Toon posts:

Van Apple naar Windows...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om van een apple naar een windowsomgeving te gaan? En hoe...

Waarom ik een windowsomgeving wil? omdat de rest ook windows is en ik het gewoon wil :P

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
op een apple pc kan je geen windows installen geloof ik ( correct me if i'm wrong )

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Waarom zou dit niet mogelijk zijn? :?
Het zal hooguit erg wennen zijn en waarschijnlijk zelfs tot frustrerende situaties leiden, maar opzich is het geen probleem hoor :)

Rookworst zonder R is ook worst.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Dan lijkt het me ook handig om gelijk maar een PC te nemen... :)

MAC en Windows gaat niet echt samen...
Net als PC en MAC-OS.

Tenzij je via een emulator gaat werken, dan kan het wel, maar dan draai je dus windows in MAC-OS; Stevige aanslag op je geheugen (en proc?)... ;(

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
Op maandag 18 maart 2002 19:44 schreef brammus het volgende:
Dan lijkt het me ook handig om gelijk maar een PC te nemen... :)

MAC en Windows gaat niet echt samen...
Net als PC en MAC-OS.

Tenzij je via een emulator gaat werken, dan kan het wel, maar dan draai je dus windows in MAC-OS; Stevige aanslag op je geheugen (en proc?)... ;(
had ik dus tocg gelijk :)

• BezurK
Op maandag 18 maart 2002 19:42 schreef MysteryTweaker het volgende:
op een apple pc kan je geen windows installen geloof ik ( correct me if i'm wrong )
Wat denk je zelf? |:(
Een apple is trouwens geen pc maar een computer :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij zal mee komen te draaien in een netwerk. Daarom wil ik er windows op. Misschien is het tog handig om de harde schijven er gewoon uit te hlen en die in een pc te zetten tog? :?

Verwijderd

jah, als ie maar als server gebruikt wordt, dan kan je best wel met een emulator werken en er windhoos op gooien hoor, als je er een Win98 ofzo op zet kan dat best nog wel soepel draaien, vergeen nl niet dat de proc van een Mac veel sneller is dan die van een PC

• deadinspace
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 18 maart 2002 19:42 schreef MysteryTweaker het volgende:
Een Macintosh is dan ook geen PC.

[edit] Hmmz, zo staat er 1 reply, zo staan er 10. [/edit]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Op maandag 18 maart 2002 19:37 schreef ivo_wijnen het volgende:
Wie kan mij vertellen of het mogelijk is om van een apple naar een windowsomgeving te gaan? En hoe...

Waarom ik een windowsomgeving wil? omdat de rest ook windows is en ik het gewoon wil :P
De enige manier waarop je het Windows OS op een Mac kan draaien is dmv. een emulator, die bovenop het MacOS draait (ok, 't zal ook op linux kunnen waarschijnlijk).

Da's niet bijzonder snel, en iig niet bruikbaar als 'echt' OS. Zie bv. www.connectix.com voor Virtual PC.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• BezurK
Op maandag 18 maart 2002 19:47 schreef ivo_wijnen het volgende:
Hij zal mee komen te draaien in een netwerk. Daarom wil ik er windows op. Misschien is het tog handig om de harde schijven er gewoon uit te hlen en die in een pc te zetten tog? :?
Dat zal denk ik niet werken :)
Tenzij je dezelfde SCSI interface in je PC heb als in de betreffende apple en je besturingssysteem het apple-bestandssysteem ondersteund (hoe heet dat eigenlijk?), ik neem aan dat windows dat sowieso niet kan, linux waarschijnlijk wel...

• chem

chem

Reist de wereld rond

dat heb ik niet eens gelezen :)

tip: zet er Dave op, of OS X en dan kan-ie gewoon files en printers en de hele rataplan mee-sharen...

Verwijderd

Mac, Windows en Linux lopen toch goed samen in een netwerk. Ik zelf heb twee Macs (met MacOS 9.1 en 9.2), een W2K client en een W2K file/web/db-server (op het ogenblik dus geen Linux). W2K server ondersteunt AppleTalk. Als je MacOS X gebruikt, dan heb je ook Samba ter beschikking om makkelijk een verbinding met de Windows wereld op te bouwen.

Verwijderd

Waren er geen Addon-kaarten verkrijgbaar die het mogelijk maken om Windows op een Apple te laten draaien (D.m.v. Hardware Emu ofzow)?

Ik zeg het wel vragend maar ik weet dat ze er zijn. Alleen die waren voor oudere Mac's. Ik weet absoluut niet of die dingen ook voor G4/G5 te verkrijgen zijn? (Ik weet niet welke mac jij Hebt uiteraard?)

Edit: Ik heb ff gekeken op de Apple site maar dan kan ik er zo nix over terug vinden.
Let wel: Ik heb het hier over een aantal jaren geleden en die dingen kostten toen iets van FL250,- ofzow.

Ik denk dat je het beste VirtualPC kunt draaien als je persé Windows wilt gebruiken. (Die is te vinden in de winkel en op het netwerk van een zekere Ezel ook wel vast ;))

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 18 maart 2002 23:27 schreef RolfLobker het volgende:
Waren er geen Addon-kaarten verkrijgbaar die het mogelijk maken om Windows op een Apple te laten draaien (D.m.v. Hardware Emu ofzow)?

Ik zeg het wel vragend maar ik weet dat ze er zijn. Alleen die waren voor oudere Mac's. Ik weet absoluut niet of die dingen ook voor G4/G5 te verkrijgen zijn? (Ik weet niet welke mac jij Hebt uiteraard?)

Edit: Ik heb ff gekeken op de Apple site maar dan kan ik er zo nix over terug vinden.
Let wel: Ik heb het hier over een aantal jaren geleden en die dingen kostten toen iets van FL250,- ofzow.

Ik denk dat je het beste VirtualPC kunt draaien als je persé Windows wilt gebruiken. (Die is te vinden in de winkel en op het netwerk van een zekere Ezel ook wel vast ;))
Orangecards heetten die krengen volgens mij- feitelijk niets anders dan een Pentium op een Apple kaart die dan de Apple bus gebruikte- geen emulatie maar gewoon een aparte core system. Helaas een waslijst aan issues (zo kon je niet de standaard Windows draaien, geen Linux erop zetten en ze waren G3-incompatible (G4 vast ook).

Maar goed, als ik het goed lees wil je M$ File&printer sharing op een MAC. Ik hoorde Dave al langskomen. Doe dat (of OS X als je bak het trekt)

Oslik blyat! Oslik!

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Je hebt een aantal opties, afhankelijk van wat je wilt (ik vind je vraagstelling niet zo duidelijk).

VirtualPC op de Mac. In tegenstelling tot wat hierboven wordt beweerd redelijk snel, maar wel duur.
Bochs, een Pentium-emulator voor de Mac. Daarop kunje dan ieder OS installeren dat op een PC werkt. Gratis en TRAAG.
Vncserver op een Windows-pc, en een client op je Mac.
Bestanden sharen via het netwerk.

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 19:53 schreef BezurK het volgende:

[..]

Dat zal denk ik niet werken :)
Tenzij je dezelfde SCSI interface in je PC heb als in de betreffende apple en je besturingssysteem het apple-bestandssysteem ondersteund (hoe heet dat eigenlijk?), ik neem aan dat windows dat sowieso niet kan, linux waarschijnlijk wel...
Apple bestandssyteem heet HFS of HFS+, windows kan dat inderdaad niet lezen, en of linux dat lezen kan betwijfel ik ten zeerste, maar zeker weten doe ik het niet, iig kan PPClinux het wel, maar dan ben je nog steeds op je apple-hardware aan het werken ;)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 19 maart 2002 11:24 schreef Mark_H.M._Steverink het volgende:
Je hebt een aantal opties, afhankelijk van wat je wilt (ik vind je vraagstelling niet zo duidelijk).

VirtualPC op de Mac. In tegenstelling tot wat hierboven wordt beweerd redelijk snel, maar wel duur.
Bochs, een Pentium-emulator voor de Mac. Daarop kunje dan ieder OS installeren dat op een PC werkt. Gratis en TRAAG.
Vncserver op een Windows-pc, en een client op je Mac.
Bestanden sharen via het netwerk.
hmz, op m'n G4 667 met 1280 mb RAM vind ik hem niet buitengewoon werkbaar... zal wel een oude bak zijn ofzo :?

• Mark_Steverink
Op dinsdag 19 maart 2002 14:19 schreef tecks het volgende:

[..]

Apple bestandssyteem heet HFS of HFS+, windows kan dat inderdaad niet lezen, en of linux dat lezen kan betwijfel ik ten zeerste, maar zeker weten doe ik het niet, iig kan PPClinux het wel, maar dan ben je nog steeds op je apple-hardware aan het werken ;)
Linux kan het wel, alhoewel het niet altijd standaard in de kernel zit. De hfs+ variant is trouwens nog experimenteel.
Er zijn wel programmaatjes voor Windows die met hfs overweg kunnen, maar ik durf niet te zeggen dat dat nu echt gemakelijk gaat.

• Mark_Steverink
Op dinsdag 19 maart 2002 14:28 schreef chem het volgende:

[..]

hmz, op m'n G4 667 met 1280 mb RAM vind ik hem niet buitengewoon werkbaar... zal wel een oude bak zijn ofzo :?
Dat valt toch wel mee? Volgens mij is mijn computer nog ouder.
Ik zal nooit beweren dat VirtualPC een snelheidsmonster is, maar op de G4 van mijn collega vind ik het 'werkbaar', alsof je achter een Pentium 2 zit, zoiets.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op dinsdag 19 maart 2002 15:12 schreef Mark_H.M._Steverink het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? Volgens mij is mijn computer nog ouder.
Ik zal nooit beweren dat VirtualPC een snelheidsmonster is, maar op de G4 van mijn collega vind ik het 'werkbaar', alsof je achter een Pentium 2 zit, zoiets.
oh, ja als jij een P2 werkbaar vindt met win me :+

hij draait idd beter dan de P2 200 MMX die hier staat, maar daar wil je OOK niet achter zitten...

Pagina: 1