de multiplier van 2,5 naar 3 gezet :)
Helaas wil het mobo niet verder met zowel FSB als MP.

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Heb hier ook nog ergens een Amd 166 @ 225 lopen. :P
Standaard koeling en het voltage voluit. :7
Zo stabiel als wat... (ja wat eigenlijk.. ;) )

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

• dion_b
  • Laatst online: 13:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 18 maart 2002 22:44 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb een 166MMX op 200 draaien zonder problemen.
Gewoon de multiplier van 2,5 naar 3 gezet :)
Helaas wil het mobo niet verder met zowel FSB als MP.
Foei HlpDsk! :o

Mobo wil niet verder met MP :? Bij een P55C is de 1.5 naar 3.5 geremapped, dus multiplier op 1.5 zetten zou je op 233MHz moeten brengen (als de CPU dat trekt, maar dat doen de meeste 166MMXen zonder meer).

Of heeft de mobo ook geen 1.5 setting :? :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik had een tijdje geleden nog een Intel 233 MMX liggen met een veranderbare multiplier. Lache hoor. Multiplier op zijn hoogst gezet (6.0) en de fsb op max. 68 gezet en lopen hoor dat ding op 400 Mhz. zeer komisch. Zijkap van me pc af. zwaardere koeler derop en lopen als een trein. Alleen me geheugen vond het niet fijn want stopte na een week en de temp.meter was van slag want hij gaf telkens 89 Graden aan.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op maandag 18 maart 2002 23:29 schreef crazymark het volgende:
en de temp.meter was van slag want hij gaf telkens 89 Graden aan.
Misschien was ie wel niet van slag :P

de betaler vervuilt

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 23:22 schreef dion_b het volgende:

[..]

Foei HlpDsk! :o

Mobo wil niet verder met MP :? Bij een P55C is de 1.5 naar 3.5 geremapped, dus multiplier op 1.5 zetten zou je op 233MHz moeten brengen (als de CPU dat trekt, maar dat doen de meeste 166MMXen zonder meer).

Of heeft de mobo ook geen 1.5 setting :? :z
Wat nou foei? Dat is het 1e wat ik geprobeert heb, maar dat werkt dus gewoon niet op dat antieke Abitje.

• dion_b
  • Laatst online: 13:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 19 maart 2002 17:14 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Wat nou foei? Dat is het 1e wat ik geprobeert heb, maar dat werkt dus gewoon niet op dat antieke Abitje.
Aan de multiplier instelling van de mobo zal het iig niet liggen, wat wel kan is dat de voltage onvoldoende is voor een OC naar 233 (jumper voor VRE overzetten wil soms helpen en soms je CPU roosteren bij MMX CPUs). Maar goed, uit je post leek het alsof je niet op 1.5=3.5 geprobeerd had. Vandaar die foei- excuses voor de verkeerde aanname :D

Oslik blyat! Oslik!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 19:43
k heb mijn 166@240 lopen... enn blijft lekker koel. Hoeft hier niet eens een koeler erop gewoon lekker passief

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op dinsdag 19 maart 2002 17:51 schreef DonX1 het volgende:
k heb mijn 166@240 lopen... enn blijft lekker koel. Hoeft hier niet eens een koeler erop gewoon lekker passief
lofl in je dromen :P

• Mentalist
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Op maandag 18 maart 2002 21:10 schreef StealthNoot het volgende:

[..]

Dat heb ik gemerkt toen ik mijn Pentiun 90 over wou OC'en.
Inplaats van dat tie sneller werd (133mzh) draaide die langzamer. Raar maar waar. Snap er niets van :? :? :?
Zal wel weer wat fout doen |:(
Mijn P75@120 haalde destijds volgens mij ook niet echt de snelheid van een echte P120...maar langzamer? Nee, hij werd wel wat sneller *D
Op maandag 18 maart 2002 21:06 schreef computerboer22 het volgende:
Ik heb in een tijdschrift uit '98 een advertentie gezien voor een socket 7 mobo van Abit, zat een temperatuursensor op... Héél misschien heb je die luxe ook op jouw bord..

Gewoon met MBM proberen uit te lezen :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Mentalist
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 19 maart 2002 17:51 schreef DonX1 het volgende:
No problem, niet vreemd opkijken als er morgen rook uit komt trouwens.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Bulldog
  • Niet online
Verplaatst van [forum=7] naar [forum=22] :).

• Universal Creations
  • Laatst online: 23-02 17:10
Ik heb hier nog een P166MMX @ 208 (2,5 x 83mhz) op een VX-Pro Mobo staan, draait al jaren perfect. Gewoon met een standaard HSF.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

gewoon jumperkes op mobo veranderen é
in den bios zal dat waarschijnlijk niet gaan (ale bij mijn p200MMx gaat dat toch niet)

• watzie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 10:40
Had mijn 166 destijds stabiel op 227 draaien (ah memories, the earliest days of overclocking) met superstandaard mobo'tje en heatsink. Heb em daarna op 187 laten draaien omdat uit de benchmarks bleek dat dat sneller was (multiplier levert erg weinig winst op, bus overklokken veel en veelmeer). Was wel een erg goeie want hij doet nog steeds 24 u p/d dienst zonder fouten, tegenwoordig in een ouwe aptiva met non MMX bord (hij leeft nog steeds na 5 jaar met 3.3V op outer EN innercore)

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 17:46 schreef dion_b het volgende:

[..]

Aan de multiplier instelling van de mobo zal het iig niet liggen, wat wel kan is dat de voltage onvoldoende is voor een OC naar 233 (jumper voor VRE overzetten wil soms helpen en soms je CPU roosteren bij MMX CPUs). Maar goed, uit je post leek het alsof je niet op 1.5=3.5 geprobeerd had. Vandaar die foei- excuses voor de verkeerde aanname :D
Ik hoop dat ding met een week of wat in te ruilen voor ene nog te bouwen Tbirdje. :)

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:59

GaMbiNo

1337

Ik heb mijn P166mmx op 208 Mhz draaien (2,5x83). :9

Hij draait lekker stabiel zonder extra koeling. :D

Verwijderd

Ten 1e is het mogelijk maar daar gaan we verder niet over zeuren :P

Ten 2e: Ja, het is mogelijk...op je moederbord staat (als het goed is) een tabelltje welke jumpertjes (multiplier & FSB) je in welke volgorde moet zetten om te kunnen overclocken. Ik heb mijn 166@200 draaien en een vriend van mij 166@233. Hoop dat het je lukt, grtz!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Zal ik maar weer es ff doorverwijzen naar [topic=418643/1/25] ?
Pagina: 1