Toon posts:

[Studiotalk] Patchbay

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op de website van Thomann een Neutrik Patchbay staan, alleen heb ik even geen idee waarom een patchbay voor mij handig zou kunnen zijn. De enige reden die ik kan bedenken is dat dan alle aansluitingen op de voorkant van je rack zitten, in plaats van de achterkant. Of zijn er meer redenen?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Flexibel aansluiten van diverse geluidsbronnen. Je hangt de ingangen van je geluidskaart bijvoorbeeld in de patchbay en dan kun je gewoon kiezen welke synth je er bijvoorbeeld aan wilt hangen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
jups.. tis puur voor het gemak.. dat je makkelijk dingen kan omschakelen..

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 16:55 schreef nikao het volgende:
jups.. tis puur voor het gemak.. dat je makkelijk dingen kan omschakelen..
En het inserten van bijvoorbeeld compressors als je geen insert op je mengtafel hebt zitten (zoals ik :))
Ik ben van plan om die Behringer patchbay te kopen :

Afbeeldingslocatie: http://www.netzmarkt.de/thomann/prodbilder/128778.jpg

• nikao
Op maandag 18 maart 2002 17:22 schreef speedphreak het volgende:

[..]

En het inserten van bijvoorbeeld compressors als je geen insert op je mengtafel hebt zitten (zoals ik :))
Ik ben van plan om die Behringer patchbay te kopen :

[afbeelding]
heb slechte verhalen over dat ding gehoord.. maar goed.. is wel lekker goedkoop..

offtopic:
wat voor mengpaneel heb je trouwens als ik vragen mag?

• Hillie

Hillie

Op maandag 18 maart 2002 19:12 schreef nikao het volgende:
heb slechte verhalen over dat ding gehoord.. maar goed.. is wel lekker goedkoop..
Wat voor? Die Behringer leek me ook wel leuk, maar meer voor later, mocht ik er nog 1 nodig hebben dan. :)

• nikao
nou.. niet zozeer dat het ding ruist..dat schijnt erg mee te vallen .. (in tegenstelling tot de mengpanelen(?) ) maar dat ze niet zo lang meegaan...volgens de technicus van de studio waar ik laatst was om af te mixen gaan die dingen gewoon snel stuk.. maar ja het is dus een mening van anderen .. heb er zelf geen ervaring mee.. weet trouwens ook niet hoe veel duurder andere patchbay's zijn?.. ken alleen de behringer eigenlijk.. maar ik heb eerst nog heel wat andere apparatuur aan te schaffen voor ik zoiets koop :P

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik heb er wel ervaring mee..ik heb em ..
enneh.. zeker voor dat kleine rot bedrag doet ie et perfect..
ik zou er voor gaan als je em nodig hebt :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Hillie

Hillie

Dat dacht ik ook. Als de connectors redelijk leuk zijn, dan zie ik het probleem niet. Je kunt duizenden guldens (werkelijk waar!!) aan een patchbay spenderen, maar als zo'n Behringer gewoon goed is, dan zie ik geen probleem. Het feit dat de connectors sneller kapot gaan, daar zal ik weinig last mee hebben. Ik ben namelijk voorzichtig met mijn spullen. :)

• nikao
hehe.. ik was ook niet aan het beweren dat je er niet voorzichtig mee bent.. maar je kan nog zo voorzichtig zijn... ....
maar goed, ik heb inserts op me paneel dus heb voorlopig nog geen patchbay nodig:).. eerst maar es een compressor/limiter..

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) me too.. ik denk nog aan om compressor te kopen..maar goed..waarom moet ik zo'n ding hebben als ik master op de computer :)

• Hillie

Hillie

Op maandag 18 maart 2002 20:24 schreef nikao het volgende:
hehe.. ik was ook niet aan het beweren dat je er niet voorzichtig mee bent.. maar je kan nog zo voorzichtig zijn... ....
Ging ik ook niet van uit. :)

• nikao
Op maandag 18 maart 2002 20:27 schreef gitaarwerk het volgende:
:) me too.. ik denk nog aan om compressor te kopen..maar goed..waarom moet ik zo'n ding hebben als ik master op de computer :)
omdat het verschil goed hoorbaar is.. en omdat het nu eenmaal lekkerder is om aan echter knopjes te draaien :)

in de studio waar ik laatst dus was heb ik ff het verschil gehoord.. en met name over de kick vond ik dat je het verschil goed kon horen.. over de bas trouwens ook hoor :)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) hmmm
ok..ik koop er een B-)

ik moe talleen nog zooooveeel betalen..dus dan komt er ff tijdelijk geen apparatuur emer bij

Verwijderd

Topicstarter
Bij Thomann hebben ze dus een patchbay van Neutrik, die is nog goedkoper dan die van Behringer, en je kunt er losse modules voor bestellen, ik denk voor als er eens een stuk gaat o.i.d.

Ik koop wel een patchbay als ik aan een mengtafel toe ben :Y)

• nikao
hmmz..45 en 49 euro.. ze kosten inderdaad nix. dacht dat ze nog wel 100 euro waren ofzo.. :)..

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 17:43
Mijn broer heeft ooit een oude 19" patchbay bij het grof vuil gevonden. Hij deed er niets mee, en ik zat altijd te hannessen met alle zooi die ik wisselend aan elkaar knoop. Heb laatst dat patch panel gekregen en heb er veel pret van. Een beetje overkill voor thuis in de stereo misschien, maar ook wel lekker handig. Hoef ik niet meer iedere keer die versterker uit de kast te trekken met alle draden spaghetti er aan vast.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 23:24 schreef nikao het volgende:
hmmz..45 en 49 euro.. ze kosten inderdaad nix. dacht dat ze nog wel 100 euro waren ofzo.. :)..
Als je van plan bent om er een bij Thomann te bestellen kunnen we misschien samen een bestelling doen, dat drukt de verzendkosten weer (die zijn voor het buitenland standaad €20 geloof ik). Ik vermoed dat als je zo'n patchbay een beetje wilt gaan gebruiken je ook een klein fortuin aan kabels kwijt bent...

• nikao
verzend kosten zijn maar 8 euro hoor.. en ik ga er voorlopig nog geen bestellen . heb het nog niet nodig

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 19:12 schreef nikao het volgende:

[..]

offtopic:
wat voor mengpaneel heb je trouwens als ik vragen mag?
Ik heb een Hill Multimix (16 kanalen mono, 4 subgroepen, 2 out).

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 20:54 schreef nikao het volgende:

[..]

omdat het verschil goed hoorbaar is.. en omdat het nu eenmaal lekkerder is om aan echter knopjes te draaien :)
Klopt, het is zeker goed hoorbaar. Bedenk echter wel dat je een compressor goed moet afstellen, anders kan het je geluid verzieken (wat je misschien niet gelijk in de gaten hebt).
in de studio waar ik laatst dus was heb ik ff het verschil gehoord.. en met name over de kick vond ik dat je het verschil goed kon horen.. over de bas trouwens ook hoor :)
Ja, compressors over kicks doen het altijd goed in de dance-scene :) Ik heb zelf een Behringer compressor. Wil deze gebruiken voor de kick (om zo een strakke en pompende kick te krijgen) en evt. hihats.
Als ik straks een keer een Waldorf XT en/of een Nord Rack 2 heb wil ik daarvoor twee DBX compressors kopen. Deze zijn kwalitatief gezien beter dan de Behringers (en niet eens zo gek duur).

Compressors kun je natuurlijk ook softwarematig over je sporen heen gooien (als je die tracks opneemt), maar beter is om de compressie voor het opnemen plaats te laten vinden omdat je dan een constanter geluidsniveau hebt zeg maar.

• nikao
ik had het eigenlijk niet echt over dance hoor.. maar echt pure rock ;) maar je hebt gelijk dat je het geluid met een compressor flink kan verneuken en dat het heel tricky afstellen is.. je moet er gewoon goed omdenken dat je het ff solo beluisterd als je hem instelt....
Pagina: 1