Toon posts:

[XP] CD-Key veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij win95 en 98 was het nog mogelijk om via het register de cd-key zegmaar te veranderen. Zodat je als je een image hebt die gewoon op een andere pc knalt en dan even in het register de cd-key verandert.

Mijn vraag is of dit in XP ook nog mogelijk is en hoe. Ik heb hier al meerdere topics doorgespit en nog niks kunnen vinden over dit onderwerp.

Verwijderd

Lijkt me logisch dat je hierover niks vindt.
Illegaal he? |:(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Dit topic is gemeld in SU: [topic=442727/1/25]

MODJES: Beetje overbodig vind ikzelf... dit is GEEN warezrequest en ook geen serial- of crackrequest. Dit lijkt mij een volledig legale vraag om op meerdere computers een installatie te maken met meerdere XP-serials... Het lijkt me dat iemand die ILLEGALE versies heeft, gewoon maar 1 versie heeft en niet gaat lopen vragen naar een manier om de keys te veranderen dus volgens mij ONZIN om het in SU te posten.

Maar ontopic:

Waar je die xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx kan wijzigen, weet ik niet, maar de serial kan je vrij eenvoudig vinden in de volgende key van je register

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Registration

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op maandag 18 maart 2002 15:39 schreef Compeutje het volgende:
Waarom zou dat illegaal zijn? Als jij de licentie hebt voor 2 xp installaties dan mag je dat toch gewoon zo doen of niet?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik d8 dat als je een cooperate versie had van XP dan hoeft dat niet allemaal te verschillen maar je moet de certificaten/abonementen hebben...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op maandag 18 maart 2002 15:41 schreef wfvn het volgende:
Dit topic is gemeld in SU: [topic=442727/1/25]
|:(

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ahum :

Groeten onder posts wordt als zeer irritant ondervonden door sommige users. Gaarna voortaan niet meer groeten onder posts.
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).
Dank U :)

• WFvN
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 18 maart 2002 15:43 schreef Marv het volgende:

[..]

|:(
Indeed....

Verwijderd

wat je zoekt is iets alssysprep ?

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 11:38
Op maandag 18 maart 2002 15:39 schreef Compeutje het volgende:
Zo illegaal is eht neit hoor. Even vbtje,

Bij ons op de scholen waar ik systeembeheerder ben hebben we op elek locatei zo'n 30 pc allemaal identiek dus imagen, maar dat mag neti van Microsoft dan hebben ze nl. allemaal dezelfde key, die moet overeenkomen emt de cd die erbij hoort.

Als je hiernaar kijkt is het neit zo illegaal denk ik.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04:48

GaMbiNo

1337

Idd, veel winkels maakten hier ook gebruik van door gewoon op elke pc eenzelfde image te gooien en vervolgens de serial na het testen te verwijderen. :)
Zou wel makkelijk zijn als dit ook in XP kon maar hoe is mij ook niet bekend.
Ik zou dit ook wel graag willen weten. :)

Even voor de modjes want ik zie dat hij al in SU staat: Hier is imho niks illegaals aan. Nogmaals veel pc-winkels gebruiken deze methode zodat klanten met een eigen licentie/serial de image weer kunnen gebruiken en klanten zonder serial/licentie niks met de gebruikte image kunnen en voor hun eigen OS moeten zorgen

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Verder zijn reacties als |:( niet nodig, probeer de sfeer nog een beetje vriendelijk te houden :)

Verwijderd

Op maandag 18 maart 2002 15:43 schreef wfvn het volgende:

Indeed....
Yep

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:30

pistole

Frutter

volgens mij gaat dat sowieso niet (goed) werken.

Als je die image op een ander systeem knalt dan klopt je harware-key (of hoe dat ook mag heten) niet meer, en zal je XP opnieuw moeten aktiveren. Dat probleem had ik toen ik mijn bestaande installatie naar mijn nieuwe HD overzette :(

Ik frut, dus ik epibreer

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Op maandag 18 maart 2002 15:45 schreef (roh)violator het volgende:

[..]

Yep
Compleet nutteloze post. Probeer je techposts te scoren? Dit voegt niets toe aan de discussie. Gaarne ophouden.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 15:43 schreef EquiNox het volgende:
Ahum :

Groeten onder posts wordt als zeer irritant ondervonden door sommige users. Gaarna voortaan niet meer groeten onder posts.
[..]

Sorry :D Ik haal al wel weg. Liep net ook al wat mailtjes te spammen dus zette hier ook al cheers onder :P

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op maandag 18 maart 2002 15:41 schreef wfvn het volgende:
MODJES: Beetje overbodig vind ikzelf... dit is GEEN warezrequest en ook geen serial- of crackrequest. Dit lijkt mij een volledig legale vraag om op meerdere computers een installatie te maken met meerdere XP-serials... Het lijkt me dat iemand die ILLEGALE versies heeft, gewoon maar 1 versie heeft en niet gaat lopen vragen naar een manier om de keys te veranderen dus volgens mij ONZIN om het in SU te posten.
idd, je mag het imo best vragen. Het staat alleen niet ff in je register dus zoek ze :P

die internet explorer key is een product id, niet bepaald de serial die je invult bij registratie.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

Ik meen me te kunnen herinneren van een XP home edition dat je de serial voor het registreren nog kon wijzigen.
Dat is dus een mogelijkheid. :)

Helaas zit je dan wel met een "ongeregistreerde" image, dus moet je bij het terugzetten opnieuw gaan registreren, en dat geeft gezeik bij MS.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Info, die ik gekregen heb bij een recente aanschaf van Windows 98SE (schoollicentie):

Als er sprake is van een corporate versie, hoeft het serienummer niet veranderd te worden. Dat staat namelijk al in de inf-files.

Als er gevraagd wordt hoe je het serienummer kunt veranderen heb je dus geen corporate versie en zul je voor elke pc een aparte licentie moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 18 maart 2002 15:56 schreef Compeutje het volgende:
Info, die ik gekregen heb bij een recente aanschaf van Windows 98SE (schoollicentie):

Als er sprake is van een corporate versie, hoeft het serienummer niet veranderd te worden. Dat staat namelijk al in de inf-files.

Als er gevraagd wordt hoe je het serienummer kunt veranderen heb je dus geen corporate versie en zul je voor elke pc een aparte licentie moeten hebben.
Jah en aangezien wij geen corporate versie hebben en daar ook geen geld voor hebben willen wij doormiddel van 1 image op alle pc's XP installeren. Bij win95/98 enzo ging dit allemaal perfect door dus alleen in de reg de cd-key aan te passen. Alleen bij XP is het me nog niet gelukt :(.

Voor alsnog zoek ik hard naar een oplossing en vraag ook deels jullie hulp. Als ik zelf een oplossing heb gevonden zal ik deze ook hier posten omdat ik al zag dat meerdere mensen dit ook wel wouden weten.

En nee, we werken met officiele cd-codes

Verwijderd

*kuch* sysprep *kuch* (2e maal)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 12:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

<tussen_neus_en_lippen_door>
sysprep
</tussen_neus_en_lippen_door>

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• sandiman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08 11:23

sandiman

Conquest is Paradise

Hmmz, ben zelf ook wel benieuwd of dit werkt, maar ik durf het eigenlijk niet te proberen. Als je deze link volgt kom je in de knowledgebase uit van microsoft. Daar staat een soortgelijk probleem voor Office2000. boven de regel van Office2000 in je reg staat dezelfde onzin voor windowsXP misschien als je dat op dezelfdemanier veranderd werlkt het, helaas nog nooit geprobeerd

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q290231

Als ik op de start-knop druk dan gaat ie uit ...

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

EquiNox schreef op 18 maart 2002 @ 15:43:
Ahum :

[...]

ik moet zeggen dat ik dit soort berichten irritanter vind dan iemand die mij de groeten doet. Neemt ook heel wat meer ruimte in beslag. Btw: is "Dank U" ook niet min of meer een groet?

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
euuh dit is toch echt een UTFS waard :(

http://support.microsoft.com/?kbid=328874

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tja, dit topic hoeft van mij niet zo nodig omhoog gehaald te worden...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.