Toon posts:

files overzetten PC2PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik makkelijk files overzetten van de ene pc naar de andere? Beiden XP. Het gaat om Gigabytes. Allebei hebben ze een 10MBit kaart. Kan ik gewoon die utp kabel gebruiken van mn pc naar de COM21 modem? Dat ik die tussen beide pc's douw? CD's ga ik niet branden. Iets met een kabeltje wil ik graag, maar wat precies?

Verwijderd

Dubbelposten word niet op prijs gesteld!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 18 maart 2002 19:18 schreef Mr.SubZero het volgende:
hoe kan ik makkelijk files overzetten van de ene pc naar de andere? Beiden XP. Het gaat om Gigabytes. Allebei hebben ze een 10MBit kaart. Kan ik gewoon die utp kabel gebruiken van mn pc naar de COM21 modem? Dat ik die tussen beide pc's douw? CD's ga ik niet branden. Iets met een kabeltje wil ik graag, maar wat precies?
Als die kabel tussen jouw COM21 modem cross is dan kan dat.
Als ie straight is niet.
Oplossingen die sneller zijn:
-firewire
-USB 2.0
Maar dat moet je wel hebben dan natuurlijk.

Via USB1.0 is ook nog iets sneller maar das 12mbit ipv 10mbit, das niet veel winst en je hebt zo geen kabeltje zeker ?
:)

Als die kabel niet cross is ga even naar de winkel of vraag aan iemand of je ff een crosskabel mag lenen.
Op maandag 18 maart 2002 19:21 schreef RolfLobker het volgende:
Dubbelposten word niet op prijs gesteld!
Je hebt anders ook wel gedubbelpost hoor :)

edit:

zinsbouw fixex

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 19:21 schreef Predator het volgende:
Je hebt anders ook wel gedubbelpost hoor :)
Touchée :P

Edit: De UTP-Kabel die bij @Home naar de COM21 Modem loopt is geen crossover-cable.

Verwijderd

Topicstarter
wat betreft die dubbelpost, ik heb hem later onder windows algemeen gezet, leek me beter om hem daar te plaatsen. En ik kan dit topic dus niet hier verwijderen. Vandaar... maar iig bedankt voor het naaien.... :r

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 18 maart 2002 20:59 schreef Mr.SubZero het volgende:
wat betreft die dubbelpost, ik heb hem later onder windows algemeen gezet, leek me beter om hem daar te plaatsen. En ik kan dit topic dus niet hier verwijderen. Vandaar... maar iig bedankt voor het naaien.... :r
Er heeft je niemand genaaid. Jij hebt jezelf genaaid.
Als je vond dat jouw topic beter in [WOS] thuishoorde dan had je in [SU] een verplaatsing kunnen aanvragen.
Er wordt hier niet gedubbelpost.<- punt is bold
Ik zou ook oppassen met zo een reactie als ik jou was.
Als iemand je op een overtreding wijst en je reageert op zo een manier dan loop je risco op een waarschuwing.

Btw: Dit topic hoort trouwens hier thuis. Niet in [WOS]. Daarom is je topic in [WOS] ook dicht en niet deze.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 19:18 schreef Mr.SubZero het volgende:
Harde schijf in het andere systeem hangen en overkopieeren lijkt me het makkelijkste.

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon die harde schijf erin drukken, dan XP opstarten, die ziet hem meteen en dan kan ik dus kopieren? En als ik die schijf er weer uit trek en in mijn oude systeem plaats is er niks aan de hand? Of moet ik nog ergens op letten dan?

Want heb ik dadelijk dan niet 2 c:\ schijven? Of hoe zit dat?

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 00:05 schreef Mr.SubZero het volgende:
dus gewoon die harde schijf erin drukken, dan XP opstarten, die ziet hem meteen en dan kan ik dus kopieren? En als ik die schijf er weer uit trek en in mijn oude systeem plaats is er niks aan de hand? Of moet ik nog ergens op letten dan?

Want heb ik dadelijk dan niet 2 c:\ schijven? Of hoe zit dat?
De benaming van de schijf word door de PC/Windows bepaald.
Je hebt dus nooit 2x c:\ schijven zoals jij zegt.

Ik weet niet hoe je huidige configuratie in elkaar maar ik neem aan dat je je wel weet te redden met het Master/Slave principe.
Zo niet dan moet je even je configuratie (Hoe de Harde schijven en cdromspelers aangesloten zijn) hier even posten dan zal ik je wel ff naaien... ehm helpen.

Je kunt zowieso je schijf zo aansluiten zonder dat er iets misgaat.

Edit: 1:30 uur > Ik ga slapen, kom morgen nog wel ff kijken ;)
Pagina: 1