Van kast gewisseld, maar voeding is aan t trippen?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 08:56
Heya
ik heb gisteren effe alle onderdelen uit mijn pa z'n bigtower gehaald en die in 'n midi-towertje gezet. Zet ik de PC aan, maakt de voeding zo'n super raar geluidje (heel hoge sound, net of er iets kortgesloten word :?) ... dus ik dacht, hmmz das zeker de voeding, dus ik ff 'n andere voeding gepakt die ik hier had liggen... en probeer ik em net uit, alweer hetzelfde probleem :( er zit geen leven in die hele computer ... koelertjes etc. gaan allemaal NIET aan :'( ... heeft iemand 'n idee wat hier et probleempie kan zijn??
het gaat om 'n AMD K6-II 400 op 'n DFI moederbordje (AT/ATX).. in een AT Kast ... en Ja .. ik heb alles goed aangesloten :+ .. ik maak vaak genoeg pc-tjes (met m'n opleiding enz) ... maar wat hier het probleem is, zou ik nu echt ff nie weten...
Help please ?!?!

Verwijderd

als je echt zeker weet dat je alles goed hebt aangesloten, vrees ik voor je dat je mobo gaar is.

Verwijderd

misschien is r iets beschadigt tijdens t overzetten

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

JWO

dat is toch echt kortsluiting..

• De_Bastaard
Hebben jullie misschien ook een idee van waar het dan zit? ik heb volgens mij toch echt alles goed aangesloten ... btw de fan in de voeding is ook dood...

• JWO

JWO

heb je de cpu er uit gehad?

lijkt me niet maar toch vraag ik het ff

• De_Bastaard
Op maandag 18 maart 2002 20:01 schreef Tweaker-Willem het volgende:
heb je de cpu er uit gehad?

lijkt me niet maar toch vraag ik het ff
Nope...

• JWO

JWO

nou dan zou ik zeggen:

sloop alle niet nuttige hardware er uit totdat je mobo,cpu,vga en voeding overhoud en test dan nog eens, en bouw dan je systeem onderdeel voor onderdeel weer op...

Verwijderd

sloop alles weer uit je kast en leg ut eens op een boek ofzo en zie als het dan boot :)
mischien maakt er een soldering sluiting met je kast :)
das ook negatiefe spanning :)

• De_Bastaard
Update ... ik heb nu net alle kaarten deruit gehaald behalve de videokaart... ik zet em aan, nog steeds hetzelfde geluid .. dus ik trek die stekkers van de voeding naar het mobo deruit .. en krijg ik me daar toch opeens een ROOKWOLK !! volgens mij komt het zo van die dipswitch gevallen rechtsonder op het mobo vandaan ...

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat je mobo naar z'n grootje is. Gecondoleerd.

Wanbeleid is ook beleid.

• De_Bastaard
:+ zo'n vermoeden had ik ook al ja ;) maar nu ben ik toch wel benieuwd wat der verkeerd is gegaan ...
Pagina: 1