Toon posts:

Counterstrike op windows XP narigheid of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik vroeg me of als ik windows Xp draai het spel counterstrike dan nog wel flex loopt? Ik heb verschillende dingen gehoord dat bepaalde spellen of hardware en software niet fantastisch lopen bij XP.

Weten jullie hier meer over?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 14:59
Windows XP Pro (Engels) + CS 1.3 = geen probleem
voor specs, zie m'n sig

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:10
ja hoor draait als een tiet :D

Strava | AP | IP | AW

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Bij mij crashte mijn PC nadat ik CS afsloot... ben maar weer lekker naar w2k gegaan...
zie ook mijn sig voor mijn mening over XP :P .
|
|
V

Steam

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Nou ja, de HL engine gaat niet super overweg met XP maar het is prima te spelen hoor ;). Het enige probleem wat je kunt hebben is dat je niet goed af kan sluiten (HL that is). Dan moet je je gewoon aan wennen ctrl+alt+del te gebruiken, meer niet.

[search=xp cs]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

In win98 compatible mode draaien en afsluiten met exit geeft geen problemen. Draait hier beter dan onder 98, zeker gezien sommige servers wel eens een aantal clients kunnen laten hangen is het handiger om met ctrl-alt-del de hl.exe te kunnen killen dan heel 98 opnieuw op te moeten starten.

de betaler vervuilt

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor halflife, als je daar gewoon de nieuwste patches installeerd gaat het ook wel. :)

🌞🍃

• Akropolis
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Hier geen probleem met Win XP Pro + CS 1.3. Gemiddeld een FPSje of 35-45 (niet erg veel maar genoeg :) )

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 09:35
Op maandag 18 maart 2002 17:34 schreef JeanLucPicard het volgende:
Bij mij crashte mijn PC nadat ik CS afsloot... ben maar weer lekker naar w2k gegaan...
|
|
V
Had ik eerst ook, ligt aan je video drivers, je moet die van winupdate hebben niet die van nvidia. Is wel zelfde, maar iets ouder.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 18 maart 2002 18:29 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Had ik eerst ook, ligt aan je video drivers, je moet die van winupdate hebben niet die van nvidia. Is wel zelfde, maar iets ouder.
Das half waar. Het ligt echt aan een brakke HL engine die er niet goed mee overweg kan. Soms gebeurt het wel, soms niet, op sommige systemen altijd, op andere nooit.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
|
|
V
dat had ik ook gewoon freezed :) run nu ook weer lekker win2k :)

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Op maandag 18 maart 2002 18:35 schreef _MaLa_ het volgende:

[..]

dat had ik ook gewoon freezed :) run nu ook weer lekker win2k :)
Same here :)

Steam

• Asylum
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 13:52
ik heb met cs minder problemen onder xppro dan onder win98. Aangezien halflife een van de meest instabile spellen is die er bestaat (naar mijn idee bv. geluid werkt niet meer als je tijdens het spelen even naar het menu gaat om wat aan te passen of je krijgt geen beeld meer als je naar het menu bent geweest (en ik ben niet de enige met dit probleem). dan kun je onder xp ctrl+alt+del het programa sluiten.

en het draait ook sneller onder xp dan onder 98.
spec. pc:
PII 333 Mhz
360 MB
viper 770 (ik draai 1024 * 768) en mijn frames per sec liggen tussen de 1 en de 50. Maar meestal ronde 30-40. goed genoeg. al moet ik zeggen dat het op een athlon 1800 met geforce 3 toch wel iets lekkerder speeld >:)

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
XP is niet ideaal met CS. Ik kan ook alleen maar via "quit" in de console typen cs afsluiten want anders heb ik ook d kans dat hij vastloopt :{ Maar voor CS ga ik geen ander OS draaien :P

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:08
Ik heb eigenlijk een heel vaag probleem met CS in Windows XP. Ik heb af en toe dat CS zich gewoon hangt tijdens het spelen online. Op een lan heb ik hier (bijna) geen last van. Ik vermoed dat het aan de modem drivers ligt.

Verder heb ik nergens last van, en werkt t goed.

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:17
Dat probleem dat XP crasht bij het afsluiten heb ik ook(gehad) Je moet gewoon in je console "quit" intikken en CS sluit zich zelfhelemaal af, zonder te crashen of: bind "F12" "quit" <=- zo staat het bij mij ingesteld...Super handig 1 druk op een knop en CS sluit zich helemaal af...
succes!

Aap!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Bij mij werkt CS + XP voor geen meter samen.. Hele tijd hangt ie op de vaagste momenten, en als ik ingame op ESC druk kom ik vanuit het menutje niet meer terug op de server.. (Geluid gaat wel weer verder, beeld blijft alleen hangen) :?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

geen problemen met Xp en CS1.3 speelt goed, alleen idd die exit, hij blijft altijd hangen, dus moet hem via tm uitzetten. voor specs systeem zie sig.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• Pete_Sampras
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Altijd dikke problemen gehad met CS en XP (ook met 2k).

Ik had minder problemen met XP dan met 2k btw.
Ik had last van muislag (zoek er hier op het forum naar) en dat zoog teveel VOORAL IN CS. Dat was niet het enige probleem ook mijn videokaart deed vaag. Gezocht naar oplossingen kon niets vinden (op dat moment hadden weinig mensen al XP), dus meteen er weer vanaf gegooid. De ondersteuning zal nu veel beter zijn. Ook denk ik dat met Cs 1.4 alles beter wordt voor onze XP vrienden omdat het dan geoptimaliseerd zal zijn voor het XP systeem en XP drivers.

Dus ... Voor mij nog steeds win98 (ook omdat ik nog oude dos spellen speel). En met win98 is het ongeveer iedere 2 maanden reinstallen :(

Advies ... Probeer het zelf.
Jij weet dan zelf of het werkt. Als je alsnog problemen hebt kan je hier altijd nog posten ;)

Edit : Voor jou en El Gringo ff opgezocht :)

[topic=409524/1/25]

Zoeken op XP CS problemen levert 30 topics op

Old school gamer met een lag en een traan.

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het loopt prima, alleen ik heb nog nooit een logitech muis zonder hapering aan de praat gekregen in CS onder XP. Dat was voor mij de reden voor een dual boot met win98...

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-01 18:12
Bij mij draait CS als een tierelier onder XP. Kheb alleen problemen met m'n logitech dual optical. Maar daar leer ik wel mee leven! ;)

Verwijderd

No problem! *D :o

Verwijderd

prima
maar wel via de console ~exit
onders blijft tie soms hangen

Verwijderd

CS liep perfect maat half-life zoog onder XP ik heb 98 er weer op gezet.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:31
Ik heb er ook wel redelijk vaak last van dat CS vast loopt, maar ik wist niet dat je via "quit" er ook uit kon :)
Bedankt voor de tip! :P

The devil is in the details.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36
|
|
V
Lekkere mening heb je dan |:(
Dus XP zuigt alleen omdat jij CS niet goed kunt spelen :?

XP gaat bij mij over het algemeen beter met games overweg dan win2k.

Verwijderd

mwah me cs loopt wel is vast op XP maar ook op 98 dus het zal wel aan het spel zelf liggen en niet aan XP

Verwijderd

Loopt perfect hiero op Xp pro...

Verwijderd

draait heir ook als een tiet

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 17:11 schreef Shaggy het volgende:
Loopt perfect hiero op Xp pro...
[off-topic]
hapert een beetje op je pc heh :) maar je pc is ook niet zo snel ;)
[/off-topic]

ik zelf heb nog nooit problemen gehad met cs in windows xp hoop ze ook niet te krijgen *D

Verwijderd

speel al heel lang met XP (dwz al en tijdje) CS en het loopt allemaal prima hoor. fps is ietsje lager dan in 98, maar d'r draait ook teveel onzin op de achtergrond mee eigenlijk...

als je PC in z'n geheel op de HCL staat kun je best XP nemen, maar het beste advies is toch een dualboot. just in case.

over oude dosspelletjes btw:
ik draai commander keen hierzo ZONDER OMPATIBILITY EMULATIE prima, en wolfenstein, en doom... quake 1 weer niet :( maar al met al is het toch redelijk goed toeven onder XP

alleen THPS2 wil ab so luut niet werken. als iemand daar wat op weet...

• Symphony-X
  • Laatst online: 21-11-2025
Hij draait hier goed, maar de half-life series vertonen wel vreemd gedrag op mun Athlon 1333 met Geforce 3 en 256mb SDram.

Aan de zijkanten van het scherm schokt het spel een beetje; met Vsync aan of uit. Terwijl het spel uiteraard een hele hoge framerate behaald dankzij de snelle videokaart + proc.

niemand weet hiervoor een oplossing.

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

Nooit problemen.. loopt als een dikke tit

Verwijderd

|
|
V
bij mij ook, maar niet altijd

je moet exit in console typen, heb je nergens last van (en hij sluit ook nog sneller af :D)

• buzz
  • Laatst online: 30-01 09:35
Op maandag 18 maart 2002 18:31 schreef IceStorm het volgende:

[..]

Das half waar. Het ligt echt aan een brakke HL engine die er niet goed mee overweg kan. Soms gebeurt het wel, soms niet, op sommige systemen altijd, op andere nooit.
Naja, misschien heeft ie geluk, en is voor hem de halve waarheid wel de hele waarheid :P

• Asylum
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 13:52
Heeft halflife en CS niet altijd problemen geleverd onder welke windows versie ook dan???

Dus ik denk dat het ligt aan halflife en niet aan windows.

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

FF een vraagje tussendoor....
Iedereen die XP goed draaiend en CS speelt willen die even zeggen welke muis ze gebruiken ?

Het kan natuurlijk ook nog aan logitech liggen.....

• unfor
  • Laatst online: 21-01 17:46
Conclusie: XP zuigt gewoon, HL crashed, heeft last van Muis-Acceleratie (wat na veel gekloot uit te zetten is en dan nog fucked is)

Win 98 Is gewoon nog het beste voor HL. (Hoewel ik Win2K draai) :)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-01 12:38
Dat Muis acceleratie is een kwestie van 1 reg file in je reg zetten, dat vind ik niet zo veel kloten hoor :?

There is no magic.

• unfor
  • Laatst online: 21-01 17:46
Ik heb nooit kunnen wennen aan mijn normale sensitivity in XP nadat ik mouse-accel uitzette.

• Pete_Sampras

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

The_Will,

Bij sommige mensen schijnen die reg filetjes niet te helpen. Geloof me, ik heb het geprobeerd. In het XP CS muislag topic heeft iemand nog extra opties bij de snelkoppeling aanbevolen.

Ik heb nu minder last van muislag maar het voelt nog steeds kut aan tijdens het spelen. Als je bijvoorbeeld een hoek omloopt en je springt langs die hoek en probeert op iemands hoofd te mikken dan lijkt hij op het laatste stukje van het richten opeens wat langzamer te gaan. Met die reg files + mouseware + die shortcut verandering is de muislag minimaal maar nog steeds aanwezig :(

Er zit echt niets anders op voor mij om XP er maar weer vanaf te gooien (of een dual OS).

Pagina: 1