[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
Verwijderd
Hmmmm, moet een eitje zijn dus.Op maandag 18 maart 2002 18:02 schreef Got het volgende:
De slang op de uitgang van de pomp eraf halen en dan je pomp in een emmer met water gooien, je pomp aanzetten en dan zuigt ie het water er vanzelf uit...
Nu nog antwoord op het vullen van het reservoir.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
I reject your reality, and substitute my own.
Ik ben ook van plan om er een T stuk in te zetten en dan ook bovenin, dat is toch het makkelijkste punt om te vullen.
Verwijderd
En hoe vul je je slangen dan?Op dinsdag 19 maart 2002 21:51 schreef real_raichu70 het volgende:
Gewoon zorgen dat je je reservoir eruit kan halen , en extern vullen . Het mijne komt in een removable HDD tray .
Verwijderd
Straks met reservoir hoef je alleen je reservoir bij te vullen totdat je pomp onder water staat. Verrie simpel. Het reservoir leeghalen doe ik altijd met een hevel.
Dat met de pomp losmaken en dan gewoon doorknippen was ik al van plan.Op woensdag 20 maart 2002 11:16 schreef DaBit het volgende:
Als ik jou was, zou ik gewoon je pomp losschroeven, in een bakje leggen, en de slang lostrekken/doorsnijden. Dan is het water er zo uit.
Straks met reservoir hoef je alleen je reservoir bij te vullen totdat je pomp onder water staat. Verrie simpel. Het reservoir leeghalen doe ik altijd met een hevel.
Als het reservoir zegmaar vol is en mijn slangen nog niet en ik zet de pomp aan, pompt hij de slangen dan gewoon vol en hoef ik alleen maar op te letten dat ik het reservoir bijvul?
[n00b mode]
WTF is een hevel??
[/n00b mode]
Klopt, zorg er alleen voor dat je resevoir niet luchtdicht is, want dan kan de lucht die uit je slangen komt niet weg. Dit zal niet zo snel een punt zijn, het is best moeilijk om een ruimte luchtdicht te krijgen waar ook nog eens doorvoer voor 220V en slangen in moeten (spreek uit ervaringOp woensdag 20 maart 2002 11:25 schreef TD-DMZ het volgende:
Als het reservoir zegmaar vol is en mijn slangen nog niet en ik zet de pomp aan, pompt hij de slangen dan gewoon vol en hoef ik alleen maar op te letten dat ik het reservoir bijvul?
Ik ben ook benieuwd.....[n00b mode]
WTF is een hevel??
[/n00b mode]
Verwijderd
Yup. Of niet, whatever. Genoeg vloeistof is genoeg. Zolang je pomp vloeistof hapt ipv lucht is het goed. En of er dan 1 of 10 centimeter vloeistof boven de pompinlaat staat, dat maakt niets uit.Op woensdag 20 maart 2002 11:25 schreef TD-DMZ het volgende:
Gewoon, hevelen. Je kent 't wel: slang in een vat met vloeistof, keertje eraan zuigen, en dan het uiteinde naar beneden houden zodat het er lekker uitloopt.[n00b mode]
WTF is een hevel??
[/n00b mode]
Ok. Dat is mooi dan...Op woensdag 20 maart 2002 11:55 schreef DaBit het volgende:
Yup. Of niet, whatever. Genoeg vloeistof is genoeg. Zolang je pomp vloeistof hapt ipv lucht is het goed. En of er dan 1 of 10 centimeter vloeistof boven de pompinlaat staat, dat maakt niets uit.
Oooooh, het benzinetank leegjat principeGewoon, hevelen. Je kent 't wel: slang in een vat met vloeistof, keertje eraan zuigen, en dan het uiteinde naar beneden houden zodat het er lekker uitloopt.
Verwijderd
YupOp woensdag 20 maart 2002 12:07 schreef TD-DMZ het volgende:
Oooooh, het benzinetank leegjat principe
Smaakt scherp he, die benzine
Weet niet, nooit geprobeerd. Wel vaak gezien!!!Op woensdag 20 maart 2002 12:12 schreef DaBit het volgende:
[..]
Yup
Smaakt scherp he, die benzine
Verder heb ik weleens een aquarium zo leeg gemaakt, dat water smaakt al niet echt lekker
Nee, geen pics. Digitale camera is gejat bij inbraak.Op dinsdag 19 maart 2002 21:44 schreef TD-DMZ het volgende:
Heb je hier misschien pics van herman?
Ik ben ook van plan om er een T stuk in te zetten en dan ook bovenin, dat is toch het makkelijkste punt om te vullen.
Maar het is o zo simpel:
1x T stukje op onderste punt, 1 keer T stukje op bovenste punt. Aan allebei een stukje slang, en een dopje.
Gewoon op bijde t-stukken een klein afsluitkraantje zetten, en je probleem is opgelost.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Lol, ik wil het eigenlijk netjes afwerken en dus niet een pennedoppie gebruiken. Liever een kraantje dan ofzo.Op woensdag 20 maart 2002 16:15 schreef Herman het volgende:
ik heb in de onderste een pennedop geramd, en in de bovenste een 1/4 duims plug, die toevallig over mijn bureau rolde. Anders had het ook iets van een pennedop geworden.
Waar kan ik trouwens een T stukje halen? Hebben ze dat ook bij de betere aquarium zaak, of is de gamma voldoende?
Hevelslang gedeeltelijk vullen met water (of koelvloeistof, zie maar)en 1 opening afsluiten (met je duim of zo), als het goed loopt er nu aan de andere kant geen water meer uit (er ontstaat onderdruk onder je duim, en daardaar wordt het water omhoog gehouden). Stop het ene (open) uiteinde in je reservoir en het andere in de emmer (die lager staat dan het reservoir). Duim verwijderen => water stroomt.
Helemaal mee eens, als je t doet doe t dan goed.Op woensdag 20 maart 2002 16:22 schreef TD-DMZ het volgende:
[..]
Lol, ik wil het eigenlijk netjes afwerken en dus niet een pennedoppie gebruiken. Liever een kraantje dan ofzo.
Waar kan ik trouwens een T stukje halen? Hebben ze dat ook bij de betere aquarium zaak, of is de gamma voldoende?
k denk dat je die spullen inderdaad gewoon bij een aquariumzaak kunt halen. Waar je het misschien ook kunt krijgen is bij een modelbouwwinkel (Klinkt stom, maar er is over nagedacht
Hm, die benzine leidingen zijn geen 10mm van binnen, hebben we het in andere topics ook al over gehad.Op zaterdag 23 maart 2002 22:45 schreef M14 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, als je t doet doe t dan goed.
k denk dat je die spullen inderdaad gewoon bij een aquariumzaak kunt halen. Waar je het misschien ook kunt krijgen is bij een modelbouwwinkel (Klinkt stom, maar er is over nagedacht). Benzinewagentjes hebben namelijk benzineleidingen nodig. Daarvoor zijn ook t-stukken en kraantjes te krijgen.
Doet me denken aan een aflevering van JiskefetOp woensdag 20 maart 2002 11:55 schreef DaBit het volgende:
Gewoon, hevelen. Je kent 't wel: slang in een vat met vloeistof, keertje eraan zuigen, en dan het uiteinde naar beneden houden zodat het er lekker uitloopt.
Da weet ik zo niet, maar dat maakt ook niet uit. T-stuk met aan 2 kanten de leiding van het koelsysteem (10 mm). En aan de derde kant het kraantje. Bij het kraantje maakt het niet uit als de diameter minder is want er stroomt niet constant water doorheen, ALLEEN voor aftappen of vullen!! En dan aan het bovenste punt een T-stuk voor vullen, en op het laagste punt een T-stuk voor aftappen.Op zondag 24 maart 2002 19:49 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Hm, die benzine leidingen zijn geen 10mm van binnen, hebben we het in andere topics ook al over gehad.
Slang heb ik al dus dat maakt verder niet meer uit.Op woensdag 27 maart 2002 13:27 schreef M14 het volgende:
[..]
Da weet ik zo niet, maar dat maakt ook niet uit. T-stuk met aan 2 kanten de leiding van het koelsysteem (10 mm). En aan de derde kant het kraantje. Bij het kraantje maakt het niet uit als de diameter minder is want er stroomt niet constant water doorheen, ALLEEN voor aftappen of vullen!! En dan aan het bovenste punt een T-stuk voor vullen, en op het laagste punt een T-stuk voor aftappen.
Ik ben nog niet opzoek gegaan naar die T stukken, iemand een tip waar ik die kan kopen?
Logisch lijkt mij een aquariumzaak ofzo. Verder kan ik ook nog bij bowmarkten gaan kijken.
Ik denk dat je je eigen vraag al hebt beantwoord. Daar zou k ook zoeken.Op woensdag 27 maart 2002 13:56 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
Slang heb ik al dus dat maakt verder niet meer uit.
Ik ben nog niet opzoek gegaan naar die T stukken, iemand een tip waar ik die kan kopen?
Logisch lijkt mij een aquariumzaak ofzo. Verder kan ik ook nog bij bowmarkten gaan kijken.
Verwijderd
toebehoren pijpen ,kranen,bochten ,hoeken,moffen de hele mikmak
Zoals ik al eerder zeiOp zaterdag 30 maart 2002 14:50 schreef epsilon het volgende:
door het op het laagste punt leeg te laten lopen, en op het hoogste punt te vullen
Bij de gamma kan je in 1 keer een hele casemod kopenOp zaterdag 30 maart 2002 14:38 schreef rammetje het volgende:
gewoon bij de gamma hebben alle cv en waterleiding
toebehoren pijpen ,kranen,bochten ,hoeken,moffen de hele mikmak
Mijn favoriete middagje uit.
spuit met een diameter van ong. 3.5 cm, wordt in oa ziekenhuisen gebruikt om mensen te voeden. (ik heb er 1 van mijn werk). denk dat ze ook wel bij een apotheek oid te krijgen zijn (zit geen naald bij , gewoon een vernauwing)
als je dan vult via een vulopening bovenin ; lijkt het me dat je niet je hele systeem eruit hoeft te slopen (mits je niet al te veel knoeit natuurlijk). wat wel te doen moet zijn.
Van klussen krijg je grijze haren