Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D
Je bedoelt opstarten? XFree is geen OSOp maandag 18 maart 2002 17:00 schreef pilo2710 het volgende:
Xfree86 4.2 wil niet booten
De ondersteuning is primair een zaak van de fabrikant, als die de gebruikers laat stikken...tjaIk heb een Radeon 8500 (Niet echt ondersteund door ati )
Er zit in xfree 4.2 als het goed is wel 2d ondersteuning voor de 8500, en met DRI kun je ook nog 3d aan de praat krijgen.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Weet ik ook wel, maar het moet wel geinitialiseerd worden in de bootsequence.. 
Net voordat hij in X komt krijg je een console scherm met login en dat begint te knipperen en dan is het over..
Net voordat hij in X komt krijg je een console scherm met login en dat begint te knipperen en dan is het over..
Dat is je xdm (toch? ) die een X server wil starten, die moet je dus zien te killenOp maandag 18 maart 2002 17:06 schreef pilo2710 het volgende:
/etc/inittab heet zoiets.Op maandag 18 maart 2002 17:06 schreef pilo2710 het volgende:
Je kan de XFree login gewoon killen met CTRL+ALT+BACKSPACE.
Dan ff /etc/inittab etditten.
Kun je wel gewoon in een console komen? Zo nee dan moet je even bij lilo aangeven dat je 'linux 1' wilt starten in plaats van gewoon op enter te drukken. Als je in een console zit dan is de inhoud van /var/log/XFree86.0.log interessant. Zou je die kunnen posten?
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Dat werkt dus niet als xdm de hele tijd probeert X opnieuw te starten (deze combinatie sluit de huidige X sessie op lompe wijze af, xdm afsluiten is wat anders)Op maandag 18 maart 2002 17:09 schreef warp het volgende:
[..]
/etc/inittab heet zoiets.
Je kan de XFree login gewoon killen met CTRL+ALT+BACKSPACE.
Dan ff /etc/inittab etditten.
Ik heb verschillende manieren geprobeerd om in een console op te starten, maar na een aantal pogingen heb ik het maar opgegeven...
Heb een frisse Linux geinstalleerd en probeer het nog maar een x.
Heb een frisse Linux geinstalleerd en probeer het nog maar een x.
Dan doe je gewoon ALT+F[1-8] (wisselen van console), en dan killall -9 xdm...Op maandag 18 maart 2002 17:40 schreef Wilke het volgende:
Dat werkt dus niet als xdm de hele tijd probeert X opnieuw te starten (deze combinatie sluit de huidige X sessie op lompe wijze af, xdm afsluiten is wat anders)
Wees een beetje creatief.. zo moeilijk is het allemaal niet
Pagina: 1