Ik heb in mijn computer al een tijd een Highpoint HPT370 RAID-controller zitten, met daar twee IBM DTLA-304050 (40GB, 5400rpm) schrijven aan hangen. Tot nu toe heeft het zaakje prima gewerkt, onder zowat elke Windows versie vanaf 98.
Nu wil ik echter Linux er bij zetten, maar daar kan ik alleen bepaalde distro's gebruiken, omdat er niet zo veel worden ondersteund door de HPT370 drivers... (zie de driver afdeling van highpoint-tech.com voor meer info). Nu is mijn vraag: Windows XP kan als et goed is software RAID aan en Linux ook; is het dan een oplossing om de schijven 'los' aan mijn RAID-controller te hebben hangen en dan met software-RAID aan elkaar te koppelen?
Geeft dat een (merkbare) performance-impact of merk ik daar nauwelijks wat van?
Nu wil ik echter Linux er bij zetten, maar daar kan ik alleen bepaalde distro's gebruiken, omdat er niet zo veel worden ondersteund door de HPT370 drivers... (zie de driver afdeling van highpoint-tech.com voor meer info). Nu is mijn vraag: Windows XP kan als et goed is software RAID aan en Linux ook; is het dan een oplossing om de schijven 'los' aan mijn RAID-controller te hebben hangen en dan met software-RAID aan elkaar te koppelen?
Geeft dat een (merkbare) performance-impact of merk ik daar nauwelijks wat van?
edit:
ik wil Linux erbij, niet eroverheen, ben nogal gehecht aan windows
ik wil Linux erbij, niet eroverheen, ben nogal gehecht aan windows