Toon posts:

Welk geheugen op MSI 850 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een MSI 850 Pro moederbord, met maar 128 mb rimm geheugen :( .

Nou wil ik eigenlijk geheugen erbij gaan kopen, maar kunnen er alleen maar rimm 800 Mhz geheugen op??

Of kunnen er ook andere geheugens op??

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:29

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
alleen rimm(PC800) geheugen(het is tegenwoordig helemaal niet zo duur meer, dus dat is geen probleem). Denk er wel aan, dat je het geheugen per paar moet plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 18:27 schreef Smirnoff het volgende:
http://shop.tweakers.net/geheugen

Volg de wizard ;)
Thnx.....

maar wat is eigenlijk het verschil tussen NON-ECC en ECC??

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 18:27 schreef SH007 het volgende:
alleen rimm(PC800) geheugen(het is tegenwoordig helemaal niet zo duur meer, dus dat is geen probleem). Denk er wel aan, dat je het geheugen per paar moet plaatsen.
maar zullen die geheugens nog lang te koop zijn?? of zul je die over bv een half jaar nergens meer kunnen krijgen??

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 18:30 schreef Poogie het volgende:

[..]

Thnx.....

maar wat is eigenlijk het verschil tussen NON-ECC en ECC??
dat moet je zelf maar even opzoeken, maar ik kan je alvast zeggen, dat je het beste NON-ECC kan nemen(is veel goedkoper).
Op maandag 18 maart 2002 18:31 schreef Poogie het volgende:

[..]

maar zullen die geheugens nog lang te koop zijn?? of zul je die over bv een half jaar nergens meer kunnen krijgen??
dat zal wel meevallen, over een half jaar is RIMM PC800 nog zeker wel te koop.

Verwijderd

ECC is een duurder type maar gaat langer mee,
Als je bijv. een normale 128MB PC800 Rimm hebt dan kan je je geheugen weggooien als er een module afsterft,
Bij ECC word er geprobeert de module te herstellen en als dit niet lukt word het omgeleid,

Ik had een 128 Dimm ECC en die ging stuk op een ander moederbord geprikt en hij had nog 100mb terug zo kun je lekker lang van je geheugen gebruik maken maar soms gaat het helemaal stuk!
Pagina: 1