Toon posts:

[PHP] Verificatie

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina lopen bij Spaceports die met forms en PHP werkt. Nu zou na het invullen van een form een verificatiemailtje met login-naam en password moeten worden verzonden naar de gebruiker. Het probleem is dat de mail() functie niet werkt op Spaceports.
Biedt PHP nog alternatieven behalve mail(). Of weten jullie nog een andere manier (niet handmatig dat kon ik zelf ook alwel bedenken) om te verficeren of het e-mail adres dat wordt opgegeven ook werkelijk bij diegene toebehoort die het opgeeft.
Want ik weet zelf hoe vervelend het is om mailtjes te krijgen waarvan je niet eens weet hoe diegenen aan je mailadres komen.

Verwijderd

Versturen: smtp, even zoeken op zend.com zijn namelijk al een hele hoop classes voorgemaakt

Verificatie: Zie ook zend.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar werken die ook op een (Spaceports-)server waar de mail() functie uitgeschakeld is?

Verwijderd

Probeer het zou ik zeggen.
En anders huur je een domein?

Verwijderd

Topicstarter
Ben ook maar een arme student die probeert een pageje te bouwen. Alleen vind ik het balen dat dat niet gaat zonder onvervuilde database.

Verwijderd

Zo duur is een servertje nou ook weer niet he :P

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Ik zou toch maar eens zo'n mail-class bekijken. Deze werken meestal niet met mail() maar trekken meteen een socketverbinding open met de mailserver..

[goedebui-modus] ;)
hier staan een hoop mooie classes:
http://www.phpclasses.org/

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 18:02 schreef TimD het volgende:
Versturen: smtp, even zoeken op zend.com zijn namelijk al een hele hoop classes voorgemaakt

Verificatie: Zie ook zend.com
Heb je hier misschien ook een directe link naartoe want van al die mail-functies heb ik echt nog maar bar-weinig verstand
Bij voorbaat thanx

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

kom op zeg, je kan toch wel op www.zend.com even op zoek gaan naar mail functies. Wij helpen je graag, maar om nou je handje vast te houden als je naar zend.com surft!

Dus ga even zelf opzoek..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

omdat het zoooooo ontzettend moeilijk is:
http://www.zend.com/htsearch.php?words=mail

Verwijderd

Topicstarter
Liefst allebei de handjes :'(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ga nou zelf maar aan het werk.

Lees beschrijvingen en probeer es wat uit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.