Abit setup XP fout 116

Pagina: 1
Acties:

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 12:04
hai die hai,

heb ik weer...:( deed m'n monitor aan > test beeld > na opnieuw opstarten wel bios ect. maar geen beeld (zwart).

XP opnieuw instaleren geeft ie bij het begin al aan:

Er is een onverwachte fout (116) opgetreden op regel 1768 in d:\nt\base\boot\setup\arcdisp.c

één voor één alles uit de kast/mobo gehaald en ja hoor eenmaal zo goed als leeg doet ie 't weer :? > één voor één alles weer erin maar al na de tweede PCI kaart dezelfde fout melding > weer alles eruit maar de fout blijft deze keer hardnekkig.

ook met setup van XPeng of w2kNLserver is t dezelfde fout.

Haarscheurtje? ben radeloos geworden onderhand, bel morgen middag mijn leverancier www.didicom.nl
|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(

PS ik ga nu werken en ben er morgen pas weer maar als iemand van jullie me verder hiermee kunnnen helpen of tips geven, ben ik wel heel erg dankbaar }:O

specs leege kast: Abit KR7A-Raid Socket A; AMD XP1800+ 2X Kingston 256Mb DDR PC2100; 1X Maxtor 40Gb HDD 7200rpm UDMA133; GeForce 2 Nvidia 64Mb Ti; cooler; DVD-rom IDE; bootable XP cd; FDD; 300Wvoeding; leeg verder!!

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Ej, die hem ik ok gehad, das een simpele.

Heb hem hier 2 keer gehad (2 verschillende pc's) en was bij allebei het geheugen.

Oplossing : haal ff een dimm eruit, geeftie het weer : volgende dimm eruit.

Na de installatie kan je ze gewoon weer terug stoppen

• Majapro
hai die hai,

Verdomt als t niet waar is dat doet t em

THANKX
ga er morgen mee verder bedankt

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Op maandag 18 maart 2002 20:54 schreef Dreamstar het volgende:
Ej, die hem ik ok gehad, das een simpele.

Heb hem hier 2 keer gehad (2 verschillende pc's) en was bij allebei het geheugen.

Oplossing : haal ff een dimm eruit, geeftie het weer : volgende dimm eruit.

Na de installatie kan je ze gewoon weer terug stoppen
Ik heb precies het zelfde gehad, dimm eruit en het ging goed, alleen toen ik de dimm terug stopte na de installatie liep de pc gelijk vast, dimm is kapot denk ik.

specs

• Majapro
hai die hai,

dimm werkt prima na opnieuw erweer in gestopt te hebben.

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

LoCuTuS2000

Resistance is futile

www.memtest86.org

daar kun je een bootdisk downloaden die je geheugen test. Als je daarmee fouten in je geheugen vind, is die module ook gewoon stuk. (tenzij je mobo dood is maar daar ga ik niet vanuit)

Dit programma geeft ook nog eens aan op hoeveel mb de fouten zitten. Dus als de fouten op 140 mb zitten en je hebt 2 x 128 mb erin zitten dan is dimm 2 stuk, etc.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37
Op woensdag 20 maart 2002 10:17 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
www.memtest86.org
die link is fout. moet .com zijn, niet .org

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:46

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Op woensdag 20 maart 2002 10:21 schreef Nitrox_Infinity het volgende:

[..]

die link is fout. moet .com zijn, niet .org
Ik doe het altijd verkeerd met die link :P
Pagina: 1