Na ong. 5 min gamen hangt PC; tips anyone?

Pagina: 1
Acties:

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Bij mijn W2k systeem kreeg ik een game (Aliens vs Predator) geleverd. Ongeveer na 5 minuten spelen bevriest het beeld, maar het geluid blijft doorgaan. Pc reageert nergens meer op, alleen op de reset knop :). Mijn Erazor X wordt behoorlijk warm, ook als ik niet game. Weet niet hoeveel graden, maar ik kan hem nauwelijk aanraken. De fan draait wel. Mijn kast heeft verder extra koeling aan voor en achterzijde.

Ik heb een W2k patch geinstalleerd voor dit spel, de Via 4in125 drivers geinstalleerd en draai de Nvidia 6.18 drivers. Systeem:

Asus A7V, bios 1002, ATA100 + Tbird
Erazor X
512 Mb pc133 ram
W2k + SP1

Wie-o-wie kan mij wat tips geven? Alvast bedankt!

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Nieuwe pc kopen:)

Sorry geintje:)

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 12:07
mischien andere voeding?? (300watt?)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Inderdaad.. wat voor voeding heb je in die bak zitten? Heel veel Athlon/T-Bird/Duron problemen worden veroorzaakt omdat er een te kleine voeding in de PC zit (235 - 250 watt). Deze werken prima met een PII/PIII (nou ja 235 watt is wel erg weinig voor een "volle bak") maar met een AMD CPU gaat de boel dan vaak onstabiel lopen - want deze trekken veel en veel meer power.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 09:41
Dat probleem heb ik dus ook! Het beeld blijft hangen en het geluid herhaalt steeds een klein stukje

systeem:

ASUS K7M
Athlon 600
ASUS V6800 Pure

Ik heb inderdaad ook een 250Watt voeding... wat zou een betere kast zijn? (Liefst een midi ding want ik moet dat ding nog wel eens van huis naar huis moven)

• Cookie
Ik heb een Aopen HX08 met 300 Watts. Dus daar zou het niet aan moge legge. Oh ja, verdere specs; geluidskaart is soundblaster live player 1024. Ik had eerst de Elsa drivers geinstalleerd en later die detonators. Misschien terug naar de Elsa's of moet ik misschien nog wat wijzigingen doorvoeren betreffende de Detonators (lees vaak iets over sidebanding, fast writes, wel/niet AGP 4X, enz.)of ergens iets doen met instellingen?

Verwijderd

Gebeurt dit ook met andere spellen of alleen met AvP?

• Cookie
Ik heb nog geen andere games op deze machine geinstalleerd. Ik heb al tijden geen games/adventures meer gespeeld en die paar die ik heb, laten zich niet onder W2k installeren, dus daar kan ik op dit moment nog niets over zeggen. Welke simulators/games/adventures zijn goed geschikt voor W2k of waar kan daar iets over vinden? Als het ff kan installeer ik liever geen 2e OS.

Oh ja, wat ook vreemd is: er zitten van die filmpjes in het spel ingebouwd, maar als ik die enable, springt-ie na het intro filmpje eruit en zit ik weer met m'n desktop op het scherm. Als ik die feature disable start het spel dus wel, maar na een paar minuten loopt de zaak dus vast zoals ik al eerder omschreef.

• Cookie
?

• Cookie
Laatste poging: Iemand enig idee omtrent mogelijke diagnose voor dit vervelende akkefietje?

Verwijderd

Misshien een warmte probleempje ?

• Cookie
Naast evt. driver/problemen vrees ik ook daarvoor. Hoe meet ik het gemakkelijkst-best of mŽn Erazor X te heet wordt? De kaart zat er al in, de fan werkt en ik heb er verder niet aangezeten. Verder loopt-ie goed op 1600x1200x32. Alleen in die game gaat het mis. Maar die zal ook wel veel meer vergen van die Geforce, neem ik aan? Ik heb alleen een temp sensor op m'n heatsink en mobo.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Hangt ie ook onder lagere reso's?

• Cookie
Standaard staat mijn monitor op 1600x1200x32, maar in die game heb 'm op 800x640x16 staan en dan fullscreen. Ook als ik dan alle features uitzet of laag zet, loopt-ie na een minuut of 3-10 vast. Geluid gaat door (loop?).

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Dat het geluid blijft loopen betekend gewoon dat je computer vast zit (SB speelt alleen geache af)

Maar lees ik nou goed dat je Elsa drivers hebt geinstaleerd voor je SB?

Verwijderd

Via 4in125 ?? 4-in-1 v425 bedoel je zeker? Ik neem aan van wel.

Ik heb dus een A7V met Duron 600 op een 235watt voeding, en het loopt prima bij mij...3 uur zitten spelen met een koe op de achtergrond en nog eens 4 uur benchmarks en CPU stabiliteits progjes gedraaid (was CPU/mobo temperatuur aan het testen).

Als ik jou was zou ik eens kijken wat je temp. is (hoge temp. zorgt ook wel eens voor onstabiliteit, hoger dan 50 graden vind ik persoonlijk niet prettig. Boven de 60 al helemaal niet. Boven de 80 is het nieuwe CPU halen.)

En je spanning checken. Dit kan dmv het ASUS probe progje dat op je mobo CD staat. Als de spanningen teveel fluxueren, zou ik ff naar de winkel gaan en een nieuwe voeding halen. (Schijnt zo te zijn, heb ik zelf geen ervaring mee, dus hou het niet tegen me.)

Wat dat geluid betreft, is dat echt een "loop", of speelt de muziek gewoon door.

Ook een goede manier om te kijken is of je numlock/capslock ed nog werken (lichtjes aan/uit. Als dit zo is, is je compy niet helemaal vast gelopen.

Wat betreft die Erazor X, zou er toch maar eens een slot koeler ofzo onder gooien.

Instellingen van mijn bios:
rev 1004a
turbo/normal: turbo
(ben ff die naam kwijt, heb je nodig om 4x agp aan te zetten)
FastWrite uit
SideBand uit (nog niet getest met aan)
4x AGP aan
64Mb agp memory

verder:
Detonator 3 drivers. Ps: er is al een nieuwe
driver uit, 626b! Nog niet geprobeerd!
Via 425 op turbo met alles erop en d'r aan.
Pagina: 1