Toon posts:

ADSL via Tiscali

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap de prijsopgave niet echt.. Tiscali werkt via BabyXL.. betaal je dan gewoon al het geld (50€ ofzow) aan tiscali? op de website staat nml. dat je 50€ per maand aan Tiscali betaald op goedkoopste abonnement..

En is ADSL via Tiscali aan te raden?

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
bij een provider die samen met BBned werkt krijg je, in tegenstelling tot MXstream, maar één rekening. Tiscali die betaalt daar weer BBned van.

Ik d8 dat het zo werkt

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Tiscali werkt met zowel MxStream als BaByXL, geen BBnet.

Bij BaByXL is het zo dat het volle pond betaald wordt aan de ISP (in dit geval Tiscali) en later verrekent de ISP dat weer met BaByXL zelf.
BaByXL is op zich wel aan te raden via Tiscali, aangezien BaByXL a Tiscali company is en dus net als MxStream i.c.m. Planet 'wat' meer voorrang krijgt. >:)

De levertijd is ongeveer 5 weken en 9 v/d 10 keer wordt er geen gebruik gemaakt van linesharing, maar wordt een aparte analoge lijn aangesloten. Is deze niet aanwezig/beschikbaar, dan wordt er overwogen of er niet toch linesharing komt en wanneer dat niet mogelijk is wordt er zonder extra kosten door KPN een lijn gegraven!

Het is overigens bij Tiscali niet mogelijk MxStream aan te vragen als er BaByXL in die wijk beschikbaar is en voor de mensen die denken dat ze van dat ##### KPN af zijn, hebben ze het mis. De extra lijn wordt nog steeds aangesloten door KPN en de wijkcentrale (die dus ook nog steeds van KPN is) wordt ook aangepast door KPN. Verder heb je er niet veel meer mee te maken.
Zoals zoveel hier misschien wel weten is KPN niet zo erg stipt met hun afspraken en zeker niet als het niet voor hun zelf is ;)

Nog wat vergeten? Ohw ja.... een particulier Tiscali abo i.c.m. BBXL werkt niet met statische IP adressen, dus de gene die het een en ander aan servers op wil zetten, zal niet zo blij zijn..... tenzij je je PC nooit meer reboot ;) Het zakelijke abo van Tiscali i.c.m. BBXL wordt wel (op verzoek) met een statisch IP geleverd, evt. met meerdere.

Ik promoot dit nu allemaal niet zo omdat ik dan toevallig teamleider op de ADSL afdeling van Tiscali ben, maar meer om het feit dat het best wel lekker werkt! De aanvraag gaat (geef ik toe) niet altijd op rolletjes, vooral door KPN monteurs die nalatigheid vertonen, maar als het dan werkt, werkt het goed!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Op maandag 18 maart 2002 21:11 schreef Daylights het volgende:

Ik promoot*1 dit nu allemaal niet zo omdat ik dan toevallig teamleider op de ADSL afdeling van Tiscali*2 ben, maar meer om het feit dat het best wel lekker werkt! De aanvraag gaat (geef ik toe) niet altijd op rolletjes, vooral door KPN monteurs die nalatigheid vertonen, maar als het dan werkt, werkt het goed!
*1 Promote bedoel je ;)
*2 Patser >:)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wou met Tiscali in zee gaan ipv. met Cistron (wat natuurlijk een goeie service bied) omdat Tiscali een vrij groot :P bedrijf is. En omdat de aansluitkosten maar 150€ zijn, wat natuurlijk wel relaxed beter is dan meestal met ADSL :).

Sorry ik vergiste me ff BBNet, BabyXL.. lijkt allemaal op elkaar :P

Statisch IP is niet nodig 't is maar voor een kennis die nu casema basic heeft :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 21:18 schreef bfs-4112- het volgende:

[..]

*1 Promote bedoel je ;)
*2 Patser >:)
en ik promoot vernederlandsing van engelse terminologie :)

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Op maandag 18 maart 2002 21:21 schreef ZENtiiz het volgende:

[..]

en ik promoot vernederlandsing van engelse terminologie :)
Ja en dan nog.... ik praat wel vaker in me eigen taaltje en waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, tog? :D
Pagina: 1