Toon posts:

Wat Gebruik jij om te "Capturen"' ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daag mensen,

We zijn afgelopen weekend naar een kewl feeste geweest, ik dus een camera meegenomen. Ik wil die video dus op de computer gaan bewerken, beetje scheuren en pleuren beetje tekst erbij en dan op cd of video bakken....

Ik beschik dus over de volgende materialen...

1. Zo'n vhs video geval (die op tv moet aangesloten worden)
2. Radeon 8500 all in wonder (tv in & tv out)

Wat ik nu wil weten ?

1.Met welk proggie kan ik het beste van vhs naar avi of mpeg omzetten ? En wat is het verschil tussen mpeg en avi ?

2.Waar kan ik het beste mee mpeg editten ? Dus stukken ertussenuit halen en tekst en leuke dingen in pasten ?

<offtopic>Stampfeestjes Rulez :7 </offtopic>

Gtz Backup !

Verwijderd

Virtualdub voor capturen

oja, en adobe premiere voor editten. Werkt supper makkelijk.

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 14:58
Ik gebruik voor dit soort dingen gewoon een capture card van pinacle (dc-10)
met studio 7, kwestie van inpluggen en video binnen halen

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 18:49

joker1977

Tweakert

Capturing

AVI_IO en ioVCR zijn simpel en makkelijk, Adobe Premiere is professioneel en Pinnacle Studio 7 is eenvoudig en best wel goed..

Ik weet niet hoe goed zo'n ATI ding is, maar met een DC10+ doet Studio 7 het best goed.

Als je een nieuwe gebruiker bent (en dat denk ik), dan raad ik je Studio 7 aan van Pinnacle.. Voor zowel capturing als bewerken.. Naar AVI schrijven kan ook in Studio 7, alle codecs worden ondersteund (incl. DivX)

Pinnacle Studio 7 is te koop in de winkels voor Hfl. 249,-- (kwee niet hoeveel euro, gokje, 113 euro)

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-12-2025
Ik gebruik zelf VirtualDub voor het capturen en encoden van video. Je kan zowel een capture encoden als een al bestaan filmpje opnieuw encoden.

MPEG is een manier van video comprimeren van dezelfde mensen als JPEG. AVI is van MicroSoft en is eigenlijk niks anders dan een bestand waarin 2 dingen staan:
1. De naam van de codec.
2. De gecodeerde video volgens de codec genoemd in 1.

Een AVI kan dus ook best een filmpje bevatten dat gecodeerd is met standaard MPEG, maar dat komt niet zo vaak voor. Veruit de meeste AVIs zijn gecodeerd met DivX.

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 13:15

mayhem

even een reactie, omdat ik dit ook aan het doen ben / wil gaan doen.

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 18:49

joker1977

Tweakert

Er is sinds kort voor de DC10+ ook een XP driver beschikbaar, mits je over Studio 7 beschikt van Pinnacle. De nieuwe beta 11 is dit keer niet time-limited en is nog niet gecrashed op de PC van een kennis die een DC10+ er (tijdelijk) in heeft hangen.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Deze jongen heeft altijd met analoog MPJEP getrut gewerkt. Maar is sinds kort over op de DV/Firewire combo gegaan.. Werkt best prettig, maar is zo te zien geen optie voor jou.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Heeft ATI zelf geen progje om te capturen?

Kun je meestal beste doen, heb zelf Matrox Marvel G200, met "matrox player" capturen (gaat beter dan met VirtualDub), met Ulead MediaStudio Pro 6 (makkelijk en goed, of adobe premiere, is professioneler) bewerken. Dan met/via VirtualDub omzetten naar Divx (met smart bitrate).

Verwijderd

ik gebruik voor het capturen en bewerken premiere en het omzetten naar mpeg TMPgenc. ik gebruik de svhs ingang van mijn dc20 met een svhs videorecorder, heb er goede resultaten mee, alleen probleem met meerdere tracks vloeiend laten lopen, maar heb er al een draadje over lopen. (en nog geen reactie)

Verwijderd

De ATI software zelf gewoon in MPEG2 of HuffYuv laten grabben. Dat frameserven naar VDub met DVD2AVI en dan editten :)

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
MediaStudio Pro 6.5

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik gebruik een pinnacle PCTV voor TV/analoog capturen en een Pinnacle Studio DV plus voor digitaal capturen, beide icm Studio 7. Erg eenvoudig en voldoende mogelijkheden voor huis-tuin en keuken-gebruik.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Verwijderd

Ik wil nu dus gewoon me bureablad capturen... maar is er ook een proggie waarmee je selectief van capturen, dus alleen dat stukje van mijn bureaublad?

Verwijderd

Camtasia. Maar dat heeft niks met dit topic te maken, dit gaat over capturen van TV. Van 4 jaar geleden welteverstaan :X ;)
Pagina: 1