Toon posts:

FIleserver mappen via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier op mn werk hebben we een fileserver draaien waar iedereen zn werk op zet om het zo een beetje centraal te houden (duh :))
Thuis heb ik een lekker snelle internetverbinding, en wil nu via internet de fileserver op mn werk kunnen mappen als gewone drive ... ik weet dat je bijv. een ftp kunt mappen, maar de fileserver heeft hier een lokaal ip-adres en is dus niet vanaf buiten te bereiken. Op mn werk hebben we een snelle adsl-verbinding via een Vigor2000 (met firewall) waar alle computers aanhangen ... de fileserver draait op Linux Suse 7.1
Iemand zoiets al eens gebprobeerd of een idee hoe dit te regelen is?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Nou jah volgens mij had je dit het beste kunnen posten in nt of ans...

maar goed om op je vraag in te gaan...

Aller eerst zou je natuurlijk thuis en op je werk de poorten goed moeten mappen en dan kan je bijvoorbeeld met samba kunnen gaan werken, maar ik vind het persoonlijk nogal creepy dat een medewerker van buiten zijn files kan benaderen ik bedoel het kan dan een erg sicurity gat worden enzow...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, idd beetje creepy, maar ik heb een vast ip-nummer, dus is het misschien weer wat makkelijker te filteren ... ik zal het nog wel ff posten in nt of ans, misschien betere plek idd ///