Ik had denk ik mijn beamer niet moeten noemen, want dat zaait verwarring. Ik ben er van overtuigd dat het niet aan de beamer ligt, ik heb via mijn beamer (inderdaad gaaf

) mbv een splitter reeds spellen gespeeld in 1280x1024. Geen probleem. Die splitter (extern geval waardoor je 4 monitoren kan aansluiten) zit aan mijn andere pc en die wil ik nu niet meer gebruiken omdat ik mijn nieuwe pc met de radeon 8500 wil aansluiten op mijn beamer. Het probleem lijkt te zijn dat zogauw ik de plug aansluit op de tweede poort van de radeon dat er ook een ander signaal naar mijn monitor op de eerste plug gaat waardoor die de scanrate niet meer aankan. Als ik de plug aansluit als de pc aanstaat (niet zo best, maar ja alles moet je een keer proberen) en de stoppen dan een keer niet doorslaan dan heb ik beeld op zowel mijn monitor als via mijn beamer. Start ik dan de pc opnieuw op... zwart beeld en de mededeling over de scanrate
Ik heb nu de beamer maar weer even aangesloten op de andere pc. Maar ja, ik sluit hem liever aan op mijn nieuwe (en de externe splitter op die aansluiten kan weer niet ivm een derde monitor die op de eerste aangesloten moet blijven).
Snapt u het nog?
Iemand het wel voor elkaar om beide poorten op de radeon te gebruiken?