[studiotalk] homestudio

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
aangezien ik (en anderen ;) ) in meerdere topics weer behoorlijk aan het afdwalen waren over allerlei studiozaken open ik ff een algemeen topic.. voor ik nog meer topics verneuk met offtopic gelul :)

nu mijn eerste vraag (waarnaar we met een gerust hard kunnen afdwalen ;) ) :
wat voor mic gebruiken jullie om instrumenten op te nemen? en dan gaat het me met name om gitaar.. ik weet dat de sm57 zo'n beetje de standaard mic is .. maar ik ben benieuwd naar ervaringen over andere mics..

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

lolz.. ik had er ooit ook een geopend :)
ehmz.. mic? ik heb een samson.. beetje gaar ding, maar doet et leuk voor zijn geld.. ik ben nog van plan (ik ben teveel van plan) om een r0de nt1 te kopen..met daarbij waarschijnlijk een focusrite (duur jah :( ) mic preamp te kopen

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• nikao
die r0de is toch een condensator? .. doe je zo'n condensator teniet als je de preamp van je geluidskaart gebruikt?..(ja heb er phantoom voeding opzitten)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ligt eraan hoe de kwaliteit is van je geluidskaart..denk dat ie hoontech et niet haalt.. je kan wel via via doen.. (via de tafel dus)

• nikao
nog andere mensen met microfoon ervaringen?

Verwijderd

De beste regel voor het gebruik van microfoons is:

ER ZIJN GEEN REGELS

Als iets goed/leuk klinkt gewoon doen toch ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ben ik et neit helemaal mee eens..
enigste probleem met condensator mic is : je hoort alles.. dus dat is handig als je ruimte niet geisoleerd is

• nikao
Op maandag 18 maart 2002 23:33 schreef Freak by nature het volgende:
De beste regel voor het gebruik van microfoons is:

ER ZIJN GEEN REGELS

Als iets goed/leuk klinkt gewoon doen toch ;)
precies!.. dat weet ik .. en juist daarom ben ik geinteresseerd in ervaringen van anderen .. tips.. en wil ik niet blindelings een standaard sm57 aanschaffen en de standaard dingen er mee gaan doen zeg maar :)

• nikao
Op maandag 18 maart 2002 23:36 schreef gitaarwerk het volgende:
ben ik et neit helemaal mee eens..
enigste probleem met condensator mic is : je hoort alles.. dus dat is handig als je ruimte niet geisoleerd is
hij zegt ook gewoon doen als iets goed of leuk klinkt.. als je overspraak hebt van andere geluidsbronnen klinkt het dus niet goed :P

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Nog een topic over thuisstudio's?? Pfff, hou het ff bij deze aub: [topic=338465/5/100]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.