A7V overhoop met rest van spul

Pagina: 1
Acties:

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07
Voor specs zie sig.

Ok .. De laatste tijd begon m'n computer een beetje brak te draaien.. temp. ging steeds verder omhoog (van cpu) en windows XP ging steeds brakker lopen.
Dus.. Ik kast open... Cooler eraf en volledig schoongemaakt. Opnieuw artic silver d'rop .. etc. Kast ontdaan van stof..
Toen alles weer in elkaar gezet. Inclusief wat extra spullen die ik nog niet had aangesloten. (fans)
Begeeft m'n 300W voeding 't.
Ik had gelukking nog een reserve ligge (235W)
Dus moet het nu zonder m'n fans doen en met 1 cd rom en 2 hd's

Format C:

Ik windows XP opniew installeren. Had me CD rom op me ATA 100 schijf
Ik booten vanaf de cd.. Ging heel moeizaam... Kopieren van files ging dramatisch langzaam (heb dat overigens met me DVD rom gedaan)
Dus dat maar afgelast. Toen m'n Philips 40 speed eraangehangen. Krijg ik ineens blauwe schermen tijdens setup..
Dan maar opstartfloppy, winME erop. Dan winXP eroverheen... heeft een tijdje geduurd.

Nu zit winXP er eindelijk op loopt de verkenner elke keer vast als ik me cdrom (die zich op ata 100 bevind) open.

Wat ik eerst dacht is dat winXP met de IRQ's overhoop lag omdat alles op IRQ 9 zat. Dus heb ACPI ook al uitgezet,
Mocht ook niet baten

Bij opstarten loopt ie ook vast als er een cd in die cdrom speler zit... ONAFHANKELIJK van welke cd romspeler er aan die ata 100 hangt.
Ook m'n writer (HP CD writer plus 8200) word wel herkent maar de benaming bij de startup tijdens de herkenning is al iets van: L:KDJFO plus 82?)#*&

Heb ook al m'n bios van 1004b naar 1010 geflashed maar dat mocht niet baten... iemand een idee?

Gebruikte slots:

AGP: Voodoo 3 3000
PCI 1: leeg
PCI 2: Leeg
PCI 3: Netwerkkaartje
PCI 4: Leeg
PCI 5: Leeg
PCI 6: SBlive!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

heb ook je mobo goed schoongemaakt?
soms kan stof een beetje geleiden, geeft wel een probs

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• TricTrac
Ben er met de stofzuiger langs gegaan.. zal nog eens kijken maar volgens mij kan dat niet het probleem zijn

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik zou ff alles d'r uithalen en dan booten. Dan stap voor stap alles er weer inzetten. Het kan namelijk zijn dat de kaart die in pci slot 2 zit problemen geeft met je Promise ATA 100 Controller. Dat heb ik ook gehad.. Alles wat ik ook maar in m'n Slot 2 stoptje ging buggen vooral de modem en de soundkaart. Ik weet niet of jij dat ook heb maar je moet het maar eens proberen

Succes

• TricTrac
Ok .. excuus voor de verwarring.. zie openingspost voor PCI slot "opstelling"
Ben iig alles weer uit elkaar aan het halen.. als er nog ideeen zijn..... GRAAG ;)

• TricTrac
Probleem blijft... :(

• TricTrac
Humpff.. dit is HEEL vaag....
ik Office 2000 installeren.. is klaar met installeren.. loop weg .. ga ff tv kijken en de computer speaker begint als een ziekenauto te loeien...

als ik opnieuw reboot (M'n HP writer word BTW nu goed gepost) krijg ik een melding (na het posten van HD's en cdrom): Hardware Monitor found an error. Enter Power setup menu for details...

(onderin beeld kan ik nu F1 om door te booten of del voor BIOS maar daar is niks te vinden)
Doorbooten doet ie volledig en kom gewoon in XP

Speaker blijft overigens gewoon doorloeien bij doorbooten

In de bios is niks te vinden... waar is de Power setup te vinden?

ROFL wat een stumpert ben ik... Ben m'n fan van m'n cooler na het schoonmaken weer vergeten op me mobo aan te sluiten... fan werkte dus gewoon niet... Wonder boven wonder heeft m'n athlon 't overleeft...

haha.. nou is ie in iedergeval ingebrand >:) >> stond op 97.5 graden na even uitgestaan te hebben... |:(

staat nu overigens weer op 51 graden en daalt nog steeds...
Me = lucky bastard today

Maar ik zit nog steeds met dat probleem van die ATA 100 met een cdrom erop.. dus als iemand wat weet? .. graag

• TricTrac
Hij pakt m'n philips 40 x ook niet terwijl ie op dezelfde controller (datakabel) zit als m'n HP die ie wel gewoon pakt ...

• TricTrac
Niemand? :'(

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Uhm ... je hebt nog steeds een 235W voeding erop dus ???

Dat is zowieso te wienig, ik denk dat een sterkere voeding t probleem al oplost.

Succes !!!

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• TricTrac
Ik heb er inderdaad een wat mindere voeding op zitten.. maar daar zit lang niet alles op... dus alleen 2 hd's 2 cdroms en mobo

Verwijderd

Ik heb:

ASUS A7V-266
Geforce 2 GTS
12X Philips writer
40X DVD-ROM
1 Maxtor 20 GB 7200 RPM
1 Maxtor 40 GB 5400 RPM
2X 3COM Netwerkkaart (1 10 MBIT CHELLO, 1 10/100 MBIT)
Soundblaster LIVE 5.1
2 XTRA FANS

op een 235 watt voeding...

EN HET DRAAIT PERFECT!!!!!

• TricTrac
Nog even het probleem wat nu dus nog overblijft:

1)
Op de gewone IDE controller zitten mijn HP brander en m'n philips cdrom drive.
Doe ik ze samen aan 1 kabel. dan zie ik alleen de HP. Doe ik alleen de philips eraan zie ik die gewoon. Onafhankelijk van welke stekker ik op de ide kabel pak.

Die HP werkt dus ook niet goed... terwijl ie het altijd goed gedaan heeft (voor de format)
Hij word in het begin ook niet goed door de bios herkent..
Krijg bij het detecten iets dergelijks van:

Detecting primary master ... Ke€~o}t?vyokkwd cd-writer plus 8200
Detecting primary slave ... None (hier had die philips moeten staan)
Detecting Secondary Master... WDC AC310100B
Detecting Secondary Slave ... WDC WD307AA

• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:56
Probeer master <-> slave eens om te draaien. Waarschijnlijk heb je brander op master en cdrom op slave.

Ik heb ooit zo'n zelfde probleem gehad en een brander op slave werkt tegenwoordig met die snelle bus goed genoeg.

Suc6 ermee

• TricTrac
staan beide op cable select [edit] :P

TheX ... JE BEN EEN SCHAT haha.. ;)

Philips ff op master gezet.... Brander op slave.. Hij werkt nu perfect.. :P

IIG iedereen die gereageerd heeft ... bedankt... Weer een hoop geleerd.. :D

• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:56
Oke dat is dan 25 euro :+

Hehe, nee ben blij voor je dat dat het is. Ik snapte er zelf ook geen snars en heb aardig wat woorden gebruikt die hier niet door de beugel kunnen ;)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 18 maart 2002 16:33 schreef trictrac het volgende:
haha.. nou is ie in iedergeval ingebrand >:) >> stond op 97.5 graden na even uitgestaan te hebben... |:(

staat nu overigens weer op 51 graden en daalt nog steeds...
Me = lucky bastard today
't Is maar wat je lucky noemt...
Hij doet het nog wel maar is waarschijnlijk wel een aantal jaar ouder geworden (en waarschijnlijk moet je hem nu eerder terugklokken).
Op dinsdag 19 maart 2002 10:05 schreef MDC-BM het volgende:
...
op een 235 watt voeding...

EN HET DRAAIT PERFECT!!!!!
Het (totaal) aantal watt is niet het belangrijkste, belangrijker is hoeveel ampere geleverd kan worden op de verschillende voltages.
Op dinsdag 19 maart 2002 10:21 schreef trictrac het volgende:
Detecting primary master ... Ke€~o}t?vyokkwd cd-writer plus 8200
Detecting primary slave ... None (hier had die philips moeten staan)
Detecting Secondary Master... WDC AC310100B
Detecting Secondary Slave ... WDC WD307AA
Waarom doe je niets op je promise? Dan hoef je de kabels niet te 'delen'.
Op dinsdag 19 maart 2002 10:32 schreef trictrac het volgende:
Philips ff op master gezet.... Brander op slave.. Hij werkt nu perfect.. :P

IIG iedereen die gereageerd heeft ... bedankt... Weer een hoop geleerd.. :D
Prutser >:) ;)

• TricTrac
[..]

Waarom doe je niets op je promise? Dan hoef je de kabels niet te 'delen'.
[..]

Prutser >:) ;)
Pruster... :? Zo voel ik me inderdaad wel een beetje.. maar jah..dat krijg je als je zoveel in je kast heb.

Waarom ik niks aan m'n promise doe?
Daar zit een DVD Rom aan (die is btw niet snel genoeg om on the fly te branden.. dus vandaar ook nog die Philips erbij)
En er zitten OOK nog 2 extra brackets aan met hd's erin..
:Y)

Zit dus allemaal een beetje ingewikkeld in elkaar hier... Heb 6 van de 6 m'n cdrom plekkies bezet... Heb dus totaal geen ruimte meer in m'n kast..
Pagina: 1