Alcatel Speed Touch PC onder Red Hat 7.2

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boegel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Topicstarter
Weet er iemand hoe ik mijn Alcatel Speed Touch PC (interne adsl-modem) in gang kan krijgen onder Red Hat 7.2 ?

Er zijn sites die omschrijven hoe het kan onder 7.1, maar ik ben verplicht om met 7.2 te werken, want mijn grafische kaart (Hercules Prophet 3D 4000XT Tv-OUT (Kyro based)) werkt enkel met die kernel... |:(

Iemand die enige vorm van oplossing weet ?

Mijn processor is een Intel, family i686... :+

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als het met 7.1 kan, kan het met 7.2 ook. Volgens mij verschillen die twee niet zo veel.

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 12:15

knopper

Sander Knopper

Op maandag 18 maart 2002 20:49 schreef svdmeer het volgende:
Als het met 7.1 kan, kan het met 7.2 ook. Volgens mij verschillen die twee niet zo veel.
Idd, zou gewoon moeten werken hoor.

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Een andere kernel...dus jullie beweren dat de driver die geschreven is voor kernel 2.4.4 (Red Hat 7.1) ook zou moeten werken met kernel 2.7.4 ?

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op maandag 18 maart 2002 21:00 schreef Boegel het volgende:
Een andere kernel...dus jullie beweren dat de driver die geschreven is voor kernel 2.4.4 (Red Hat 7.1) ook zou moeten werken met kernel 2.7.4 ?
Waar haal jij kernel 2.7.4 vandaan :? :D

zal wel 2.4.7 moeten zijn ;)

Verwijderd

pci modem of usb modem? (sorry stond intern niet gelzen)

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 00:28

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op maandag 18 maart 2002 22:07 schreef Pieter het volgende:
pci modem of usb modem? (sorry stond intern niet gelzen)
Ik ken heel die interne modems niet :? Ga ff searchen (mxstream hebben we het toch over? ) (of bedoelen jullie met intern een netwerk kaart ofzo :? )

.

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Ik zou zeggen check eerst de site van Alcatel als jullie niet weten wat ik bedoel...het is dus NIET de usb versie, maar de interne versie (nic als dat helpt)..

OK, geen kernel 2.7.4, maar wel 2.4.7, klein foutje...

Als ik Red Hat 7.2 installeer, krijg ik zonder problemen mijn grafische kaart geinstalleerd,maar dan zegt em dat het de verkeerde kernel is als ik mijn modem in gang wil krijgen met die driver voor Red Hat 7.1...

En als ik dan terugkeer naar Red Hat 7.1, wil em mijn grafische kaart niet (again verkeerde versie kernel) :'(

Niemand kan me blijkbaar helpen...

Schijt |:(

En toch zal ik em in gang krijgen, op de een of andere manier...grrrr 8-)

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Deze vraag heb je ook al in IT gesteld.

specs

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Omdat ik daar misschien andere, beter reply's krijg ? Kweet nie goe hoe alleman daa forum hier checkt...en ik wil enorm graag die modem in gang krijgen...nen usb kopen is geen optie... >:)

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Owjah zoon "interne" Noemen we toch gewoon een ethernet modem :?

Ach jah. Dat was in mij tijd....

Maar gewoon ff paar howto's opzoeken. 71 is bijna gelijk aan 72. heb je überhaupt je netwerk kaart geinstalleerd?

.

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
Gewoon enkele howto's raadplegen...er is nergens een howto te vinden voor die specifieke modem, en als ik de driver ervoor (geleverd door itex) wil installeren, zegt em dat ik met de verkeerde kernel werk...er zit geen aparte netwerkkaart in mijn pc...die interne modem is netwerkkaart en modem tegelijk I guess... :?

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 20:48 schreef Boegel het volgende:
Er zijn sites die omschrijven hoe het kan onder 7.1, maar ik ben verplicht om met 7.2 te werken, want mijn grafische kaart (Hercules Prophet 3D 4000XT Tv-OUT (Kyro based)) werkt enkel met die kernel... |:(
Je kunt toch RH 7.1 draaien met de nieuwste kernel.

Is maar een idee ;)

Verwijderd

Verwijderd

Tweak gewoon je modem ben je overal vanaf.....

Verwijderd

Het gaat om een INTERN adsl modem, wel eens van drivers voor een extern Alcatel SpeedTouch modem gehoord ?

( wat minder blowen Hemperor, leest wat makkelijker met je ogen open :Z !! )

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

het gaat hier over die pci-adslmodem (dus nix ethernet...)

eeermz, ge zult zelf iets moeten recompilen in de kernel... om die drivers te laten werken

ik heb zelf zo geen dsl modemke meer, 'k heb nu een US model. :)

'k zou as'k van u was, toch proberen van die pci kaart vanaf te geraken, en er bvb een ethernet modem voor in de plaats te kopen!

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• Boegel

Boegel

just boegel

Topicstarter
IK wil da spel in gang krijgen zonder kosten...het is doenbaar, en het zal me lukken, maar hier kan er me blijkbaar niemand deftig helpen....

Verwijderd

Voor zover ik het kan overzien heb je 3 opties.

1 Je kernel "downgraden" naar de juiste versie
2 Zelf een driver schrijven of aanpassen.
3 geduld, en hopen dat er alsnog een driver uitkomt waar je wat aan hebt.

En nou niet meer zeiken dat niemand je helpt, en voortaan
eerst kijken of je hardware wel word ondersteund door Linux voordat je iets koopt.

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op woensdag 20 maart 2002 01:05 schreef bogy het volgende:
het gaat hier over die pci-adslmodem (dus nix ethernet...)

eeermz, ge zult zelf iets moeten recompilen in de kernel... om die drivers te laten werken

ik heb zelf zo geen dsl modemke meer, 'k heb nu een US model. :)

'k zou as'k van u was, toch proberen van die pci kaart vanaf te geraken, en er bvb een ethernet modem voor in de plaats te kopen!
Owkeej, Heb nog nooit van gehoord maar volgens mij wil ik hem niet ruilen met mijn getweakde etherneter :D

.

Pagina: 1