[video] Een paar vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34
Als ik een videocamera ga kopen, waar moet ik dan op letten op (near-)broadcast quality te verkrijgen? Is (mini)DV pèrsé beter dan analoog (VHS-C)?

Bij de specs van videocamera's zie je meestal het aantal horizontale beeldlijnen voor die cam waarneembaar te zien. Ik neem aan dat dit óók veel uitmaakt voor mijn vraag hierboven. Maar waarom staan de verticale beeldlijnen er niet bij? Dat maakt toch ook uit?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op maandag 18 maart 2002 18:38 schreef Vinnienerd het volgende:
Als ik een videocamera ga kopen, waar moet ik dan op letten op (near-)broadcast quality te verkrijgen? Is (mini)DV pèrsé beter dan analoog (VHS-C)?
DV is veel beter dan analoog. Als je echt broadcast-quality wil, moet je voor DV gaan. MiniDV heeft volgens mij alleen betrekking op de grootte van het bandje.

• Vinnienerd
Is Digital-8 beter dan DV of slechter?(De beeldkwaliteit dan hè?)Aangezien miniDV bandjes RETEduur zijn

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 18 maart 2002 19:17 schreef SiHiDa het volgende:

[..]

DV is veel beter dan analoog. Als je echt broadcast-quality wil, moet je voor DV gaan. MiniDV heeft volgens mij alleen betrekking op de grootte van het bandje.
ok ok ok ik weet dat SBS kut is maar om met DV nou van broadcast quality te spreken ...nee niet echt maar het ziet er wel goed uit dat is zeker daar kan VHS-C niet tegenop.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Mickos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2015
ik heb in de zomervakantie met een DCR-TRV900 (http://www.sonystyle.com/digitalimaging/P_Feature_TRV900.shtml zie hier voor meer info) gefilmd en deze beschikt over MiniDV en ik kan je zeggen dat de kwaliteit echt top was :). Hij is wel redelijk pijzig: $1999.95 staat op de site. Verder heb ik niet echt veel ervaring dus.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:01

Jag

Op dinsdag 19 maart 2002 01:02 schreef Baklap het volgende:

[..]

ok ok ok ik weet dat SBS kut is maar om met DV nou van broadcast quality te spreken ...nee niet echt maar het ziet er wel goed uit dat is zeker daar kan VHS-C niet tegenop.
Idd, als je ooit wel eens rechtstreeks een opname hebt gezien van een "echte" camera, dan snap je wel dat je dat met je eigen consumenten ding nooit zal halen :).

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Digital 8 combineert de voordelen van DV met de goedkopere techniek van Hi8 (analoog). De D8 bandjes zijn hetzelfde als de bandjes van Hi8 maar de signalen die opgeslagen worden zijn dezelfde als die van DV. Beeldkwaliteit is prima, zeker als je je D8 camera via Firewire 'uitleest'.
Heb zelf 1,5 ervaring met een D8 camera (TRV-125) en ben tevreden. Probeer ergens in een exotisch land maar eens aan DV bandjes te komen, Hi8 bandjes zijn meestal wel te krijgen.
Nadeel van een D8 camera: hij is niet zo klein, dus minder 'vet'. Als dat je geen r*k interesseert heb je aan een D8 camera een prima koop.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 18 maart 2002 21:20 schreef Vinnienerd het volgende:
Is Digital-8 beter dan DV of slechter?(De beeldkwaliteit dan hè?)Aangezien miniDV bandjes RETEduur zijn
Precies hetzelfde formaat allebei DV.. alleen een ander bandje.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Vinnienerd
Dan is mijn tweede vraag nog niet beantwoord :)

Verwijderd

Je budget zal toch wel de doorslag moeten geven |:(
Pagina: 1