Behalve dan met een digitale camera, hoe kan ik bijvoorbeeld een screenshot maken van mijn BIOS. Aangezien ik een CompaQ Bios heb, die ik nodig heb in een ander topic....om zo aan andere tweakers te laten zien
Heb je geen andere pc met webcam
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Verwijderd
"vroeger" had je altijd zo'n ding dat je op je paralelle poort aan kon sluiten. Je kon dan op een knopje drukken en zo maakte je een screenshot wat ie in dat ding opsloeg. later kon je het dan onder Windows (of dos, ja zo lang geleden is dat al) opvragen
ff google en search gebruikt: http://bios.help.pl/tools/modbin.html, misschien dat je daar wat meer mee kan.
Anders je scanner tegen het beeldscherm plakken
‹(◕‿◕)›
Maar ik heb dus geen Award BiosOp maandag 18 maart 2002 15:57 schreef GGS_VR6 het volgende:
ff google en search gebruikt: http://bios.help.pl/tools/modbin.html, misschien dat je daar wat meer mee kan.
Dan wordt het de scanner, maar die heb je ook niet zeker, fotorolletje optie?
‹(◕‿◕)›
Je kan, als je die mogelijheid hebt, ook met videocamera, ff stukje opnemen, dan op pc bekijken, en daarvanaf weer plaatjes rippen.
Misschien veel werk, maar het is te doen
Misschien veel werk, maar het is te doen
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Scanner heb ik wel, alleen werkt die nog niet als mijn computer aan het opstarten isOp maandag 18 maart 2002 15:59 schreef GGS_VR6 het volgende:
Dan wordt het de scanner, maar die heb je ook niet zeker, fotorolletje optie?
Nou, ik zal mijn Webcam Go Plus maar weer eens aantrappen en ff een paar shotjes nemen van mijn BIOS... als het werkt
Volgens mij had je alles nu al kunnen overschijven van je scherm.
Met vmware zie je je eigen bios niet, helaas..

LOLOp maandag 18 maart 2002 16:09 schreef Slackware het volgende:
op printscreen drukken tijdens 't booten, en dan de geprinte pagina weer scannen
er is dan nog geen enkel OS geladen dus een proggie op diezelfde pc werkt niet, dus zou je het met je fototoestel/webcam <edit>van een andere pc </edit> ofzo moeten proberen
dot.blaat
Wat ik trouwens wel eens gezien had,
maar was een dos/windows progje, die bios liet zien, in dit geval award, volgens mij was het ook prog van award zelf, weet ook niet meer hoe het heet enzo ...
maar was een dos/windows progje, die bios liet zien, in dit geval award, volgens mij was het ook prog van award zelf, weet ook niet meer hoe het heet enzo ...
Via VMware van Linux kon je toch wel in de bios komen.
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gedaan is met die screenshots (wij hebben ze ook in de knowledge base bij ons op het werk) maar hoe ze die nu hebben gemaakt, geen idee
Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gedaan is met die screenshots (wij hebben ze ook in de knowledge base bij ons op het werk) maar hoe ze die nu hebben gemaakt, geen idee
Verwijderd
ik heb het een hele tijd geleden gehoord.
Dus ik kan het mis hebben, maar volgens mij kun je dat met een oude isa-kaart, kun je niet alleen bios mee terughalen maar ook een exec. opzetten. Bijv. exec. print screen cmd die flash je naar de isa.......
maar ja, wie heeft er tegenwoordig nog isa?
Dus ik kan het mis hebben, maar volgens mij kun je dat met een oude isa-kaart, kun je niet alleen bios mee terughalen maar ook een exec. opzetten. Bijv. exec. print screen cmd die flash je naar de isa.......
maar ja, wie heeft er tegenwoordig nog isa?
Beetje off-topic maar:
moet je eens kijken naar deze online demo: http://www.realweasel.com/demo.html
Dit is een insteekkaart die doet alsof hij een video kaart is, die kan je prima gebruiken voor remote access. Ook als je de BIOS in moet!!!
Dit is een insteekkaart die doet alsof hij een video kaart is, die kan je prima gebruiken voor remote access. Ook als je de BIOS in moet!!!
Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz
Hehehe, das wel een kewl kaartjeOp maandag 18 maart 2002 22:22 schreef bugs het volgende:
Beetje off-topic maar:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)
Verwijderd
Uhm hoe ga je, als je nog niet in windows zit, een shot maken met je webcam van je bios???Op maandag 18 maart 2002 16:02 schreef DoRRoN het volgende:
[..]
Nou, ik zal mijn Webcam Go Plus maar weer eens aantrappen en ff een paar shotjes nemen van mijn BIOS... als het werkt
Andere pc ernaast gooie, webcam eraan, pc natuurlijk wel aan, klaar...Op dinsdag 19 maart 2002 18:01 schreef The1 het volgende:
[..]
Uhm hoe ga je, als je nog niet in windows zit, een shot maken met je webcam van je bios???
lijk me niet zo moeilijk gok ik zo
Verwijderd
dit is zo'n webcam die je ook als fototoestel kan gebruiken, en dus met ingebouwd geheugen
of heb ik het mis?
of heb ik het mis?
bel de makers van de handleidingen die bij je MoBo zit, daar staan ze namelijk ook in, mischien hebbenhun een oplossing.
Da's een geëmuleerde Bios van VMware zelf, niet je eigen BIOS.Op maandag 18 maart 2002 21:46 schreef Terw_Dan het volgende:
Via VMware van Linux kon je toch wel in de bios komen.
♛ ᴜs͟͟ᴜs͟͟ ᴍᴀɢɪs͟͟ᴛᴇʀ ᴇs͟͟ᴛ ᴏᴘᴛɪᴍᴜs͟͟! ♛
Had ik maar zo'n 'opstartschermpje'Op dinsdag 19 maart 2002 20:04 schreef Tuxus het volgende:
Dat is je bios niet
Dat is je opstartschermpje
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Ben je wel zielig, heb je een intel 2.6, heb je maar 256 mb ramOp dinsdag 19 maart 2002 20:22 schreef computerboer het volgende:
[..]
Had ik maar zo'n 'opstartschermpje'
Slecht fotosoep werk
i know...Op dinsdag 19 maart 2002 20:04 schreef Tuxus het volgende:
Dat is je bios niet
Dat is je opstartschermpje
maar is ook niet windows...
DUS je moet ook screenshot kunnen maken BUITEN windows...
Heb je ook de vertaling, mijn pools is niet meer wat het geweest isOp maandag 18 maart 2002 15:57 schreef GGS_VR6 het volgende:
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
ik deed het ook met m'n digi cam 
vroeger had ik nog wel dat ik, als ik op printscreen drukte, de pagina gelijk werd geprint. (in dos)
nu niet meer.....maar goed maakt niet zoveel uit
vroeger had ik nog wel dat ik, als ik op printscreen drukte, de pagina gelijk werd geprint. (in dos)
nu niet meer.....maar goed maakt niet zoveel uit
TVOUT werkt pas in Windows, slimmerts 
Er klopt iets niet in deze zin
Er klopt iets niet in deze zin
You can't have everything. Where would you put it?
Pagina: 1