Toon posts:

Koeler lawaai

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Net een nieuw systeem aangeschaft; Athlon 1800+ met daarop een Volcano 6Cu+ 1800 koeler daarop.
Nu maakt de pc (de koeler) veel meer lawaai dan mijn vorige. Ik begrijp wel dat er steeds meer koeling nodig is des te sneller de processor (vorige was 700MHz), maar bij de aanschaf heb ik zomaar een koeler uitgezocht aangezien ik het verschil niet wist tussen de verschillende die aangeboden werden.

Mijn vraag: Kan het nuttig zijn om een andere koeler aan te schaffen om het geluid te verminderen en zo ja welke koeler is het stilst?

Bij voorbaat dank

R

• Akropolis
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-01 15:28

Akropolis

Still stupid...

Welkom, ik denk dat als je even searcht dat je dat heel veel stillere koelers tegenkomt ;) , en of het nut heeft hangt van jezelf af, al je je er echt aan ergert dan moet je een andere kopen.

Verwijderd

Deze vraag is al heeel vaak gepost , maar goed :)

Men neme een Alpha heatsink + een fan van papst bv de 8412NGML .

Scheelt een heleboel , of nog goedkoper laat je cpu-fan op 7V lopen (als de temp dat toelaat) .

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Check mijn site ff, misschien wat voor jou...

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Als geluidsvermindering een pré is, kun je nog altijd een 80mm fan proberen op te krijgen met een fanduct ofzo, scheelt je een boel geld. Maar dan kan het zijn dat je tempertuur ietsjes omhoog gaat, maar who cares? als hij maar stabiel draaid!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Zahlman!!! :7

Aparte fan boven een groote waaier heatsink :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Binnenkort ga ik deze combo aanschaffen :9~ :9 8-)

Lekker stil, goede koeling alleen erg duur :)

edit:
Deze heatsink past niet op alle mobo!! kijk eerst hier

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe bedankt voor de antwoorden,

Sorry als deze vraag al vaak is gepost, ik was weer te ongeduldig...

Ik erger me inderdaad wel aan het "lawaai" dus heb er wel wat geld voor over om er af te komen. Wat is "duur" in dit verband.

Is zo'n heatsink cq koeler makkelijk te plaatsten (las laatst ergens dat je je athlon daar nogal snel bij kan beschadigen.

BVD
R

Verwijderd

hey

dat koeler lawaai van mn TT volcano 6cu+ heb ik ook al sinds oktober, toch laat ik m zitten want hij koelt zo erg goed

wees dus niet bang voor hogere temperaturen want die ga je denk ik wel krijgen maja *correct me if i'm wrong ;)*

Verwijderd

Die 6cu+ heeft toch een 7k RPM fan?! Dat het veel geluid maakt kon je dus van tevoren al weten.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik vorige week had geweten wat een 7k fan is (en dat dan dus "lawaai" maakt) wel. De reden echter dat ik in dit forum verschijn is omdat ik een hele hoop dingen niet weet. ;)

In ieder geval weer wat geleerd. minder k is dus minder geluid (maar ook minder koeling!). Hoe weet ik dan hoeveel koeling ik nodig heb? Oftewel hoe weinig k ik kan hebben?

R

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je niet gaat overklokken is elke standaard koeler voldoende. Ik begrijp ook niet dat mensen genoegen nemen met zo'n pestherrie veroorzaakt door zo'n lullig fannetje :( .Ook aan te bevelen en goedkoop in de pricewatch is de thermaltake volcano 7+.

Verwijderd

Just Cooler, die is lekker stil :)

Schijnen slechte dingen over gezegd te worden maar ik kon daarmee een Athlon 1800 XP op 30 á 34 graden houden.

Succes :)

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 16:20

Glorificationer426

come we hero rush yes?

De alpha pal8045 met papst 8412ngm fan, heerlijk stil...

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Tetsuo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 14:11
misschien is dit wel iets de Fanmate:
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnpsfanmate.htm
kan je tussen je koeler en de aansluiting op je moederbord zetten om zo makkelijk de fan op minder toeren te laten draaien. Staat in pricewatch voor ongeveer 7 euro.
http://www.tweakers.net/pricewatch/23458

Verwijderd

sjah je kan dr veel geld aan gaan uitgeven..
Maar als je even je huidige cooler mod..
(heel eenvoudig te maken door een fanguard met een paar schroeven op je heatsinc te schroeven en vervolgens die fan aan je fanguard te schroeven)en die vervolgens op 5 of 7 volt laten lopen .. Dan ben je ook de man! lekker stil is dat, en het kost je een paar euro..

• Morre
  • Laatst online: 27-07-2025
Op dinsdag 19 maart 2002 12:14 schreef RomeoRomeo het volgende:
Als ik vorige week had geweten wat een 7k fan is (en dat dan dus "lawaai" maakt) wel. De reden echter dat ik in dit forum verschijn is omdat ik een hele hoop dingen niet weet. ;)

In ieder geval weer wat geleerd. minder k is dus minder geluid (maar ook minder koeling!). Hoe weet ik dan hoeveel koeling ik nodig heb? Oftewel hoe weinig k ik kan hebben?

R
7K = 7000toeren/min... Is toch logisch dat als een fan harder draait meer geluid produceert |:(

Verwijderd

Ik kan je een Zalman cooler aanraden. (de volledig koperen versie) zit een 80mm fan, hij koelt lekker en is behoorlijk stil...
Ikzelf ben overgestapt op een Swiftech met Delta-fan (een pokkeherrie dus...) en ik verlang terug naar mijn Zalmannetje... jammer genoeg heb ik hem verkocht, ga mis. wel een nieuwe halen.... grtz.

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

okee ik heb de silverado nog niet voorbij zien komen dus bijdeze mijn advies (gebaseerd op eigen ervaring.. maar geen ervaring met die andere koelers Behalver standaard meuk)

http://www.tweakers.net/pricewatch/17625

je kan em op op 6/8/10/12 volt laten lopen
je kan em zonder gebruik van schroevendraaier aka mobo killer monteren en voor 71 euro kan je em bestellen bij gistron
mijn TB 1200 hield ik rond de 45'c en vrijwel onhoorbare op 6 volt lopende silverado.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

Leuk al die coolers, maar kunnen die dingen ook goedkoper aangeboden worden?
Zo'n Zalman Cooler kost al snel 26.75 euro. Omgerekend iets van fl 58,- is niet echt goedkoop.

Ik zoek een stille cooler voor een leuke en normale prijs?
Als ik search doe zie je veel Zalmans aangeboden worden.
Heeft iemand misschien een tweedehands Zalman voor mij??

• Morre
  • Laatst online: 27-07-2025
Dan moet je toch echt zelf wat maken. Wil je goed en stil dan zul je er flappen voor neer moeten leggen. SIMPEL.

Anders had iedereen wel een coolertje van 10 EURO erop zitten die stil is en je proc koel houdt |:(

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
fan adapter is misschien ook wat ?
app. dat waardoor je op een voor 60mm fan gemaakte heatsink (koelblok) bv. een 80cm fan kunt zetten, die zijn vaak stiller en koelen toch goed

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Een Silverado is ook relaxt. Kost je ongeveer 150-200 piek.

De maker is NoiseControl. De naam zegt genoeg lijkt me zo.

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 08:40
Op maandag 18 maart 2002 17:40 schreef kutkip het volgende:
Binnenkort ga ik deze combo aanschaffen :9~ :9 8-)

Lekker stil, goede koeling alleen erg duur :)
Een van de PAPST fans was koeler als je hem liet zuigen (de lucht van de heatsink af) maar ik weet niet meer welke dat was. Was het de 8412NGM van jouw combo of een andere.

www.hetbsg.nl

Verwijderd

Een Zalman coolertje en niet OC-en, kun je hem in "silent mode" zetten (een T-bred core is trouwens ook cooler!), lekker stil, lekker rustig. Alleen nog ff een stille voeding, een Enermax, of nog beter, een Highpower/Highlight(Sirtec)!
:z

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Wat me erg opvalt is dat de Spire Whisperrock 3 hier nog niet genoemd is.

Volledig alu heatsink en 2500rpm fan, ERG stille en goed koelende combo dus. En het leukste is:
prijs ligt rond een tientje, zie bv http://www.1to0.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 december 2002 @ 22:49:
Een Zalman coolertje en niet OC-en, kun je hem in "silent mode" zetten (een T-bred core is trouwens ook cooler!), lekker stil, lekker rustig. Alleen nog ff een stille voeding, een Enermax, of nog beter, een Highpower/Highlight(Sirtec)!
:z

Dank je om daar een topic van bijna een jaar oud voor te schoppen. Ik denk dat de topicstarter ondertussen al wel een koeler heeft.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.