Adobe Distiller op MacOsX

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 21:27
Ik denk dat deze vraag in dit forum thuis hoort. dus vandaar..

Weet iemand of er een versie is van adobe Distiller voor MacOsX ? Ik vind hier op de site van Adobe niet veel over.

Verwijderd

bij pagemaker 1.5 (win) staat ie op de cd erbij, zal bij de macversie ook wel zo zijn

• Stalkert
Op maandag 18 maart 2002 19:16 schreef mophor het volgende:
bij pagemaker 1.5 (win) staat ie op de cd erbij, zal bij de macversie ook wel zo zijn
Ik weet ff niet wat je bedoelt.

Verwijderd

:?

adobe pagemaker = dtp, op de pm cd voor windows staat distiller erbij, dus ik neem aan dat dat ook bij de macversie zo is.

Aan je reactie moet ik opmaken dat je niet met pagemaker werkt?

• Stalkert
jawel maar niet met versie 1.5.
ik wist nog eens niet dat die bestond

• Stalkert
of bedoel je misschien indesign ?
die is er wel in versie 1.5 (2 ook al btw)

Verwijderd

ooooooooops |:( |:(

ik bedoel pm 6.5 (i.d.d. in de war met indesign, werk al een tijd met 1.5)

• Stalkert
ok .. ikke snappie

maar goed.. ik vraag me dus af of deze distiller ook mac os x native is.

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

heb je niet de cd van acrobat???

moet je ff kijken bij photoshop of iets dergelijks, als het goed is staat daarergens een bestandje dat je verder kan helpen. :)

• Yo-han
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:19

Yo-han

nope.

als je acrobat voor MacOs al hebt moet je ff op http://www.adobe.com/products/acrobat/acrobatOSX.html
kijken volgens mij zit hij daar wel bij... ;)

Verwijderd

Je kan vanuit OS X zelf heel makkelijk PDF jes maken zonder dat je distiller nodig hebt.

Je print gewoon het bestand naar een PDF !! OS X is nl. gebaseerd op de PDF technologie (Weergave).

Of je runt Acrobat 5.0 in de classic mode zoals op de link hierboven staat aangegeven. ZOu geen problemen moeten opleveren.

• Stalkert
het zit zo .. op mijn werk gebruiken we distiller als server taak op macos9. Maar dit loopt voor geen meter. Die mac loopt zeker 3 keer per dag vast.

Het enige wat ie doet is een postscript bestand eporteren naar een highres bestand.. daarna naar een lowres bestand en vervolgens dit bestand printen.

We hebben hier een scriptje (applescript) voor geschreven wat programmeertechnisch correct is, alleen macos9 is gewoon niet stabiel genoeg

vandaar dat ik het eens op macosX wil proberen. Ik denk dat dan distiller op een macos9 emulator (van macosX) dan ook niet echt stabiel zal zijn. Dus ik zoek een macosX-versie van adobe distiller.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 18 maart 2002 21:55 schreef Shadow3333 het volgende:
Je kan vanuit OS X zelf heel makkelijk PDF jes maken zonder dat je distiller nodig hebt.

Je print gewoon het bestand naar een PDF !! OS X is nl. gebaseerd op de PDF technologie (Weergave).

Of je runt Acrobat 5.0 in de classic mode zoals op de link hierboven staat aangegeven. ZOu geen problemen moeten opleveren.
Quartz 2D, een onderliggende OS-GUI layer onder Acqua gebruikt inderdaad PDF voor weergave, maar dit is gebaseerd op PDF 1.2 en richt zich enkel op schermweergave, daarbij kent het wat eigen, door Apple (die geen onderdeel uitmaken van de PDF-workgroup) zelf ontwikkelde implementaties (transparency):

wat een groot gemis in de PDF implementatie van apple OSX is het ontbreken van support voor colorprofiles en dus moet je voorzichtig zijn dit voor print-oplossingen toe te passen.

een mogelijk alternatief is macGhostview:
http://www.kiffe.com/macghostview.html

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1