Warmte wisselaar

Pagina: 1
Acties:

• Alnitak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
ik was bezig om een Warmte wisselaar te maken voor m'n case en kwam met dit idee
Afbeeldingslocatie: http://alnitak.xs4all.nl/ww.PNG
zou dit een oplossing kunnen zijn voor de interne temperatuur zonder dat je ijsvorming krijgt

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

* Corn snapt de tekening niet....

• Alnitak
er zijn twee heatsinks 1 in de kast en 1 buiten de kast.
in de kast wordt koude lucht rond geblazen en de heat sink zorgt voor de temperatuur van de tec niet te hoog word

Little known fact about Middle Earth: The Hobbits had a very sophisticated computer network! It was a Tolkien Ring...

• Tead
  • Laatst online: 01:53

Tead

nnb

Leuk idee,

Ik zou het gewoon proberen en kijken of het helpt.

• Acidfire
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

Acidfire

Burning Universe

Op maandag 18 maart 2002 18:20 schreef Alnitak het volgende:
ik was bezig om een Warmte wisselaar te maken voor m'n case en kwam met dit idee
[afbeelding]
zou dit een oplossing kunnen zijn voor de interne temperatuur zonder dat je ijsvorming krijgt
Je kan met heatsinks nooit echt lage temperaturen krijgen omdat ze nooit onder de lucht temperatuur kunnen komen.

Maar is dat een peltier wat in het midden zit? Wil je de ene kant in de case en de andere erbuiten hangen zodat je de temperatuur in de case zelf kan veranderen? Wel geinig idee, maar ik denk dat je de hotplate toch beter met water kan koelen...

edit:
Yes ik heb goed geraden :) toen ik dit poste was de reply van Alnitak er nog niet

Verwijderd

waar komt de warmte wisselaar vandaan?? lijkt me niet zinvol om straks je cpu in te vriezen

• Alnitak
is ook wel grappig een externe waterkoeling :D

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:17
al geprobeerd >:) .... maar je merkt er geen f*ck van |:( ... oke oke misschien maakt het een halve graad uit...

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• Alnitak
het is ook niet de bedoeling om de boel in te vriezen maar om een lage temperatuur in de kast te krijgen rond een graadje of 10

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Je tec's moet je koelen met waterkoeling, dit lukt je nooit met luchtkoeling tenzij je een koelblok hebt van 1m2 met een evengrote fan

iStockphoto

• SH007
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 18:47 schreef BlizzarD het volgende:
Je tec's moet je koelen met waterkoeling, dit lukt je nooit met luchtkoeling tenzij je een koelblok hebt van 1m2 met een evengrote fan
Dat is niet waar, een 40 watt tec kun je gewoon met lucht koelen.

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
dit lijkt me nutteloos, een frigobox voor in een auto koelt trouwens ook bijna niets

Frigobox dus :)

• Alnitak
wtf is een figobox ????

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Je kan best veel met lucht koelen, wat maakt dat uit dat de heatsink warm word van die andere kant bij die ww. En je kunt er wel een flinke koperen koeler op mikken, dan kun je met lucht best veel koelen.

Normaal is het probleem van een dikke tec en dikke ventilator ook dat je al die warmte ook in je kast pompt, ook niet echt goed voor de temperatuur in de kast, daar heb je nu geen last van.

Wel dat je kast nu niet een beetje het geluid dempt. Nu heb je die ventilator en als je een dikke hebt screamer buiten je kast. Je kan beter de warme kant met water koelen. Dat verlaagt de temperatuur in je kast flink omdat je meestal dan toch al je CPU met water koelt is er niet zoveel meer wat de temperatuur op stookt.

Goed idee, was bij mezelf ook al een paar keer opgekomen :p
Maar ik heb al meer projecten lopen :p, 4m2 koperen zelfgemaakte rad. dual peltier northwood. enzo.

• Alnitak
ik zal er even over na denken hoe ik dit precies ga aanpakken
ik dacht er zelf aan om gewoon een groote koellichaam te zoeken(bouwen) met een 120mm Enermax Fan dan is ie best wel stil en toch goed gekoeld

Pagina: 1