Waarom maakt hij een wit vlak rechts (IE 6)

Pagina: 1
Acties:

• Liqued
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01 18:51
Ik zit al een poosje te rotzooien met deze ( http://quiz.selwerd.nl/files/index.html ) website. Het probleem dat ik niet weg krijg is het volgende: Telkens als ik dit opstart in IE dan krijg ik een raar vlak rechts (eigelijk buiten het scherm) onder mozilla heb ik er geen last van en het vlak gaat automatische weg als ik hoever over "about" in het menu "Help.

Iemand een idee?

edit: Het moet trouwens de 2 "site menu's" zijn inplaats van alleen het about menu.

Verwijderd

Ik zie je probleem niet. Ik krijg alleen naast je blauwe menu en witte submenu een zwart veld. Ik draai op 1024x768. Kun je iets duidelijker zijn? Moeten de menu's helemaal van links naar rechts ofzo?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
No probs @ WinXP en IE6.0 hier.

Kun je iets duidelijker zijn, en misschien een screendump plaatsen?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

crisp

Devver

Pixelated

In 800x600 krijg je (naar ik aanneem) onbedoelde scrollbalken. Dit komt door de menu's die aan de HTML worden toegevoegd door het menu script. Dit zijn block-level elementen, en nemen dus ruimte in (genereren een linebreak) ook al zijn ze absoluut gepositioneerd.
Zet je tabel ook in een absoluut gepositioneerde div, en je probleem is opgelost.

Intentionally left blank

• Liqued
Sorry, ik kijk net weer en die balk is nu ook gewoon zwart (wazig maar goed). Het gaat mij en nu gewoon om dat hij automatisch die scrolbalken weg haalt (ik krijg namelijk scrolbalken terwijl het veld, volgens mij, kleiner is dan het scherm. Wat dus in houd dat er geen scollbalken zouden moeten verschijnen).

pic posted

• Liqued
Op maandag 18 maart 2002 21:16 schreef crisp het volgende:
In 800x600 krijg je (naar ik aanneem) onbedoelde scrollbalken. Dit komt door de menu's die aan de HTML worden toegevoegd door het menu script. Dit zijn block-level elementen, en nemen dus ruimte in (genereren een linebreak) ook al zijn ze absoluut gepositioneerd.
Zet je tabel ook in een absoluut gepositioneerde div, en je probleem is opgelost.
Dit snap ik, maar waarom doet hij het dan wel op http://quiz.selwerd.nl/fleks/index.php goed?

• Liqued
Afbeeldingslocatie: http://quiz.selwerd.nl/files/screenshot.jpg

Gaarne binnen de layout van het forum niet verpieteren. Dit is een simpele doch effectieve oplossing.

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Op maandag 18 maart 2002 21:42 schreef Liqued het volgende:
[afbeelding]
scrollbalken, was toch al gezegd dat je daar iets met die <div> moest doen :? (ietsje omhoog)

ps: maak de volgende keer dat plaatje wat kleiner en link naar de grotere versie

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

crisp

Devver

Pixelated

*zucht*
Ik gaf net al de oplossing: zet voor je tabel het volgende:
code:
1
<div style="position: absolute">

en na je tabel:
code:
1
</div>

Problem solved (the quick & dirt way :7 )

edit:

O ja, die scrollbar rechts (indien onnodig) raak je (althans in IE) kwijt met:
[code]<body style="overflow: auto">[/code]

Intentionally left blank

• Liqued
Op maandag 18 maart 2002 21:44 schreef SWINX het volgende:

[..]

scrollbalken, was toch al gezegd dat je daar iets met die <div> moest doen :? (ietsje omhoog)

ps: maak de volgende keer dat plaatje wat kleiner en link naar de grotere versie
Ja, dat was ik vergeten. BEDANKT :)
Pagina: 1