Ok, ik ben dus voor het eerst in mijn leven een beetje met asm aan het klooien. Ik ben erachter gekomen dat asm erg snel is
en alles wat ik tot nu toe doe in m'n loopje gaat eigenlijk wat te snel, dus wil ik een delaytje in m'n loop body stoppen. Om dit een beetje portable te maken wil ik graag gebruik maken van de timer interrupt (08h), die standaard 18.2 keer per seconde wordt gegenereerd. Nu heb ik daar een paar vragen over:
1. Kan ik zomaar ongestraft een eigen interrupt handler aan die interrupt hangen, of wordt ie door het systeem al ergens anders voor gebruikt. Als ie al bezet is, kan ik em dan "aftappen" op een of andere manier?
2. Hoe kan ik mijn eigen interrupt handler eraan hangen? Let op, ik wil GEEN gebruik maken van de dos interrupts, dus ik zal waarschijnlijk handmatig een of andere waarde naar een of ander geheugen adres moeten schrijven.
3. De timer interrupt hangt aan IRQ 0, kan ik daar gebruik van maken?
Google heeft het eigenlijk alleen over interrupts voor andere processor architecturen of maakt gebruik van de dos interrupts.
oeps [asm] vergeten idd
1. Kan ik zomaar ongestraft een eigen interrupt handler aan die interrupt hangen, of wordt ie door het systeem al ergens anders voor gebruikt. Als ie al bezet is, kan ik em dan "aftappen" op een of andere manier?
2. Hoe kan ik mijn eigen interrupt handler eraan hangen? Let op, ik wil GEEN gebruik maken van de dos interrupts, dus ik zal waarschijnlijk handmatig een of andere waarde naar een of ander geheugen adres moeten schrijven.
3. De timer interrupt hangt aan IRQ 0, kan ik daar gebruik van maken?
Google heeft het eigenlijk alleen over interrupts voor andere processor architecturen of maakt gebruik van de dos interrupts.
oeps [asm] vergeten idd
He who knows only his own side of the case knows little of that.