Random freeze-ups.

Pagina: 1
Acties:

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Topicstarter
Mijn systeem heeft al een tijdje last van random freeze-ups. Ben je gewoon aant werken hangt opeens alles: muis vast, toetsenbord doet niks meer.

Het gekke is dat winamp wel gewoon doorspeelt, alleen op het scherm veranderd niks meer (minuten teller en equalizer bedoel ik dan). HDD ledjes blijven ook normaal knipperen.

Specs: zie sig.

Ik heb echt alles geprobeerd om het te verhelpen (bios update, nieuwe drivers voor kaarten en randapparatuur, via drivers, windows-update, safemode, niet overclocken en ga zo maar door.

Ik heb niet het idee dat het aan windows ligt want ik heb dit met 98, 2000 en xp.

Zou het kunnen dat een streepje ram verrot is ofzo? Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt dus ik zou het niet weten.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Ram zou kunnen, vaker dit soort klachten.
CPU zou ook oorzaak kunnen zijn...

Ga ff langs de computershop en laat het vervangen (als je nog garantie hebt tenminste)

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

maar als het RAM geheugen kapot is, kan Winamp dan wel gewoon blijven doorspelen? gaat dan niet heel je systeem hangen?

• Noper
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 11:09

Noper

That's a noper...

Ik heb exact hetzelfde gehad onder w2k. Het probleem bij mij was de videokaart die problemen met een bepaald soort lightning had. Meestal was dit in spellen het geval, ik weet niet of dit bij jou ook zo is. Het uitzetten van die lightning hielp meestal wel. Onder XP heb ik er nu helemaal geen last meer van.

ergo: als ik jou was zou ik je videokaart eens grondig gaan onderzoeken :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 16:28 schreef Baronekke het volgende:
Ram zou kunnen, vaker dit soort klachten.
CPU zou ook oorzaak kunnen zijn...

Ga ff langs de computershop en laat het vervangen (als je nog garantie hebt tenminste)
CPU lijkt me sterk, hij zegt dat de ledjes en winamp gewoon nog werkt/doorspeeld, dit gebeurd niet als je CPU te warm wordt hoor, dan freezed _echt_ het hele systeem.

Vraag voor topicstarter: Als hij freezed, kan je dan nog wel je numlock aan/uit doen? (dat het lichtje aan/uit gaat) Want je geeft nu aan van toetsenbord niks meer, maar doet hij ook _echt_ niks meer? Anders is het alleen je beeld wat freezed.