Verwijderd
Op maandag 18 maart 2002 16:54 schreef mchacken het volgende:
maar durOn is toch beter te overclocken?
Verwijderd
Maar een PIII Tualatin is gewoon erg snel, maar ook duurder...
Verwijderd
seun, het is DURON <<<< met een OOp maandag 18 maart 2002 16:55 schreef mchacken het volgende:
p3 tutalin en duran(mogan)
Verwijderd
Daar had je het ookal over Duran
Je moet begrijpen dat dit geen helpdesk is maar een forum, voor simpele vragen waarop je zelf een antwoord kan vinden word verwacht dat je daar enige moeite voor doet door dus zelf te zoeken.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Op maandag 18 maart 2002 16:55 schreef mchacken het volgende:
p3 tutalin en durOn(morgan)
Maar dan zou ik toch echt voor de Tualatin gaan, met een beetje stevige koeling is die best ver te krijgen. En heeft dubbel de cahce ls ik met niet vergis
Waarom zoekt ge volgende keer niet even, kom je genoeg 'hits' tegen.
dur[b]O[/b]nOp maandag 18 maart 2002 16:55 schreef mchacken het volgende:
p3 tutalin en duran(mogan)
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
PIII Tualatin is gewoon behoorlijk wat sneller op z'n standaart klok snelheid, maar ook duurder, verder moet je niet vergeten dat een PIII Tualatin niet op een socket A mobo kan dus als je een mobo hebt voor een Duron gaat dat niet werken
Moederbord voor AMD Duron/Athlon/Athlon XP/Morgan = maximaal 2100+ (da's 1733 MHz) en meer als je wacht tot er 0.13 micron AMD processor compatible moederborden zijn.
Kortom, als je nu kiest voor een 1 GHz duron kan je later opwaarderen tot bijna 2 keer zo snel (wie weet wel meer zelfs). Gaat niet lukken wanneer je nu een PIII koopt.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Verwijderd
Idd een zeer goed standpunt!Op maandag 18 maart 2002 17:04 schreef JumpStart het volgende:
Moederbord voor Intel PIII = maximaal 1400 MHz PIII Tualatin S. (Al is de snelste in T-net prijswacht maar 1266 MHz.)
Moederbord voor AMD Duron/Athlon/Athlon XP/Morgan = maximaal 2100+ (da's 1733 MHz) en meer als je wacht tot er 0.13 micron AMD processor compatible moederborden zijn.
Kortom, als je nu kiest voor een 1 GHz duron kan je later opwaarderen tot bijna 2 keer zo snel (wie weet wel meer zelfs). Gaat niet lukken wanneer je nu een PIII koopt.
Verwijderd
Ik heb namelijk laatst een bewerking gedaan (photoshop)die op mijn PIII 600 redelijk snel klaar is en die met die duron (met meer intern) extreem lang duurde. (beide onder W2K).
Maar ik zou me niet kunnen voorstellen waarom je een Duron zou nemen, zelfs als je hem zou overklokken zou hij nog niet eens de snelheid halen van de P3. Te weinig cache.
Je kunt hem qua prestaties beter vergelijken met de Celeron. Dus neem maar de Intel.
Verwijderd
Ik zou zeker voor de p3 gaan.
een leuke combinatie is de celeron tuatalin 1 Ghz(gewoon een p3 tuatalin met 256kb cache die op een 100Mhz fsb loopt en veel goedkoper is) met een tusl2 bordje. Deze combie wil graag op 1,5Ghz lopen, dus fsb en mem op 150Mhz.
Verwijderd

en

Het hele (Nederlandstalige) artikel vind je hier
(prijzen e.d. zijn achterhaald, maar benchmarks niet)
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Dit topic is gesloten.
![]()