Weet iemand of ik een Dos (universal) CD-Rom driver moet installeren in Dos om Cd-rom drive te laten werken in Windows 3.11 ? Win 3.11 ziet geen cd-rom drive. Als ik opstart met windows 98 opstartdisk dan vind ie wel een cd-rom drive , dus is ie wel goed aangesloten. Is trouwens oude pentium 1 PC.
Verwijderd
Volgens mij is windows 3.11 en cd-rom drive onmogelijk, kan je geen Win 95 installeren???
Verwijderd
je moet dos drivers instaleren, en dan werkt het. dit komt omdat 3.11 nog een dos shell is.Op maandag 18 maart 2002 16:55 schreef dracs het volgende:
Weet iemand of ik een Dos (universal) CD-Rom driver moet installeren in Dos om Cd-rom drive te laten werken in Windows 3.11 ? Win 3.11 ziet geen cd-rom drive. Als ik opstart met windows 98 opstartdisk dan vind ie wel een cd-rom drive , dus is ie wel goed aangesloten. Is trouwens oude pentium 1 PC.
Wat Multipla zegt klopt inderdaad. Dat Win311 niet met een CD-Rom zeu kunnen is dikke onzin.. je moet alleen wel in DOS de drivers installeren.
Je zal idd in dos via je autoexec.bat en config.sys je cdrom drivers moeten laden en mscdex.
Daarna kun je in win3.11 gewoon je cd drive gebruiken
{edit} Ik moet sneller leren typen {/edit}
Daarna kun je in win3.11 gewoon je cd drive gebruiken
{edit} Ik moet sneller leren typen {/edit}
"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.
Ik had een 486 en win 3.1 (ik weet niet of dat verschil maakt) met 2x cd-rom. Deze werd ook herkend in windows, dus gewoon ff proberen.Op maandag 18 maart 2002 17:09 schreef X101X het volgende:
Volgens mij is windows 3.11 en cd-rom drive onmogelijk, kan je geen Win 95 installeren???
In de config.sys moet de CD-Romdriver komen te staan iets van :
DEVICEHIGH=C:\CDROM\CDROM.SYS /D:MSCD001
de naam CDROM.SYS en het pad moet je natuurlijk voor je eigen driver gebruiken.
in de AUTOEXEC.BAT moet komen te staan om een driveletter toe te voegen
LH C:\DOS\MSCDEX /D:MSCD001
Wel moet je opletten dat deze regel in de autoexec.bat staat voordat Windows 3.11 wordt opgestart (commando WIN ) anders doet ie het pas als je windows afsluit en opniew opstart.
DEVICEHIGH=C:\CDROM\CDROM.SYS /D:MSCD001
de naam CDROM.SYS en het pad moet je natuurlijk voor je eigen driver gebruiken.
in de AUTOEXEC.BAT moet komen te staan om een driveletter toe te voegen
LH C:\DOS\MSCDEX /D:MSCD001
Wel moet je opletten dat deze regel in de autoexec.bat staat voordat Windows 3.11 wordt opgestart (commando WIN ) anders doet ie het pas als je windows afsluit en opniew opstart.
Murphy was an optimist
Dit is een grapje hoop ik...Op maandag 18 maart 2002 17:09 schreef X101X het volgende:
Je stuurt je CD-rom aan vanuit dos:
Uit mijn hoofd:
config.sys:
device=c:\drivers\cdrom.sys /D:mscd001
autoexec.bat:
c:\dos\mscdexe.exe /D:mscd001
Damn, wat is dit verdomde lang geleden alweer
Nog tu laat ook
Pagina: 1