Toon posts:

Heeft iemand een werkend rc5-domain.cons bestandje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
of in ieder geval het bestandje die in een stats pagina namen aan domeinen hangt....

(wat ben ik toch een newbie :( )

bvd...
pim@leijdeckers.nl

Verwijderd

Da moet je in rc5-dns.cache doen.. Daar staat bijvoorbeeld 192.168.0.101,192.168.0.101,2000/09/14

Als je dat vervangt door: 192.168.0.101,Nappie,2000/09/14 dan komt er op de stats nappie te staan. Let op: geen hoofdletters enzow...

Nog iets: met inbelaccounts is dat ook leuk: Die IP's veranderen telkens, vormen elk APART een regel in rc5-dns.cache, dus die moet je ook allemaal BLIJVEN veranderen. Dat is dus niet het van je.. :(

Maar goed, zeg me even als iemand daar een oplossing op weet ofzo.. :)

Nappie out

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-05 21:08

Killemall

Can you say Moooh !!??

Als je je proxy onder Linux draait kun je een scriptje inelkaar zetten die iets doet zoals dit:

..
sed -e 's/ipc.*dial.wxs.nl/player-1.nl/' rc5-dns.cache >rc5-dns.cache.tmp
mv rc5-dns.cache.tmp rc5-dns.cache
..

Hiermee worden alle Hetnet adressen naar een naam geconverteerd.

(Ik heb geen idee of er sed voor MS-Windows bestaat..)

Suk6

Verwijderd

Topicstarter
Hee guys... dat is precies wat ik zoek...

Bedankt :)

typo hesteld

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50

NightBird

DPC-Crew Coding
Ik heb gewoon die perl file wat veranderd zodat je ook nicks aan ip-ranges kan hangen, en ook aan hostnameranges.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>213.17.5;home.nightbird[/quote]Dit soort dingen staan nu in mijn rc5-ip.cons

Stats op http://www.lanforall.net/~rc5

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gaat dat precies ??????

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Ik heb het opgelost door vóór ppstats een script te draaien dat ip-adressen in de proxylog vervangt door "veilige" adressen (bv. 10.1... en 192.168..). Deze staan ook in m'n rc5-dns.cache, en daar kan ik er dus elke naam aan geven die ik wil.

ps: mail maar voor dat script, ik schijn het hier niet te mogen plaatsen van php :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• [J.d.I.] Exploder
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 12:40
De simpelste oplossing is gewoon te zorgen dat je op je stats box een DNS server hebt draaien waarbij je er voor zorgt dat de reverse DNS lookup de nick names van je leden opleverd, dit kan dus ook voor ranges van ip adressen, dit heb je nodig voor dynamische ip adressen. Vaste IP adressen kan je ook simpel een naam geven door het in de hosts file te zetten.
Dit is in iedergeval op een linux server vrij gemakkelijk te regelen. Op een WindHoos bak zal het vast ook wel mogelijk zijn.

Kijk maar eens op mijn team pagina voor een voorbeeld.
Pagina: 1