Toon posts:

pc aan beeld no signal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn computer aanzet blijft er op mijn beeldscherm no signal staan, als ik dan op de resetknop druk springt mijn beeldscherm wel aan. dit is best wel irritand, voor mijn hardware zie sig. Dit is zomaar ineens gebeurt.

Verwijderd

Ik had ongeveer dezelfde hardware als jij alleen had ik een gf 2 deluxe van asus, en had hetzelfde probleem, soms wel in een keer aan, soms niet en pas na reset. Ik heb nooit de oplossing kunnen vinden.

Na aanschaf van een Gf3 ti200 was het over :+

Verwijderd

Topicstarter
het was toch zeker wel een paar maanden goed en ineens ik zet hem aan en krijg dit gekloot de hele tijd

Verwijderd

ik heb dat ook met mijn geforce 2..........

Ik alles losgeschroefd, instellingen veranderd in bios..

Blijkt dat je je kaart er goed moet inrammen (dus echt superhard aandrukken). Daarna deed ie niet meer zo gek.
Volgens mij zaten die connectoren niet goed op mekaar of zo

Probeer dat eens..... :D

Verwijderd

voordat ik het vergeet erij te zeggen:

Toen ik de computer opstarte (toen ie nog niet goed erin zat)Piepte de computer. Een seconde of 2 a 3.
Misschien heb jij dat ook ?

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Ik had ook geen beeld als ik onder win2000 uit een standby of blanco scherm (screensaver) stand kwam, dan moest ik mijn monitor een keer uit en weer aan zetten, draai je mischien ook win2000?

btw: onder Xp heb ik er geen last meer van

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Had hetzelfde. Gewoon de kaart er goed in steken 9ik heb trouwens op garantie een nieuwe kaart gekregen want hij deed het alleen als ik hem ingedrukt hield. En ducktape vond ik niet zo'n goede oplossing ;) )

Verwijderd

Topicstarter
ik heb winxp en heb gisteren ff mijn een nieuwe versie van mijn bios voor mijn mobo erop gezet en nu geen problemen meer gehad :) :)

Verwijderd

Topicstarter
nou het probleem is weer teruggekomen ik ben er nog steeds niet vanaf Kan iemand mij helpen...

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 22:24 schreef draco het volgende:
nou het probleem is weer teruggekomen ik ben er nog steeds niet vanaf Kan iemand mij helpen...
probleem heb ik ook, maar alleen als ik m'n iiyama TFT scherm erop prik. Heb ik m'n "gewone" 17 inch erop dan ineens geen problemen meer.... :?
Kaart eruit gehad, goed erin geramd enz enz enz maar hou deze problemen. Volgende stap is om de monitor kabel van de flatscreen te vervangen, ik hou je op de hoogte.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 22:30 schreef binknl het volgende:

[..]

probleem heb ik ook, maar alleen als ik m'n iiyama TFT scherm erop prik. Heb ik m'n "gewone" 17 inch erop dan ineens geen problemen meer.... :?
Kaart eruit gehad, goed erin geramd enz enz enz maar hou deze problemen. Volgende stap is om de monitor kabel van de flatscreen te vervangen, ik hou je op de hoogte.
maar ik denk niet dat het aan mijn monitor ligt want als ik kan mijn pc niet zomaar uitzetten is hangt gewoon, hij start ook niet verder op.

ik zal ook wel ff een andere monitor eraan hangen

Verwijderd

[b]Op dinsdag 02 april 2002 22:35 schreef draco het volgende:

...maar ik denk niet dat het aan mijn monitor ligt want als ik kan mijn pc niet zomaar uitzetten is hangt gewoon, hij start ook niet verder op.
klopt, pc start niet door. Bij mij is dat ook, na een (paar) keer resetten of uit/aanzetten dan ineens wel. Vreemd probleem dat na een paar maanden goed werken ineens tevoorschijn kwam.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 22:44 schreef binknl het volgende:

[..]

klopt, pc start niet door. Bij mij is dat ook, na een (paar) keer resetten of uit/aanzetten dan ineens wel. Vreemd probleem dat na een paar maanden goed werken ineens tevoorschijn kwam.
ja het kwam bij mij ook ineens maar waar denk je dat het aan zal liggen of heb jij ook nog geen idee

Verwijderd

Raar, ik heb sinds kort ook hetzelfde probleem. Bij mij lijkt het aan de videokaart te liggen. Ik heb een gefocre (1) en mn pc boot niet eens meer en mn scherm zegt ook 'no signal'. Na het verwisselen van de gfx kaart was het probleem weg. Dus nu maar een nieuwe Radeon besteld.
Ik heb trouwens ook het idee dat het wel eens zou kunnen liggen aan de powersupply van mij. Dit omdat mn videokaart (de geforce) het nog wel bij andere mensen doet...

Verwijderd

Topicstarter
bij mij is het nu opgelost ik heb ff een post gezet op viahardware daar wisten ze het wel,

This is a very common problem, while there is no sure fix for everyone here are a few suggestions that might help.
1)Lower or raise core voltage by a few notches(no more then 3 in either direction), do note that increasing voltage also increases temps.

2)Some people have resolved this problem with a good strong P/S, but this does not always helps.

3) I have done some testing, what I found out was that the Gforce when hot would fail to post, now this could be resolved by placing a fan that directly blows onto the Gforce but again this is just a idea right now.

4) Others have done a mod to the MB bringing a 3.3V line directly to the AGP bus, but this does not always help either and if done then you will void warranty. To perform this mod you need to be skilled in soldering.

5) Don't turn off your machine unless you intend not to use it in the next 15 min. Restart by either choosing restart in windows, warm reboot or the finger reboot(ctrl+alt+del).

I know this is not what you wanted to hear but that is the only resolutions so far for this problem.
Good luck and lets us know how things go.

en nog een oplossing die bij mij werkte was dit

Draco...

If you're Overclocking, drop one notch on the Frequency setting. On my system, I would get your same symptom, with a Vcore voltage of .178 and a clock speed of 1557Mhz. By leaving the Vcore voltage the same and lowering the clock speed one "notch", my system boots normally without needing to use the reset button.

Motherboards and computer systems vary greatly, so I offer this just as a suggestion, and not as a "must do" fix.

Tmagic650

ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb altijd no signal bij mijn oude bak (Cyrix PR166 met S3 Trio, met 2 MB :9 )....ik moet hem altijd een kwartier van tevoren aanzetten als ik em wil gebruiken...
Pagina: 1