Toon posts:

[linux] Aansluiten Canon Digital Ixus 300 via usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn vorige digitale camera ben verloren |:( heb ik nu een nieuwe Canon Digital Ixus 300 gekocht. (Kwam van een Fuij Finepix 2300 af.)

Heb recentelijk mijn desktop ook maar omgegooid van windoze naar suse 7.*. Nou het probleem nog van mijn camera en suse nog door 1 deur krijgen.

Als ik hem via USB aan mijn desktop hang en vervolgens de USB info bekijk zie ik hem wel netjes hangen(,naast mijn windows Optical Intellimouse.) Helaas sta ik op dat moment met mijn bek vol tanden aangezien ik niet weet hoe verder te gaan.

Heb ook geen duidelijkt howto's enzo kunnen vinden. Canon levert helaas ook geen nadere uitleg. Hopelijk GoT wel. :P

Heeft iemand hier misschien ervaring mee of kan iemand me in de juiste richting wijzen??

Alvast dank

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 13:55
Ik denk dat je de drivers ofzo moet instaleren, zodat een grafisch programma (zoals Gimp) foto's van de camera kan importen.

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deze software moet je hebben: http://www.gphoto.org
Hij staat wel op de support list, dus ik neem aan dat 't wel werkt :)

Verwijderd

Werkt hier prima met gphoto2 onder SuSE 7.2.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

USB fotocamera's zijn als het goed is gewoon USB mass storage devices. Als je hem eraan hangt zou je hem gewoon als scsi device kunnen mounten. Als je geen andere scsi in je systeem hebt, zou het dus met 'mount /dev/sda1 /mnt' ook moeten kunnen.