dts decoder

Pagina: 1
Acties:

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:13
ik zoek dus een dts decoder.
of extern. (heb er 1 gezien maar die is €200) of in mijn pc via een soundcard ofzo.
iemand suggesties waar ik kan kijken?
thx

Verwijderd

Je bent niet erg duidelijk. Meestal wordt DTS gedecodeerd via een DTS receiver. :{

• -=marauder=-
ik heb dus een 5.1 versterker zonder interne decoder. en een dvd zonder decoder. nu wil ik mijn pc of een externe decoder gebruiken. externe decoders zijn moeilijk te vinden en ik weet niet welke kaart kan wat ik wil :(

Verwijderd

ik heb een soundblaster live 5.1 platinum met een creative labs 2500 digital (creative) en werkt perfect !!!

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 15:57 schreef theplayerr het volgende:
ik heb een soundblaster live 5.1 platinum met een creative labs 2500 digital (creative) en werkt perfect !!!
Die decodeert echt geen DTS hoor ! :D

Verwijderd

waarom staat dat dan wel in mn beschrijving vermeld ?¿?

Verwijderd

Ik denk dat je je beschrijving beter moet lezen dan.
[topic=287516/1/50]

Hij kan het op het nippertje doorgeven maar da's heel wat anders.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Waarom wil je uberhaupt DTS.. ik heb het.. en het is leuk.. maar om er nou veel geld voor uit te geven.. Echt veel verschil tussen DD 5.1 en DTS 5.1 hoor je niet.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:54

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 18 maart 2002 16:11 schreef tbusquet het volgende:
Waarom wil je uberhaupt DTS.. ik heb het.. en het is leuk.. maar om er nou veel geld voor uit te geven.. Echt veel verschil tussen DD 5.1 en DTS 5.1 hoor je niet.
DTS klinkt vaak wel beter als DD, maar een goede DD film klinkt ook al perfect :)

*kuch* Starwars E1 *kuch*

Verwijderd

Ik heb dus wat DTS muziek en dat klinkt werkelijk fantastisch ! (Sting / Eagles / Clapton)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 18 maart 2002 16:13 schreef RoeLz het volgende:

[..]

DTS klinkt vaak wel beter als DD, maar een goede DD film klinkt ook al perfect :)

*kuch* Starwars E1 *kuch*
Ja, het klinkt wel iets beter.. maar dat komt ws. omdat ze standaard een paar db meer inmixen.

En mensen vinden iets wat harder klinkt, al gauw beter klinken, wat natuurlijk niet helemaal waar is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik heb hier thuis een 5.1 Setje dat zowel DD als DTS aankan, maar als ik nou bv een DTS film (Gladiator ofzo) bekijk dan hoor ik niet echt veel verschil in kwaliteit??

|Specs|

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 16:40 schreef Korn21 het volgende:
Ik heb hier thuis een 5.1 Setje dat zowel DD als DTS aankan, maar als ik nou bv een DTS film (Gladiator ofzo) bekijk dan hoor ik niet echt veel verschil in kwaliteit??
Maar dat heeft natuurlijk ook met andere factoren te maken, zoals je speakeropstelling. DTS is erop gemaakt om met 5 identieke speakers te werken. Die zal je denk ik niet hebben ?

• JvS
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Een losse DTS decoder is inderdaad heel duur, en amper verkrijgbaar. Maar het voordeel wat je ermee krijgt is ook behoorlijk klein. Er zullen toch nooit films uitkomen die ALLEEN maar DTS hebben of zo zijn te verkrijgen.

Daarvoor zijn er teveel (early adaptors, zoals ikzelf en jij blijkbaar) die een dolby digital opstelling hebben.

En het verschil tussen DTS en DD is inderdaad vrij klein. De meeste mensen roepen wel oh en ah, maar dat komt omdat bij A/B vergelijken DTS veel harder klinkt (zoals tbusquet al zei) en omdat je dan weet dat je naar DTS luistert, zodat je het al snel mooier vindt. Omdat je weet dat je het officieel mooier moet vinden :).

Ik moet zeggen dat de eagles op de DTS DVD wel heel lekker klinken, maar dat ik bij films kijken nooit zoiets heb van "goh, was het nou maar DTS geweest" :(.

Dus, verman jezelf, sta boven mensen die zeggen dat je een pauperset hebt zonder DTS en blijf lekker genieten van DD, totdat je een nieuwe versterker koopt (met DTS ES2 8-)). ;)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Wat ik op internet kan vinden zo snel over losse DTS decoders, ze zijn of professioneel en niet te betalen. Bij Rotel staat deze http://www.rotel.com/products/rsp1066.htm
, niet dat Rotel een betaalbaar merk is maar toch. Het is helaas geen standaard dat je een losse decoder en een aantal losse (identieke) versterkers gebruikt voor de versterking. Wail ja dat toch doen kom je automatisch in de wat duurdere klasse.

Over de geluidskwaliteit van DTS tegenover Dolby Digital, DD is verder compressed dan DTS en DTS heeft een bredere bandbreedte. Ik hoor het verschil duidelijk.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 15:52 schreef -=marauder=- het volgende:
ik heb dus een 5.1 versterker zonder interne decoder.
een externe DTS decoder heeft alleen dan nut wanneer jouw versterker ook echt een goeie is. goede versterkers van tegenwoordig hebben een ingebouwde DTS decoder. dus als je een goede heb is dat waarschijnlijk een wat oudere.
hecht niet te veel waarde aan DTS. de extra kwaliteit is alleen echt hoorbaar met zeer goede speakers.

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 10:20

cruncher

wanna crunch someone?

Over de geluidskwaliteit van DTS tegenover Dolby Digital, DD is verder compressed dan DTS en DTS heeft een bredere bandbreedte. Ik hoor het verschil duidelijk.
[/quote]

Juist ja zo is het en niet anders......

Luister maar eens naar dvd van chicken run of U571 en switch eens tussen dd5.1 en dts, dan weet je wat het verschil is......... ;)

can you read my mind?

• JvS
  • Laatst online: 07:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 18 maart 2002 16:57 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Zoals ik al zei, dat is ongeveer hetzelfde als mensen die roepen dat ze mp3 ALTIJD horen. Dan doen we een keer een blinde test en dan blijkt dat bijna niemand echt significant verschillen hoort tussen 128kbit en origineel en dat al helemaal niemad de 160kbitters en hoger er uitpikt.

En dat is dus luisteren om verschillen te horen. Zo luister je naar een film niet. Sterker nog, bij een film is 80% van je aandacht gericht naar het beeld, de enige keer dat je op het geluid let, is als je het luistert in een winkel, als je zelf eens wil testen hoe goed het wel niet klinkt, of als je patst naar je vrienden om te laten horen hoe goed het klinkt.

Bovenstaande drie redenen zijn voor mij alledrie geen redenen om naar DTS te upgraden. De verschillen zijn namelijk ERG klein.
Op maandag 18 maart 2002 16:57 schreef GoGoHaRrY het volgende:

Over de geluidskwaliteit van DTS tegenover Dolby Digital, DD is verder compressed dan DTS en DTS heeft een bredere bandbreedte.
Klopt, de verschillen zijn er zeker, maar ze zijn meer dan subtiel.
Ik hoor het verschil duidelijk.
Ja, het staat een stuk harder ineens!
Op maandag 18 maart 2002 17:07 schreef cruncher het volgende:

Juist ja zo is het en niet anders......

Luister maar eens naar dvd van chicken run of U571 en switch eens tussen dd5.1 en dts, dan weet je wat het verschil is......... ;)
Ja, erg erg subtiel.

Mag ik eens weten met wat voor set jullie spelen? Want ook mensen met een pc speakerset beweren verschil tussen DTS en DD te horen, en dat is echt werkelijk een extreem lachertje. Het verschil wat je hoort zit hem echt bijna volledig tussen je oren, en niet in je oren. Het feit dat ook mensen met zo'n paupersysteem het beweren te horen, is voor mij nog een sterke aanwijzing dat het zo is. Naast het feit dus, dat ik mezelf een behoorlijke muziekliefhebber vind en altijd op zoek ben naar verbeteringen, speakers goed kan beoordelen (heb ik dan gehoord van ex collega's in een hifiwinkel en klanten) en echt amper verschil hoor in DTS DD enzo. En Echt niet dat ik doof ben ofzo hoor, ik bekijk en beluister het allemaal gewoon rationeel. Ik geloof niet dat als sony roept dat DTS ineens beter is en dat ik het moet hebben, dat het gelijk zo is. Ik ben vrij sceptisch (en ik gok ook behoorlijk irritant volgens jullie >:)).

Ik wil wel een test doen, jullie beweren het duidelijk te horen, ik beweer dat het niet zo is. We gaan een scene uit een film kijken, dat doen we 20 keer. en dan kies ik random of het DD of DTS is. elke keer pas ik het volume ook aan, zodat DTS soms harder is, de andere keer DD weer etc etc.

Als jullie dan meer dan 80% van de keren de goede compressiemethode raken, krijgen jullie alletwee 50 euro van mij, maar horen jullie het niet, dan krijg ik 500 euro van jullie samen. (Je hoeft namelijk geen 100% score te halen en ik weet immers niet zeker dat jullie het echt niet kunnen horen en jullie weten wel 100% zeker dat je het wel altijd hoort bij die films op jullie set (zeggen jullie)).

Geloof me maar, het zit echt voornamelijk tussen je oren. Alleen bij concertmuziek of muziekDVD's op een respectabele set (en daar tel ik mijn set niet eens onder) zou je weleens verschillen kunnen horen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Je was me net iets voor daarnet ....
Op maandag 18 maart 2002 17:26 schreef JvS het volgende:

Ik wil wel een test doen, jullie beweren het duidelijk te horen, ik beweer dat het niet zo is. We gaan een scene uit een film kijken, dat doen we 20 keer. en dan kies ik random of het DD of DTS is. elke keer pas ik het volume ook aan, zodat DTS soms harder is, de andere keer DD weer etc etc.

Als jullie dan meer dan 80% van de keren de goede compressiemethode raken, krijgen jullie alletwee 50 euro van mij, maar horen jullie het niet, dan krijg ik 500 euro van jullie samen. (Je hoeft namelijk geen 100% score te halen en ik weet immers niet zeker dat jullie het echt niet kunnen horen en jullie weten wel 100% zeker dat je het wel altijd hoort bij die films op jullie set (zeggen jullie)).
Het ziet er, in mijn mening, naar uit dat JvS 500 EURO gaat verdienen. Ook is deze manier van testen niet 100% zoals het hoort. Als je film aan het KIJKEN bent gaat niet 100% van de aandacht naar geluid. Als er dus geld op het spel staat wordt er wel met 100% aandacht naar het geluid geluisterd.

Je moet gewoon een setje hebben dat goed presteerd en dat je jezelf niet druk hoeft te maken, tijdens een film, over de kwaliteit. Je bent immers een film aan het kijken.

Murphy was an optimist

• -=marauder=-
owkee wie weet er dan waar ik een externe dd5.1 decoder of een kaart die dit realtime kan decoden kan vinden?
het gaat er uiteindelijk om dat ik nu alleen stereo geluid krijg terwijl ik al 2 "surround" producten heb en alleen een decoder mis.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 16:05

nimm2

.

ik meen dat correct in rotterdam in haar koopjeskelder een losse Harman Kardon DTS decoder aanbiedt tegen een zeer scherpe prijs. bel ze eens op zou ik zeggen!

• -=marauder=-
hey bedankt!
ik ga ff kijken.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 16:05

nimm2

.

ja succes ermee

het is wel al een paar maanden geleden. ik hoop dat ze nog zo'n ding hebben

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Op maandag 18 maart 2002 17:48 schreef -=marauder=- het volgende:
owkee wie weet er dan waar ik een externe dd5.1 decoder of een kaart die dit realtime kan decoden kan vinden?
het gaat er uiteindelijk om dat ik nu alleen stereo geluid krijg terwijl ik al 2 "surround" producten heb en alleen een decoder mis.
Je DVD player downmixed als het goed is de dd5.1 naar dolby surround op de analoge uitgang, dus je kunt iig in surround ernaar luisteren (tenminste, ik ga er van uit dat je 5.1 surround versterker met 5.1 analoge ingang die je blijkbaar hebt iig ook dolby pro logic kan decoden?), als is dat dan een 4.0(3/1) ipv een 5.1 (3/2).

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:02
Iedereen heeft hier dus zitten slapen. Marauder heeft nooit gezegt dat hij al dolby digital had. Hij had alleen een versterker met 5.1 ingang.
Op maandag 18 maart 2002 15:52 schreef -=marauder=- het volgende:
ik heb dus een 5.1 versterker zonder interne decoder.
Je kun een Jazz Speakers DE-005, DE-006 of DE-007 kopen.(zit volgens mij weinig verschil tussen. Kijk hier voor meer info. Ook videologic verkoopt losse decoders die redelijk betaalbaar zijn. Qua prijs kun je wel rekenen op een bedrag tussen €150 en €200.

Welke had je trouwens zelf gezien?
Op maandag 18 maart 2002 15:40 schreef -=marauder=- het volgende:
of in mijn pc via een soundcard ofzo.
Nee, hier zijn al verschillende topics over geweest, dat kan niet. Wat wel kan is een dvd afspelen in een dvd-drive in de pc en dat via een 5.1 geluidskaat (sb live 5.1 safeway 6 channel) naar je versterker te laten lopen. Dat is misschien wel goedkoper dan een losse DTS/DD5.1 decoder, maar dan moet je een tv-out. En je moet natuurlijk je pc bij de tv plaatsen. :P

• -=marauder=-
thx arjan.
aan nimm2's tip had ik ook al wat hoor. maar het echte antwoord op mijn vraag bleef idd een beetje uit.
dus ik hoef niet echt een nieuwe soundcard aan te schaffen.
ga nu meteen ff kijken naar je sites.

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-01 10:39

Adonias

Oe! Buttons :9

Weet iemand of deze Jazz Speakers DE-005 DTS decoder ook in NL verkrijgbaar is? Het zou namelijk een redelijk perfecte aanvulling zijn op mijn HK Avi 250!
Pagina: 1